Gå til innhold

Komplikasjon etter medikamentell abort og utskrapning?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er 26 år gammel. Hadde en mislykket medikamentell abort i slutten av februar, som endte i utskrapning to dager etterpå. Blødde i tre uker etter utskrapningen, men med et lite opphold i perioden på to dager. Deretter oransje/gul utflod i en uke. Så startet blødningen på nytt, denne gangen i en uke og deretter den gule/oransje utfloden. Den ukeslange blødningen jeg har hatt nå oppfatter jeg ikke som en menstruasjon. Blodet var tynt og "friskt" og ikke seigt som ved min vanlige menstruasjon, og mindre i omfang. Fravær av mine andre menssymptomer jeg pleier å ha første dag (fravær av menssmerter og fravær av løs mage). Fikk høre fra helsepersonell at første mens etter abort ville være lengre og kraftigere, men denne blødningen var svakere enn min vanlige mens. Testet positivt på graviditetstest 3,5 uker etter utskrapningen, om det har noe å si - og den nye blødningen startet en uke etterpå. Har ikke hatt sex og tatt forhåndsreglene jeg fikk beskjed om. Noe kløe i skjeden. Jeg har etter utskrapningen hatt lett forhøyet temperatur (fra 37,9 til 38,2), har hatt litt frysninger men ikke kjent på kroppen den lett forhøyede temperaturen. Noe smerter innimellom, som jeg ikke kjenner igjen som menssmerter. Fikk kraftige smerter i underlivet i dag (etter at jeg hadde ventet for lenge med å tisse), men gikk over etter 1 time. Har vært til gynekologisk undersøkelse 10 dager og 25 dager etter utskrapningen. De så ikke rester og mente at alt var normalt, bortsett fra en cyste som skal sjekkes om tre måneder. På den siste kontrollen tok de også blodprøver og urinprøve som var normale, og de målte min feber som lå på 38. På grunn av smerten jeg fikk i dag og blødningen jeg har hatt siste tiden, var jeg igjen i kontakt med helsepersonell i dag (ikke gynekologisk undersøkelse). Han konkluderte med "kraftigere menstruasjon etter abort", og hørte ikke på meg når jeg gjentatte ganger sa at blødningen var svakere enn min vanlige mens og at smerten ikke kjentes ut som menssmerter. Jeg føler meg nå fortvilet. Tilsynelatende har jeg blitt undersøkt grundig, men informasjonen jeg gir blir ikke hørt på (blødning tolket som kraftigere menstruasjon enn vanlig, når jeg sier blødningen min ikke er som menstruasjon men svakere og anderledes type blod. Høres dette ut som uoppdagede komplikasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blødningen kan være den første menstruasjon, men det kan også være betennelse i livmoren (med andre symptomer som smerter og feber og evt med ømhet av livmoren). Jeg vet ikke hvilke prøver som er tatt, men ved betennelse vil CRP være forhøyet. Hør med din lege resultat av prøvene. Hvis det er betennelse, bør du ha antibiotikum. Hvis det ikke er tegn på det, synes jeg du kan se det an. Jeg går ut fra at du ikke bruker prevensjon som kan endre menstruasjonen. Hvis du skal på påskeferie langt fra lege, vil det være lurt å få det avklart før avreise.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...