Gå til innhold

Locobase til tørr hud

Anbefalte innlegg

Gjest poco loco
Skrevet

Fra sønnen min var 2-3 mnd hadde han atopisk eksem, noe som var svært plagsomt. Vi ble anbefalt på helsestasjonen og av lege å bruke Locobase. Til tider ble han smurt med locobase gjennom hele døgnet. Da vi oppdaget hva han var allergisk mot ble han kvitt alle sine plager med eksem.

Jeg har en datter som også er allergisk, og hun får plagsomt tørr hud som går over i sår hud. Jeg har også med henne brukt store mengder Locobase. Det helbreder ikke, men det holder problemene i sjakk.

Vi har no fått en ny baby, og jeg ammer henne. Hun har også tendenser til tørr hud, og jeg er på nytt blitt anbefalt å bruke Locobase eller Locobase repair.

Da jeg fortalte min nye lege at jeg smurte jenta mi inn med Locobase sa han at han ville fraråde meg å gjøre det. Han sa at det i Locobase er steroider som kan skade barnet jeg ammer. Dersom det er riktig, vil det tilsi at jeg også har utsatt de andre to barna mine for noe som er skadelig for dem.

Det står ikke ett ord på pakken om at det kan være skadelig, heller tvertimot.,

Hva skal jeg tro, og hva skal jeg gjøre?

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im
Skrevet

Kjære poco loco

Locobase inneholder ikke steroider eller andre skadelige stoffer så den kan du trygt bruke for å behandle tørr hud hos babyen din. En annen sak er at kremer som inneholder steroider av og til er helt nødvendige for å behandle atopisk eksem og brukt med måte på riktig vis er det heller ikke farlig.

Locobase er veldig fet så av og til kan det lønne seg å bruke en litt mindre fet fuktighetskrem, f.eks. der hvor huden ikke er så veldig tørr slik at Locobase bare blir liggende utenpå huden og tette igjen porene. Her må du prøve deg frem.

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im
Skrevet

Det er ikke steroidhormoner i Locobase.

http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/presse/11010100.htm

Det er imidlertid karbamid i alle Locobasekremene, og det kan derfor være lurt å ha pauser. Karbamid er et såkalt aktivt stoff, og huden kan ha godt av å "jobbe" litt på egenhånd.

Kjære birdie

Locobase inneholder ikke karbamid

Skrevet

Kjære birdie

Locobase inneholder ikke karbamid

Ok - takk for "irettesettelse"!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...