Gå til innhold

Ekstremt opptatt av religion


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder meg til den norske (stats)kirkens tolkning. Det er den jeg kan noe om. Jeg er fullstendig klar over at man kan finne sitater som er langt over kanten, men det er bare spesielle grupper som tar dem alvorlige i vår tid.

Jeg prøvde å fortelle trådstarter at h*n ikke trenger å være søvnløs fordi h*n ikke klarer å leve perfekt, det samme gjør jo du ovenfor her. Da forstår jeg ikke poenget med å samtidig fylle tråden med illevarslende sitater.

 

Helt enig i at man ikke trenger å være perfekt. Som sagt kan man velge å følge det posetive i en religion og se bort fra skriblerier fra bronsealderen. Men at jesus skal ha avskaffet det gamle testamentet er desverre uriktig da han klart og tydelig poengterte at moses` lover gjelder for evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva prøver du på, Maglor? Hva er hensikten med å promotere en gammeldags og fundamentalistisk Bibeltolkning for en som sliter med angst for å komme til helvete?

 

Jeg skjønner at du er motstander av kristendommen, men det er feil tråd for den type nettdebatt med legofigurer som demonstrerer hvor nådeløs Gud er i hht visse bibelsitat.

 

Det ville vært bedre for TS om du går til kjernen og argumentere for hvorfor du ikke tror på Gud og helvete. Jeg tror ikke på Gud selv heller. I særdeleshet tror jeg ikke at de gamle skriftene som ble samlet sent i romertiden representerer en større innsikt enn vi har i dag.

 

Det er ikke snakk om en tolking, NT er helt klart på at jesus fatslo at moses lover ikke skulle endres på. Tråtstarter fortjener fakta og NT er ikke bare om tilgivelse og nestekjærlighet som noen synes å tro. Mitt råd til TS er fremdeles å lese mer av bibelen og så velge hvordan man vil forholde seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg dør nå så kommer alle til å krangle om hvordan jeg skal begraves. "Hvilken religion tilhørte h egentlig" "Det står det på kortet, men h praktiserte det ikke, eller gjorde h " "Har h da rett til å bli begravet på den måten, vi nekter"  "H får ikke noe som helst"

 

Til slutt ender jeg med ingen som vil begrave meg. Jeg burde virkelig følge den religionen jeg er "lagret som" i staten. Det er faktisk mine største bekymringer akuratt nå. At jeg kommer til helvete, og de nekter å begrave meg. For blir jeg ikke begravd som den sier så kommer jeg ialfall til helvete.

 

Jeg vil ikke dø med en religion, og bli begravet som om jeg hadde en annen.

 



Anonymous poster hash: 3963a...961
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er ekstremt opptatt av religion, og om jeg kommer til helvete. Er det vanlig? Gråter bare jeg tenker jeg er fortapt.

Anonymous poster hash: 3963a...961

 

Ikke la deg bedra, bruk sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er ekstremt opptatt av religion, og om jeg kommer til helvete. Er det vanlig? Gråter bare jeg tenker jeg er fortapt.

Anonymous poster hash: 3963a...961

 

 

Jeg var ekstremt opptatt av en viss religion før jeg entret manien. Selv om jeg ikke var religiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget var at det skulle hjelpe meg. For hvis religionen var sant betydde det at min sannhet ikke var sant. Noe som var en lettelse. Jeg hadde noe annet å fokusere på enn bare hva jeg mente. Jeg hadde noe å tro på som ikke bare jeg var enig i. Noe som ikke ble oppfattet som syklig.

 

Men det er vanskelig å tro to ting samtidig. Nå har jeg kommet i en periode der jeg tror på mye religionen. Og nå er jeg redd. Men noen ganger tror jeg så sterkt på min egen sannhet at religionen går til siden. Men min egen sannhet er en vond sannhet. En forferdelig skjebne. Men nå er skjebnen like ille i religionen da jeg har gjort formye dumt. Så er like fortapt uansett.

 

På den ene siden burde jeg dø. Men på den andre siden.. om religionen er sann, da hjelper det ikke dø. Veldig detaliert dette.



Anonymous poster hash: 3963a...961
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å lese bibelen så ser du raskt at det ikke er noe å være redd for, ikke mer enn trollet i askeladden og de gode hjelperene.

 

Man kan bruke religion som en vei til å styrke og forbedre seg selv, men å henge seg opp i gamle sagn og straff er et blindspor.

 

Hva med å følge ditt eget råd selv og droppe eventyrlandet Midgard?

 

Er du ikke litt for gammel til å leke med legoklosser, Maglor?

 

Anonymous poster hash: 2e76f...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å følge ditt eget råd selv og droppe eventyrlandet Midgard?

 

Er du ikke litt for gammel til å leke med legoklosser, Maglor?

 

 

Forskjellen er at man vet at dette er lek og fantasi. Du tror jo 100% på eventyrguden din.

Anonymous poster hash: b98f9...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hele poenget var at det skulle hjelpe meg. For hvis religionen var sant betydde det at min sannhet ikke var sant. Noe som var en lettelse. Jeg hadde noe annet å fokusere på enn bare hva jeg mente. Jeg hadde noe å tro på som ikke bare jeg var enig i. Noe som ikke ble oppfattet som syklig.

 

Men det er vanskelig å tro to ting samtidig. Nå har jeg kommet i en periode der jeg tror på mye religionen. Og nå er jeg redd. Men noen ganger tror jeg så sterkt på min egen sannhet at religionen går til siden. Men min egen sannhet er en vond sannhet. En forferdelig skjebne. Men nå er skjebnen like ille i religionen da jeg har gjort formye dumt. Så er like fortapt uansett.

 

På den ene siden burde jeg dø. Men på den andre siden.. om religionen er sann, da hjelper det ikke dø. Veldig detaliert dette.

Anonymous poster hash: 3963a...961

 

Du viser til to gale sider ved hele, nesten på samme måter som en sakker om vitenskap og religion. du nevner religionen som sannhet. Hvilken religion mener du da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at man vet at dette er lek og fantasi. Du tror jo 100% på eventyrguden din.

Anonymous poster hash: b98f9...956

 

Leker du også med legoklosser eller er Maglor selv?

Anonymous poster hash: 2e76f...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leker du også med legoklosser eller er Maglor selv?

 

Nei, jeg leker ikke med legoklosser (eller er Maglor selv). Jeg leker heller ikke med gud.

Anonymous poster hash: b98f9...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at jesus skal ha avskaffet det gamle testamentet er desverre uriktig da han klart og tydelig poengterte at moses` lover gjelder for evig.

 

Til forskjell fra deg er det vanlig (globalt sett og i alle slags kirkesamfunn) at kristne har et annet syn på straff etter bibelsk beskrivelse. Homofili regnes forsatt som uakseptabelt, men at ingen kan straffeforfølges begrunnet ut fra reglene i det gamle testamentet. En avgrunnene er Jesu ord om kvinnen som ble grepet i hor. Hun skulle ikke ha den straffen som jødene normalt ville brukt, hun skulle få nåde i stedet (, men måtte slutte med hor). Her er faktisk en av forskjellene mellom tidligere jødedom og kristendom: Alt fra GT videreføres med mindre der er en endring i det nye testamentet. Da er man lojal mot Jesus og holder fast på alt han har sagt.

Anonymous poster hash: ad6c0...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til forskjell fra deg er det vanlig (globalt sett og i alle slags kirkesamfunn) at kristne har et annet syn på straff etter bibelsk beskrivelse. Homofili regnes forsatt som uakseptabelt, men at ingen kan straffeforfølges begrunnet ut fra reglene i det gamle testamentet. En avgrunnene er Jesu ord om kvinnen som ble grepet i hor. Hun skulle ikke ha den straffen som jødene normalt ville brukt, hun skulle få nåde i stedet (, men måtte slutte med hor). Her er faktisk en av forskjellene mellom tidligere jødedom og kristendom: Alt fra GT videreføres med mindre der er en endring i det nye testamentet. Da er man lojal mot Jesus og holder fast på alt han har sagt.

 

 

Har Jesus uttalt seg om homofili?

Anonymous poster hash: b98f9...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kristenguden finnes, så er jeg sikkert en av de som havner til helvete. Men hvor stor sjangse er det for att bibelguden finnes? Tenk på all ulogikken i den læren. Å tro på bibelen er egentlig (no offence), meget svakt intellektuellt. Fordi det er en røverhistorie, og alle som tenker seg om, ser att den tyranniske GT guden kan ha skapt noe så komplisert som jorden. Kristendommen er så lett å avvise helt, fordi den er en gammel skrøne, uten hold i. Og strengt tatt er ikke den guden noe å samle på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...