Gå til innhold

leiden mutasjonen

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Tamburinen

Gjør slik jeg gjorde. Var litt "sta" hos min lege og ba om å få snakke med en spesialist innenfor blodsykdommer på sykehuset. Merkelig om du har fått null informasjon siden du har hatt blodpropp og greier? Har du ikke en gang fått vite at du skal holde deg unna K-vitamin for det kan gjøre at blodet "tykner", ivertfall for oss med leiden mutasjon.

Jeg fikk vite at jeg ikke kan gå på p piller. Ivertfall ikke kombinasjonspiller med mye østrogen(for østrogenet "tykner" også blodet), men jeg kan gå på minipiller som inneholder gestagen. Jeg fikk også vite at om jeg skal ha barn en gang må dette planlegges for jeg må ta Heparin sprøyter mens jeg går gravid for å forhindre eventuell abortering eller skade på meg selv.

Veldig merkelig at du ikke har fått rikelig med informasjon slik at du kan være obs på diverse ting. Har du fått null og niks??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39853-leiden-mutasjonen/#findComment-154958
Del på andre sider

Gjør slik jeg gjorde. Var litt "sta" hos min lege og ba om å få snakke med en spesialist innenfor blodsykdommer på sykehuset. Merkelig om du har fått null informasjon siden du har hatt blodpropp og greier? Har du ikke en gang fått vite at du skal holde deg unna K-vitamin for det kan gjøre at blodet "tykner", ivertfall for oss med leiden mutasjon.

Jeg fikk vite at jeg ikke kan gå på p piller. Ivertfall ikke kombinasjonspiller med mye østrogen(for østrogenet "tykner" også blodet), men jeg kan gå på minipiller som inneholder gestagen. Jeg fikk også vite at om jeg skal ha barn en gang må dette planlegges for jeg må ta Heparin sprøyter mens jeg går gravid for å forhindre eventuell abortering eller skade på meg selv.

Veldig merkelig at du ikke har fått rikelig med informasjon slik at du kan være obs på diverse ting. Har du fått null og niks??

Jeg visste om det med p-piller, at jeg ikke skal ta det...

Jeg har hormon-spiral nå, legen min mente at det gikk greit.

Det du skrev om k-vitamin visste jeg ikke.... Hvordan unngår jeg det?? Er det spesielle mat sorter jeg ikke skal spise?

Legen min har fortalt det han visste, men det var ikke så mye..... Han har sagt at jeg skal få komme til en spesialist, men ting tar veldig lang tid, det er 6 mnd siden jeg fikk vite at jeg hadde Leiden mutasjonen...

Tusen takk for svaret ditt!!

Lillegeta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39853-leiden-mutasjonen/#findComment-155194
Del på andre sider

Gjest Tamburinen

Jeg visste om det med p-piller, at jeg ikke skal ta det...

Jeg har hormon-spiral nå, legen min mente at det gikk greit.

Det du skrev om k-vitamin visste jeg ikke.... Hvordan unngår jeg det?? Er det spesielle mat sorter jeg ikke skal spise?

Legen min har fortalt det han visste, men det var ikke så mye..... Han har sagt at jeg skal få komme til en spesialist, men ting tar veldig lang tid, det er 6 mnd siden jeg fikk vite at jeg hadde Leiden mutasjonen...

Tusen takk for svaret ditt!!

Lillegeta.

K-vitamin finner du i for eksempel spinat og diverse andre grønne grønsaker. Om du søker på nettet kan du finne ut litt mer om matvarene du bør holde deg unna eller ivertfall ikke overdrive bruken av. Synd at du må vente så lenge for å komme til spesialist.

Lykke til videre:o)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39853-leiden-mutasjonen/#findComment-156022
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Se annen kommentar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39853-leiden-mutasjonen/#findComment-157507
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...