Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg er 30 år og fekk konstatert astma for 4-5 år sia. Samtidig fekk eg og konstatert lavt stoffskifte.

Eg har hatt svært lite plager med astmaen, mest i samband med trening. Men eg har heile tida vore plaga med heshet og irritert hals. Dette har vorte verre dei siste månadane. Eg har auka medisindosene, og det hjelper ein del, men eg blir framleis sittande store deler av dagen og kremte, og kjenner at halsen er sår og irritert. Eg er litt bekymra for om dette kan vera noko anna enn astma. Kan det er er plaga med vera symptomer på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39760-irritert-hals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Inhalasjonssteroidene (Pulmicort, Flutide f eks) kan ha denne bivirkning at du blir hes og får det jeg kaller astmastemme. Det går da an å bytte preparat eller få den i spray-form og se om det hjelper. Man har i dag små kamre som man kan spraye medikamentet gjennom, og dette gjør at enkelte partikler ikke setter seg fast rundt stemmebåndene og i halsen. Det kan være en sopp-infeksjon du har pådratt deg, og jeg ville bedt legen se på dette og evt endre medisineringen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39760-irritert-hals/#findComment-150223
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...