Gå til innhold

brystreduksjon etter amming

Anbefalte innlegg

Gjest ammemamma
Skrevet

Hvor lenge må man vente med en brystreduksjon etter at man er ferdig med å amme?

Jeg hadde DD-cup før jeg ble gravid, og lengta voldsomt etter en operasjon, men bestemte meg for å vente til etter at jeg hadde fått barn. Nå tre måneder etter at jeg er ferdig med å amme, har jeg bryster med F-cup. (Fødte for 10 måneder siden). Det er slitsomt, smertefullt og enormt stygt. Hvor lenge til må jeg vente før jeg kan få utført en operasjon? (Skal ta det privat, selger gladelig bilden min for å kunne ta operasjonen).

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vil anbefale å ikke ta første beste plastikkirurg. Jeg angrer jeg ikke tok turen til Oslo eller over kjølen! Legg ner stor tid på det. Det er viktig at det blir bra med en gang før du vil ikke gjøre denne operasjonen en gang til! Jeg ble ikke førnøyd men kan gjøre det på ny hvis jeg vil, men det var en sånn grusom opplevelse så jeg prøver å leve med det.

Krev å få se på bilder av andre jenter/kvinner så du ser vad han "syns" er pent og passe størrelse. Vær obs på størrelsen runt vårta. Jeg tok det som selvfølgelig alle syns en liten er penest, men fikk store blaffer runt!. Det kan være et varsellys da de ikke har noen bilder å vise frem. Spesialisert i estetisk plastikkirurgi et absolutt krav.

Jeg har nu to pupper som er like triste og sørgelige som før bare litt mindre. Jeg har fortsatt plager fra rygg. Den ene er større en den andre, jeg har fortsatt vondt i skuldern på den "store siden". Jeg kan fortsatt ikke finne pene bh/bikini i en hast . Jeg er 75 under bysten så du skjønner problemet.

Jeg vet dessverre ikke hvor lang tid du må vente etter amming. Tror det går greit allerede, hvis du har den vekt du er fornøyd med. Men jeg ville ikke gjort det med en liten baby som tretter ut meg. Ikke glem det finnes altid en risiko det blir komplikasjoner. Du blir som en baby selv etterpå ! Kan ikke løfte eller røre armer så mye. Leit for babyen å ikke få klemmer! Du må finne barnpasser lang tid fremover og noen som passer på deg første dagene! Til Lykke!

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg
Skrevet

Du bør vente til brystene er tilbake til normaltilstanden etter amming. Generelt tar dette 3-6 mndr etter at du sluttet. .

Dessuten bør vekten din være normalisert, slik at du ikke er overvektig, og ikke tyngre enn du regner med å fortsette å være. Resultatet blir vanligvis ikke bra om du går mye ned i vekt etter operasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...