Gå til innhold

hei jordmor/evnt. andre


Gjest oktoberconnie

Anbefalte innlegg

Gjest oktoberconnie

jeg er fullgåtte 36 uker i dag og lurer på en ting.

er redd jeg ikke skal merke forsjell på kynnere og veer/rier. har vært plaget av kynnere den siste tiden, men i går var det skikkelig ille. det holdt på hele dagen og utover natta, men var ikke så regelmessige som jeg trodde rier var.

det kjennes nå ut som om det presser ned mot bekkenet mitt, så det gjør vondt når jeg sitter. men ikke på langt nær så ille som i går. lurer på når man bør ringe føden? og er det ok å ringe bare for å snakke? jeg ville ikke være en av dem som dro pga. kynnere da jeg har 45 minutter å kjøre til føden. litt dumt med bom tur da. men det er vondt og jeg kjenner på en måte at kroppen er sliten.

hva tror du dette kan være? skal jeg ringe føden bare for en prat??

takknamlig for svar.

klem oktober connie.

28 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei oktoberconnie!

Jeg fikk råd fra jordmor om å ta et varmt bad ved mye kynnere, samt prøve å slappe av. Du kan lese om kynnere/rier her: http://www.doktoronline.no/pub/articles/pregnancy/300058.html

I dette svangerskapet har jeg ringt til føden noen ganger med ulike spørsmål. Jeg har en veldig lav terskel for å ringe pga erfaring fra forrige svangerskap - heller en gang for mye en en gang for lite. Jeg har forresten alltid blitt godt mottatt og fått svar på mine spørsmål.

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Når du først får rier, kan du være ganske sikker på at du kjenner forskjellen på dette og kynnere. Rier gjør som oftest vondt, i tillegg til at de kommer svært regelmessig og har en viss varighet når fødselen først er i gang. Enkelte ganger kan man få uregelmessige rier, som ikke har annen effekt enn at livmormunnen modnes. Du kan helt sikkert ringe føden for en samtale hvis du lurer på om du er i fødsel. Fødselsrier vil du kjenne enten du sitter, går eller ligger. Maserier (uten effekt) stopper gjerne av seg selv hvis man f.eks. tar et varmt bad.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...