Gå til innhold

Sint mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan vi sikkert ordne, fint tips. Jeg syns jo han har et sinneproblem, men følte etter hvert at situasjonen ble feil oppfattet ettersom det ikke går ut over noen andre enn meg. Det er alltid litt touchy når man snakker om barna for alle ønsker jo å være de beste foreldrene man kan være for barna sine. Men det mener jeg også vi er, det er oss imellom at det kan bli problemer. Og ja han kan bli fysisk og sint og sur. Men det er på meg og kun foran meg. Det er like fullt et problem for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det bare er du som syns han har et sinneproblem, og at det du skrev i det første innlegget stemmer (han innser ikke å ha et problem) er det nytteløst å lete etter strategier for å endre han. Da må du heller finne strategier for hvordan du og unger skal kunne leve med han akkurat som han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ihvertfall floken løst seg litt i hodet mitt, strategien blir å overse. (Men jeg gir ikke helt opp - kanskje jeg skal prøve å filme oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror ikke folk kan skifte personlighet, men det går kanskje an å plukke vekk bestemte "uvaner". Normale folk har tross alt en viss evne til å utvikle seg.

 

Han er tross alt ikke helt ute av kontroll slik jeg oppfatter det. Det at han ikke slår eller skjeller deg ut foran barna betyr jo at han tross alt har visse grenser i hodet sitt. Hvis han tar tak i deg, poker deg med pekefingeren e.l. kan det være en gråsone hvor han i kampens hete ikke ser grensen.

 

Det kan være lurt å fjerne denne gråsonen. Si at du vil ha absolutt null fysisk kontakt under krangler, Sånne ting må man ta opp når han er "rettvendt" og hører på deg.

 

Edit: Det er en veldig skarp grense mellom å si noe uakseptabelt ("hold kjeft") og det å bli fysisk. Det kan ikke sammenlignes.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk kan skifte personlighet, men det går kanskje an å plukke vekk bestemte "uvaner". Normale folk har tross alt en viss evne til å utvikle seg.

Klart man kan endre seg, det tror jeg mange har erfaring med på ha gjort selv også. Poenget er bare at en slik endring kun skjer om en selv ønsker den, ikke om andre vil... :P

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Klart man kan endre seg, det tror jeg mange har erfaring med på ha gjort selv også. Poenget er bare at en slik endring kun skjer om en selv ønsker den, ikke om andre vil... :P

 

Trussel om samlivsbrudd kan være en brukbar motivasjon for mange. Sånne trusler bør helst serveres kalde, og ikke midt i en krangel som den sinna mannen gjør  :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trussel om samlivsbrudd kan være en brukbar motivasjon for mange. Sånne trusler bør helst serveres kalde, og ikke midt i en krangel som den sinna mannen gjør  :) .

Å true en som har slått opp med brudd er ikke så effektivt nei hehe... men forsåvidt; det å holde på hans ønske om brudd, også etter at han har roet seg vil nok funke. Konsekvensen blir forsåvidt det majoriteten her inne har rådet ts til tidligere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...