Gå til innhold

Desperat etter to svar om asperger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kan det også være noe annet enn lett psykisk utviklingshemmet.

Ja.  Men slik vi som omgås vedkommende opplever det, er det en dekkende beskrivelse av funksjonsnivået. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har googlet engelske og norske sider nå, finner ikke at mennesker med Asperger/ autisme har øyekontakt i noen særlig grad.

Kanskje er det riktig da det de sier at de viker unna og ser rundt omkring , selv tror jeg at jeg ser andre i øynene, men det er mer en hurtig høflighet, vane kanskje, jeg ser mest rundt omkring og ned og opp.

Men jeg vet jo ikke helt hva andre gjør,

Men inni mellom ser jeg og møter blikk, det er ubehagelig fort, derfor ser jeg bort, dessuten konsentrerer jeg meg best når jeg ikke har øyekontakt.

Jeg fant ikke noe som bekreftet det med øyekontakt på nettet nå,

Om noen finner noe annet, takknemlig for link.

Anonymous poster hash: 1ea44...037

Bella Dotte
Skrevet (endret)

Denne siden med lysbilder syntes jeg var svært interessant. Den er først og fremst fokusert på differensialdiagnoser, men viser også hvor mange deler AS består av, og hva som menes med de forskjellige dignosekriteriene. http://www.slideshare.net/galeeprol/aspergers-slide-show-1494224

Og denne http://pt.slideshare.net/marina761/autism-spectrum-disorders-workshop-for-spals - som har de forløsende ord på sistesiden

No one thing can make or break a diagnosis!

Endret av Bella Dotte
AnonymBruker
Skrevet

Øyekontakt eller ikke har lite å gjøre med Asbergers. Det er hvordan man fungerer sosialt som avgjør om man har eller ikke.

Anonymous poster hash: a4466...08b
AnonymBruker
Skrevet

Øyekontakt eller ikke har lite å gjøre med Asbergers. Det er hvordan man fungerer sosialt som avgjør om man har eller ikke.

Anonymous poster hash: a4466...08b

Det var vel litt forenklet.

Anonymous poster hash: 9bc96...a14

Skrevet

Det var vel litt forenklet.

Anonymous poster hash: 9bc96...a14

Noen er også veldig flinke til å tilpasse seg sosialt,, men slitsom kan det bli. Dårlig  øyekontakt , eller aat en ser ned, eller bort, kan ha like mye med usikkerhet, sjenanse, utilpasshet og gjøre. noe en kan lære seg med tiden.  

Skrevet

1) Går det ann å ha asperger syndrom, og likevel ha øyekontakt?

2) Går det ann å være flink til å ordlegge seg/ altså verbalt sterk å ha asperger syndrom?

Takknemlig for svar.

Da dette er to ting et menneske ikke slår ut på, og de er derfor i tvil om vedkommende kan ha asperger syndrom.

Anonymous poster hash: 1ea44...037

1 - ja, det går an, men for min del kommer det ikke like naturlig som for andre, jeg for min del fant ut at folk flest hadde øyekontakt med hverandre, når de snakket sammen, og startet derfor selv å bli bevisst på dette. og har over tid lært meg å holde øyekontakt med andre. slik at jeg fremstår mest mulig normal!

2 - absolutt, jeg for min del er en god del over snittet verbalt, mye bedre på muntlige eksamener eller fremlegg enn hva jeg er skriftlig, men om jeg skal diskutere med folk eller opplever den minste form for stress, svekkes jeg VELDIG verbalt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...