Gå til innhold

anbefal meg et stillegående kjøleskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for to dager siden et kjøleskap der det sto at lydnivået var 40. De sa det var veldig stille. Men det durer og bråker så mye at jeg vil reklamere og sende tilbake hele greia. Må jeg da betale frakten selv?

 

Idiotisk egentlig med sånne åpne kjøkkenløsninger, da får man jo ikke fred og ro.

 

Er det noen her som har et virkelig stillegående kjøleskap og kan anbefale dette?



Anonymous poster hash: c207c...eb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.siemens-home.no/produkter/kjøl-frys-og-vinlagring/kombiskap/KG49NAZ22.html?source=browse

 

Har dette og det hører jeg ikke mye til. Alle kjøleskap vil selvsagt støye litt ved nedkjøling av varer og om man åpner og holder oppe i tide og utide. Men dette er faktisk veldig, veldig stille. Trolig pga funksjonene i det som gjør at det kjøler raskt ned.



Anonymous poster hash: c8de0...3eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

http://www.siemens-home.no/produkter/kjøl-frys-og-vinlagring/kombiskap/KG49NAZ22.html?source=browse

 

Har dette og det hører jeg ikke mye til. Alle kjøleskap vil selvsagt støye litt ved nedkjøling av varer og om man åpner og holder oppe i tide og utide. Men dette er faktisk veldig, veldig stille. Trolig pga funksjonene i det som gjør at det kjøler raskt ned.

Anonymous poster hash: c8de0...3eb

 

Trådstarter er på jakt etter et kjøleskap som støyer lite, og du anbefaler et kjøleskap som støyer dobbelt så mye?!? (3 desibel økning gir dobbel effekt i praksis... http://no.wikipedia.org/wiki/Desibel ) 

Anonymous poster hash: 92b5f...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler dette kombiskapet fordi jeg selv har det og fordi det mesteparten av døgnet overhodet ikke er hørbart. 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?e=1358647

 

Min mor hadde gått til innkjøp av ovennevnte skap med 40 db for en tid tilbake. Etter å ha vært i leiligheten hennes en halvtime lurte jeg på hva det var som durte/susa/surkla så j' hele tiden. Hun sa da at det var det nye kjøleskapet. Hun holdt ut ei uke så var det levert tilbake. 

 

Jeg kan ikke forklare deg hvorfor skapet jeg anbefaler ts stort sett ikke lager lyd, bortsett fra under nedkjøling av varer. Jeg vet ikke om støynivået mulig er oppgitt som max/når det aktivt arbeider. Men det er vel uansett bedre med et skap som stort sett avgir liten/ingen lyd og som kanskje avgir 3 db mer lyd den tiden det nedkjøler enn et som står der og surkler/durer med viftelyd mesteparten av tiden? Eller?

 

Mulig du tror anbefalingen kom fordi jeg ønsker trådstarter et ennå større støyhelvete. Det er ikke tilfelle. 

 

 

Jeg ser imidlertid at ts etterlyser kjøleskap og jeg anbefalte kombi, så beklager evnt det. 



Anonymous poster hash: c8de0...3eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kjøpte for to dager siden et kjøleskap der det sto at lydnivået var 40. De sa det var veldig stille. Men det durer og bråker så mye at jeg vil reklamere og sende tilbake hele greia. Må jeg da betale frakten selv?

 

Idiotisk egentlig med sånne åpne kjøkkenløsninger, da får man jo ikke fred og ro.

 

Er det noen her som har et virkelig stillegående kjøleskap og kan anbefale dette?

Anonymous poster hash: c207c...eb0

 

 

Kjøleskap bråker ofte unødvendig mye, hvis ikke det står helt i vater.

Har du prøvd å få det vatret opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte nytt kjøleskap for noen år siden, ble vi veldig overrasket over hvor mye støy det laget. Heldigvis klaget vi (etter en måned eller to), og det viste seg at det var noe feil på ei vifte. De kom hjem til osss og reparerte det, og etter det har kjøleskapet vært helt greit. Vet ikke decibel, men vi har aldri tenkt på at det bråker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...