Gå til innhold

Reversere sterilisering


L_Madelein

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg steriliserte meg for 3,5år siden og angrer sårt på dette her :/ Tror ikke jeg tenkte meg skikkelig igjennom dette her før jeg gjennomførte det :(

Jeg har virkelig funnet mannen i livet mitt,og vi ønsker sårt ett barn sammen.

Noen som har erfaring med reversering av sterilisering? Og hvor stor sjanse er det for å bli gravid etter dette? Og hva slags pris er det for å reversere?

Håper på svar,for dette er noe vi virkelig drømmer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg steriliserte meg for 3,5år siden og angrer sårt på dette her :/ Tror ikke jeg tenkte meg skikkelig igjennom dette her før jeg gjennomførte det :(

Jeg har virkelig funnet mannen i livet mitt,og vi ønsker sårt ett barn sammen.

Noen som har erfaring med reversering av sterilisering? Og hvor stor sjanse er det for å bli gravid etter dette? Og hva slags pris er det for å reversere?

Håper på svar,for dette er noe vi virkelig drømmer om.

Jeg tror det er slutt på at de prøver å reversere en sterilisering. Du kan få tilbud om IVF (assistert befruktning). Det koster litt, er usikker på prisen pr 2014. Men en egenandel på 15 000 var det for noen år siden. Du får tre forsøk på det offentliges regning. Du kan også gjøre dette privat på f.eks. Volvat. Gå til www.onskebarn.no . Der kan du lese mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dekking av tre forsøk selv om jeg er sterilisert? Eller gjelder det ikke da?

Vi har jo ingen felles barn,og ettersom jeg har skjønt kan man få dekket de tre første gangene pr barn fra Helfo om man ikke har felles barn.

Men,jeg er litt usikker om dette gjelder oss siden jeg frivillig steriliserte meg for 3,5år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dekking av tre forsøk selv om jeg er sterilisert? Eller gjelder det ikke da?

Vi har jo ingen felles barn,og ettersom jeg har skjønt kan man få dekket de tre første gangene pr barn fra Helfo om man ikke har felles barn.

Men,jeg er litt usikker om dette gjelder oss siden jeg frivillig steriliserte meg for 3,5år sij

Ja, du får dekning fra det offentlige. Stå på for ønskebarnet. Det koster, men er vel verdt "reisen" du må ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får dekning fra det offentlige. Stå på for ønskebarnet. Det koster, men er vel verdt "reisen" du må ut på.

PS: Jeg har to ønskebarn. Vet hva det innebærer. Si fra om du vil ha min mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med Helfo i dag tidlig,for å høre ang muligheter for å få dekket de tre første forsøkene av staten. Hun sa at hun trodde ikke vi kom til å få det dekket pga at jeg er sterilisert :/

Etter at hun hadde snakket med en saksbehandler,så fikk jeg beskjed om at vi må kontakte lege og bli henvist til en klinikk. Var dem som satt på svaret og vi må oppfylle visse krav i følge loven.

Kjenner jeg mister litt motet når hun på helfo ikke trodde at vi får dette dekket,og ser for meg en evighet med sparing for å få barnet vi så sårt ønsker oss :/

Jeg blir 32 år i år,og vil gjerne ha dette barnet før jeg passerer 35 år.

Vil mer enn gjerne ha epostadressa di :) Ålreit å ha noen å snakke med som har vært igjennom noe av det samme :)

Tusen hjertelig takk for svar :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med Helfo i dag tidlig,for å høre ang muligheter for å få dekket de tre første forsøkene av staten. Hun sa at hun trodde ikke vi kom til å få det dekket pga at jeg er sterilisert :/

Etter at hun hadde snakket med en saksbehandler,så fikk jeg beskjed om at vi må kontakte lege og bli henvist til en klinikk. Var dem som satt på svaret og vi må oppfylle visse krav i følge loven.

Kjenner jeg mister litt motet når hun på helfo ikke trodde at vi får dette dekket,og ser for meg en evighet med sparing for å få barnet vi så sårt ønsker oss :/

Jeg blir 32 år i år,og vil gjerne ha dette barnet før jeg passerer 35 år.

Vil mer enn gjerne ha epostadressa di :) Ålreit å ha noen å snakke med som har vært igjennom noe av det samme :)

Tusen hjertelig takk for svar :))

sindylu at Hotmail.com Vi tar resten via mail. Ikke mist motet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med Helfo i dag tidlig,for å høre ang muligheter for å få dekket de tre første forsøkene av staten. Hun sa at hun trodde ikke vi kom til å få det dekket pga at jeg er sterilisert :/

Etter at hun hadde snakket med en saksbehandler,så fikk jeg beskjed om at vi må kontakte lege og bli henvist til en klinikk. Var dem som satt på svaret og vi må oppfylle visse krav i følge loven.

Kjenner jeg mister litt motet når hun på helfo ikke trodde at vi får dette dekket,og ser for meg en evighet med sparing for å få barnet vi så sårt ønsker oss :/

Jeg blir 32 år i år,og vil gjerne ha dette barnet før jeg passerer 35 år.

Vil mer enn gjerne ha epostadressa di :) Ålreit å ha noen å snakke med som har vært igjennom noe av det samme :)

Tusen hjertelig takk for svar :))

Din mail havnet i junk. Skulle flytte den og vips var den borte vekk. Rakk ikke lese den en gang. Kan jeg heller få din mailadresse, så unngår jeg at dette skjer igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hei..

lurer på hvordan det gikk.. sitter i samme situasjon, har sterilisert meg for noen år siden men angrer nå.  Fikk du dekket ivf eller betalte dere selv? :-) 

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterte til en status fra 2014.. Ser du den ikke?.. spørsmålet var fra ei som er sterilisert men som ønsket barn igjen. Hun lurer på om man får dekket IVF eller om man må betale selv. Noen skrev at helfo dekket det.. Så det var det jeg lurte på og hvordan man går frem. Også spennende å høre om hun ble gravid :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...