Gå til innhold

Kleskoder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har meldt meg på et fagseminar som skal vare over flere dager. Jeg pleier vanligvis ikke melde meg på slike på grunn av at jeg ikke er så sosialt sterk. Dette seminaret er likevel om et så spennende tema at jeg valgte å melde meg på på tross av alt. 

 

Nå lurer jeg på hva som er vanlig å ha på seg i slike sammenhenger. Jeg er overvektig og er redd for å stikke meg ut. Hva kan være det beste å ha på seg i en slik sammenheng. Alle forslag mottas med takk.



Anonymous poster hash: 72bc5...285
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ring arrangør og spør. De har garantert det beste svaret! :)

 

(Og det er nok ikke helt umulig at de får flere spørsmål om det samme fra andre)



Anonymous poster hash: fad85...ce1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvis du sier litt om kjønn/bransje så vil du få bedre svar

 

Jeg er en kvinne. Dette seminaret gjelder fremleggelse av noe ny forskning, og det skal slik jeg forstår det være en del praktikere og en del forskere der.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Ring arrangør og spør. De har garantert det beste svaret! :)

 

Hehe, det er så vidt jeg har mannet meg nok opp til å gå, tror ikke det å ringe for å spørre om kleskoden er noe jeg klarer. Jeg lurte bare på om noen hadde egen erfaring eller noen tips.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en kvinne. Dette seminaret gjelder fremleggelse av noe ny forskning, og det skal slik jeg forstår det være en del praktikere og en del forskere der.

Jeg er ofte på slike seminarer og er normalt arbeidskledd +.

 

Om jeg selv holder innlegg har jeg gjerne sort knelangt skjørt eller sort dressbukse, pologenser/ nøytral bluse/ t-skjorte og sort dressjakke. Er jeg "bare" deltaker dropper jeg som regel dressbukse, og går for skjørt eller jeans og sort dressjakke. I begge tilfeller har jeg litt pene sko/ støveletter med litt diskret hæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er så vidt jeg har mannet meg nok opp til å gå, tror ikke det å ringe for å spørre om kleskoden er noe jeg klarer. Jeg lurte bare på om noen hadde egen erfaring eller noen tips.

Det er litt overkill å ringe å spørre om kleskode til en konferanse syns jeg.... Koden er som i arbeidslivet, beskrevet overfor.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har meldt meg på et fagseminar som skal vare over flere dager. Jeg pleier vanligvis ikke melde meg på slike på grunn av at jeg ikke er så sosialt sterk. Dette seminaret er likevel om et så spennende tema at jeg valgte å melde meg på på tross av alt. 

 

Nå lurer jeg på hva som er vanlig å ha på seg i slike sammenhenger. Jeg er overvektig og er redd for å stikke meg ut. Hva kan være det beste å ha på seg i en slik sammenheng. Alle forslag mottas med takk.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

 

"Vanlige" klær, dvs. klær du ville gått på jobben med også. Dersom det er middag med i opplegget, så pleier folk å pynte seg litt mer til middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Vanlige" klær, dvs. klær du ville gått på jobben med også. Dersom det er middag med i opplegget, så pleier folk å pynte seg litt mer til middagen.

 

Takk. Jeg er veldig lite glad i å pynte meg. Tror du jeg vil skille meg ut med vanlige klær og kanskje noen smykker eller lignende til middag?

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Om du lurer på hva et "passe pent jobbantrekk" innebærer rent konkret kan du google Trine Skei Grande. Hun er en frodig dame som kler seg nøytralt men pent (uten å være overpyntet) i de fleste anledninger :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - det hadde jeg ikke kommet til å tenke på en gang. :) Vanlig, pent tøy som man bruker på jobb (type jobb mot et publikum, ikke i et fjøs) skulle da holde i lange baner? En kjole til middagen om det er inkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk. Jeg er veldig lite glad i å pynte meg. Tror du jeg vil skille meg ut med vanlige klær og kanskje noen smykker eller lignende til middag?

Anonymous poster hash: 72bc5...285

 

Jeg er ikke noe glad i å pynte meg jeg heller, men jeg ser at om jeg ikke gjør en liten innsats, så skiller jeg meg så avgjort fra de andre deltagerne ved festmiddager.

 

Det kommer nok an på hva du definerer som "vanlige klær" om smykker blir tilstrekkelig til at du ikke skiller deg ut. Jeg kler meg såpass uformelt til hverdags at for meg må det mer til før jeg ligner på de andre om kvelden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for gode råd alle sammen. Jeg er så vant til å si nei til slike arrangementer fordi jeg synes det er veldig vanskelig å være sammen med mange mennesker på denne måten. Jeg blir så redd. Det er nok derfor jeg håper at litt mer trygghet på klesfronten i alle fall kunne beroliget meg litt. Merker jeg allerede angrer mye på at jeg meldte meg på.

 

Hvis jeg har en svart bukse, en dressjakke og en genser vil det være fint nok til både seminar og middag? Hvis jeg i tillegg tar på et smykke? Jeg har ingen kjoler, ser veldig rar ut i det, så vet ikke om jeg burde gå på kjoleshopping. Kjole ville jeg nok være særs ukomfortabel i.

 

Takk for råd om Trine Skei Grande :) Det hjalp faktisk litt.



Anonymous poster hash: 72bc5...285
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her på sidelinjen og håper virkelig du går :-)  

 

Dropp kjoler om du ikke føler deg vel i dette, et pent smykke fiffer opp de fleste antrekk. Trine Skei Grande- eksemplet fra Kayia synes jeg var helt strålende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis seminaret varer flere dager, bør du skifte ut en del av antrekket hver dag. Feks ulik topp. 

Det ser pent ut å ha en jakke til antrekket. Pass bare på at denne ikke er for varm, det bør være en jakke som er grei å ha på seg innendørs. Husk å ta med (alminnelig) sminke også.

 

Smykker og lette skjerf piffer opp et ellers litt kjedelig antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sitter her på sidelinjen og håper virkelig du går :-)  

 

Dropp kjoler om du ikke føler deg vel i dette, et pent smykke fiffer opp de fleste antrekk. Trine Skei Grande- eksemplet fra Kayia synes jeg var helt strålende. 

 

Takk, det betyr faktisk litt at du sier det. Denne sosiale angsten har tatt så mange gode og spennende opplevelser fra meg, jeg har ikke lyst at det skal fortsette slik. Og dette er altså et seminar som er uhyre interessant. Men så er det veldig mange utrolig dyktige mennesker der at dette virkelig blir å hive seg inni noe jeg ikke har noen kontroll på. Skremmende!!

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis seminaret varer flere dager, bør du skifte ut en del av antrekket hver dag. Feks ulik topp. 

Det ser pent ut å ha en jakke til antrekket. Pass bare på at denne ikke er for varm, det bør være en jakke som er grei å ha på seg innendørs. Husk å ta med (alminnelig) sminke også.

 

Smykker og lette skjerf piffer opp et ellers litt kjedelig antrekk.

 

Ulik topp skal jeg ha, det tror jeg også er lurt. Men samme jakke kan jeg vel ha? Sminke har jeg aldri turt å bruke, tror du jeg vil skille meg veldig ut på grunn av det? Jeg kan jo ikke akkurat begynne å bruke sminke for disse dagene, det tror jeg ikke at vil gå så bra.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sosiale angsten har tatt så mange gode og spennende opplevelser fra meg, jeg har ikke lyst at det skal fortsette slik.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Det er riktig innstilling - klart at du skal dra!

Når det kommer mange, blir det helt garantert også variasjoner i stil og antrekk. Det er svært små sjanser for at du kommer til å skille deg ut hvis du tar med det du har fått råd om. Det er alltid noen som virker veldig pyntet, fordi de går "stivere" kledd til daglig.

Når jeg er på seminar med jobb eller hobby, har jeg nesten alltid svart penbukse hvis det er middag osv. om kvelden. Så varierer jeg det jeg har oventil, avhengig av hvor formelt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for gode råd alle sammen. Jeg er så vant til å si nei til slike arrangementer fordi jeg synes det er veldig vanskelig å være sammen med mange mennesker på denne måten. Jeg blir så redd. Det er nok derfor jeg håper at litt mer trygghet på klesfronten i alle fall kunne beroliget meg litt. Merker jeg allerede angrer mye på at jeg meldte meg på.

 

Hvis jeg har en svart bukse, en dressjakke og en genser vil det være fint nok til både seminar og middag? Hvis jeg i tillegg tar på et smykke? Jeg har ingen kjoler, ser veldig rar ut i det, så vet ikke om jeg burde gå på kjoleshopping. Kjole ville jeg nok være særs ukomfortabel i.

 

Takk for råd om Trine Skei Grande :) Det hjalp faktisk litt.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

 

Det høres ut som om du har en god plan:-) Dropp kjole når du ikke trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...