Gå til innhold

Hvor mange kaker har en til konfirmasjon og hvilke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal snart ha konfirmasjon med ca 29 voksne og 6 barn. Hva er vanlig å beregne av kaker? og hvilke kaker skal man ha? Vi skal spise middag først, noen kommer bare til kaffe (2 1/2 timer senere). Skal prøve å bake ett par kaker selv (er ikke veldig god), men skal forsøke og vil jo ha noe som både smaker og ser pent ut.

 

 



Anonymous poster hash: 67d5c...0bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var 45 stykker og hadde stor marsipankake (med bilde av konfirmanten :) ), tårnkake, sjokoladekake, suksessterte og flere typer mindre "porsjonskaker" og iskake (tror jeg?) og sikkert et par typer til (Kvæfjordkake og ostekake?). Det ble mer enn nok, men etter min mening skal det være en del kake til overs i slike selskaper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ca 35 i konfirmasjonen. Har ikke planlagt alt ennå, men tenker meg at vi skal ha følgende kaker:

 

  • Kransekake
  • Smashkake (iskake)
  • Ostekake
  • Eplekake
  • Brownies
  • Kringle eller annen gjærbakst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en gang at man kan beregne ca 8 pers på en kake. Nå avhenger jo det av type kake/størrelse etc, men kan jo være noe å regne ut fra? Så med fem kaker i normal størrelse bør dere ha mer enn nok.

 

Mine forslag:

Favorittkaka til konfirmanten

Verdens Beste/Kvæfjordkake (eller Pavlova)

Sjokoladekake (gjerne type standard langpanne - min erfaring er at de aller fleste barn og menn (!) foretrekker denne over mer "fancy" kaker)

Bløtkake/marsipankake etter hva dere liker best

Ostekake/suksessterte

 

Evt bytte ut en med kanelboller/boller - mange liker det vel så godt som tradisjonelle kaker.

Et fruktfat kan også være et fint alternativ for de som har spist for mye til middag...

 

Åh, nå fikk jeg skikkelig lyst på kaker!!! Bra det er 17.mai snart - da pleier jeg å lage Verdens Beste med jordbær og blåbær inni. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt byttet ut Kvæfjordkake mot Pavlova. At kvæfjordkake liksom er "verdens beste" er en meget sterk overdrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare trådstarter:

Vi var ca 24 stk i konfirmasjon til eldstemann. Vi hadde

 

2 pavlova (gikk ca 1,5 av denne)

1 suksessterte

1 iskake med marengsbunn og blåbær (gikk hele)

1 stor marsipankake

1 ostekake

Sjokoladekake

Brownies

Lefser

Kransekake

 

Og ca halvparten igjen etterpå. Spørs om vi hadde for god mat først, hehe...

Endret av Mrs D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare trådstarter:

Vi var ca 24 stk i konfirmasjon til eldstemann. Vi hadde

 

2 pavlova (gikk ca 1,5 av denne)

1 suksessterte

1 iskake med marengsbunn og blåbær (gikk hele)

1 stor marsipankake

1 ostekake

Sjokoladekake

Brownies

Lefser

Kransekake

 

Og ca halvparten igjen etterpå. Spørs om vi hadde for god mat først, hehe...

 

Det var jo voldsomt mye kaker til 24 personer. Fint med utvalget, men skjønner jo det blir mye igjen. Selv er jeg f.eks. ingen stor kakespiser etter middag, og mange er som meg.

 

I dåpen til junior var vi drøyt 20 personer, og vi hadde tre kaker til kaffen. Husker at enkelte synes det var litt stusselig, selv om de ikke sa det direkte... Imidlertid ble det en god del igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Skal snart ha konfirmasjon med ca 29 voksne og 6 barn. Hva er vanlig å beregne av kaker? og hvilke kaker skal man ha? Vi skal spise middag først, noen kommer bare til kaffe (2 1/2 timer senere). Skal prøve å bake ett par kaker selv (er ikke veldig god), men skal forsøke og vil jo ha noe som både smaker og ser pent ut.

 

 

Anonymous poster hash: 67d5c...0bf

 

Det blir alltid til overs...

 

Vi hadde kransekake, tropisk aroma, marsipankake, ostekake, sukess kake og sjokoladekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt byttet ut Kvæfjordkake mot Pavlova. At kvæfjordkake liksom er "verdens beste" er en meget sterk overdrivelse.

 

Der er jeg helt enig med deg, har aldri hatt særlig sansen for denne  "verdens beste"/kvæfordkaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte Verdens beste og Pavlova! Konfirmanten elsker begge to (det gjør jeg også), så jeg regner med at vi også skal ha disse to.

 

Suksessterte derimot.... - nei den rører jeg aldri, unntatt hvis det er eneste kake som blir servert, og jeg føler at jeg MÅ ta ei lita flis :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Kaker jeg ville tatt med:

-Kvæfjordkake eller Pavlova

-Kransekake

-Hvetekringle eller Waleskringle

-Sjokoladekake

-Ostekake(gjerne sitron/appelsin så man får noe friskt og syrlig)

-Bløtkake eller marsipankake med MYE bær

-Enkle muffins, gjerne sitron der også.

 

I tillegg: fruktsalat med vaniljekrem

 

Jeg har aldri skjønt hvorfor suksessterte skal være så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...