Gjest Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Hva er det som skjer når jeg som normalt sier lite når flere er samlet går inn i en periode jeg blir så veldig taletrengt? Tenker at nå må jeg roe meg ned. Blir flau av å være slik. Kollegaene mine må jo lure hva som feiler meg når jeg varierer på den måten. Eller kan det bare være noe jeg føler på grunn av at jeg normalt er veldig rolig. Det blir litt fremmed for meg å være slik. Og da skal det kanskje ikke så mye til for at jeg føler det blir for mye. Både kjekt, merkelig og flaut å være mer utadvent. Det er ikke bare at jeg prater mer, men jeg får en oppblåst følelse av det. Er det mange som varierer slik, eller er det en del av BP? Jeg har ikke hypomani, men kanskje vi kan variere litt mer enn folk flest selv i friske perioder. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 De utadvendte er også mennesker, så ikke døm deg selv for hardt. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 De utadvendte er også mennesker, så ikke døm deg selv for hardt. Jeg vet det. Det føles bare litt fremmed for meg å være slik. Jeg skal liksom være den rolige, stabile som sjelden sier for mye. Det er ikke sikkert andre merker like stor forskjell som jeg føler det er. 0 Siter
frosken Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Hva er det som skjer når jeg som normalt sier lite når flere er samlet går inn i en periode jeg blir så veldig taletrengt? Tenker at nå må jeg roe meg ned. Blir flau av å være slik. Kollegaene mine må jo lure hva som feiler meg når jeg varierer på den måten. Eller kan det bare være noe jeg føler på grunn av at jeg normalt er veldig rolig. Det blir litt fremmed for meg å være slik. Og da skal det kanskje ikke så mye til for at jeg føler det blir for mye. Både kjekt, merkelig og flaut å være mer utadvent. Det er ikke bare at jeg prater mer, men jeg får en oppblåst følelse av det. Er det mange som varierer slik, eller er det en del av BP? Jeg har ikke hypomani, men kanskje vi kan variere litt mer enn folk flest selv i friske perioder. Jeg tenker at det både er vanlig for mange å av og til føle at "nå har jeg sagt fryktelig mye" og å føle seg litt gira, og at det samtidig kan være en svingning på linje med nedturene dine. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Jeg tenker at det både er vanlig for mange å av og til føle at "nå har jeg sagt fryktelig mye" og å føle seg litt gira, og at det samtidig kan være en svingning på linje med nedturene dine. Kanskje det. Føler bare ikke helt det er meg når jeg er slik. Jeg har reagert på meg selv flere ganger i det siste. 0 Siter
cimp Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Hva er det som skjer når jeg som normalt sier lite når flere er samlet går inn i en periode jeg blir så veldig taletrengt? Tenker at nå må jeg roe meg ned. Blir flau av å være slik. Kollegaene mine må jo lure hva som feiler meg når jeg varierer på den måten. Eller kan det bare være noe jeg føler på grunn av at jeg normalt er veldig rolig. Det blir litt fremmed for meg å være slik. Og da skal det kanskje ikke så mye til for at jeg føler det blir for mye. Både kjekt, merkelig og flaut å være mer utadvent. Det er ikke bare at jeg prater mer, men jeg får en oppblåst følelse av det. Er det mange som varierer slik, eller er det en del av BP? Jeg har ikke hypomani, men kanskje vi kan variere litt mer enn folk flest selv i friske perioder. Det er vanskelig å si om dette er slik som mange opplever eller om det er en del av BP. Det er imidlertid fint mulig at det bare er du som merker noe særlig til denne endringen. Jeg husker en gang jeg opplevde at jeg hadde gått inn i en slik periode der jeg følte jeg hadde sagt alt for mye. Jeg bestemte meg for å beklage dette overfor de jeg hadde snakket med. Disse bare lo og sa at de ikke hadde merket noe særlig til det. Det er altså fint mulig at kollegene dine ikke merker noe til dette, og ikke tenker at det er noe som helst galt 0 Siter
Gjest Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Det er vanskelig å si om dette er slik som mange opplever eller om det er en del av BP. Det er imidlertid fint mulig at det bare er du som merker noe særlig til denne endringen. Jeg husker en gang jeg opplevde at jeg hadde gått inn i en slik periode der jeg følte jeg hadde sagt alt for mye. Jeg bestemte meg for å beklage dette overfor de jeg hadde snakket med. Disse bare lo og sa at de ikke hadde merket noe særlig til det. Det er altså fint mulig at kollegene dine ikke merker noe til dette, og ikke tenker at det er noe som helst galt Håper de ikke merker noe. Får komme meg ned på bakken igjen og holde meg der. 0 Siter
frosken Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Kanskje det. Føler bare ikke helt det er meg når jeg er slik. Jeg har reagert på meg selv flere ganger i det siste. Men er det ikke ganske naturlig at siden du ofte svinger ned at du også svinger litt opp? Hvis du lurer på om du trenger medisinjustering, så bør du kontakte din psykiater. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Jeg tror dette er helt normalt. Dagsform og humør kan jo variere, samt hvilke personer man er sammen med påvirker jo også hvor utadvendt man er. Men jeg kjenner meg igjen i noe av beskrivelsen, og synes det minner mest om vanlig sosial angst. Jeg har det selv, og noen ganger føler jeg ikke for å si så mye, mens andre ganger kan jeg virke mer selvsikker og pratsom, gjerne jeg har en god dag og føler meg trygg i omgivelsene. Men den følelsen du beskriver om at det føles flaut noen ganger har jeg ofte. Og det fører ikke sjelden til mer unødvendig selvgranskning og tankekverning i etterkant... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Det er en "oppoversvingning" som ledd i din BP. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Men er det ikke ganske naturlig at siden du ofte svinger ned at du også svinger litt opp? Hvis du lurer på om du trenger medisinjustering, så bør du kontakte din psykiater. Det er nok det. Føles bare litt merkelig når jeg blir så utadvent som jeg har vært en del nå. Jeg trenger ikke medisinjustering nå. Må bare dempe meg ned litt. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. mai 2014 Skrevet 9. mai 2014 Det er en "oppoversvingning" som ledd i din BP. Ok. Det følel litt slik, selv om det ikke er hypomani. Det er i hvertfall bedre enn å ha en nedoversving. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 Skrevet 12. mai 2014 Hva er det som skjer når jeg som normalt sier lite når flere er samlet går inn i en periode jeg blir så veldig taletrengt? Tenker at nå må jeg roe meg ned. Blir flau av å være slik. Kollegaene mine må jo lure hva som feiler meg når jeg varierer på den måten. Eller kan det bare være noe jeg føler på grunn av at jeg normalt er veldig rolig. Det blir litt fremmed for meg å være slik. Og da skal det kanskje ikke så mye til for at jeg føler det blir for mye. Både kjekt, merkelig og flaut å være mer utadvent. Det er ikke bare at jeg prater mer, men jeg får en oppblåst følelse av det. Er det mange som varierer slik, eller er det en del av BP? Jeg har ikke hypomani, men kanskje vi kan variere litt mer enn folk flest selv i friske perioder. Kjenner meg igjen i dette. Er stort sett rolig/lite pratsom og innadvendt, men kan være veldig sprudlende og pratsom i andre perioder. Har oppdaget at det ofte er når jeg har drukket ekstra mye kaffi. Er rett og slett litt 'høy' på koffein. Kan dette ha samme sammenheng hos deg? Anonymous poster hash: 7f918...ecf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 Skrevet 12. mai 2014 Kjenner meg igjen i dette. Er stort sett rolig/lite pratsom og innadvendt, men kan være veldig sprudlende og pratsom i andre perioder. Har oppdaget at det ofte er når jeg har drukket ekstra mye kaffi. Er rett og slett litt 'høy' på koffein. Kan dette ha samme sammenheng hos deg? Anonymous poster hash: 7f918...ecf Dette merket jeg før, at jeg ble så hyper og pratsom når jeg drakk kaffe Nå merker jeg ikke stor forskjell pga jeg drikker kaffe fast et par tre kopper om dagen. Jeg var veldig sjenert før - grensende til sosialangst, dette har blitt mye bedre, men merker formen varierer, enkelte dager har jeg rett og slett mer energi og er mer sprudlende og pratsom, mens andre dager har jeg helst lyst til å trekke meg tilbake og si minst mulig. Det er litt personavhengig og, enkelte menneskers energi smitter over på en og en får mer energi og taletrang selv. Jeg fortalte mannen min at jeg var supersjenert før og knapt turte å åpne munnen min, han trodde ikke på meg, for han mente jeg var alt annet enn sjenert nå. Tror nok klassekameratene mine hadde fått sjokk hadde de sett meg i dag - hæh prater hun liksom? Nå i dag kan jeg ikke skjønne hva som var så skummelt, men den gangen grudde jeg meg til sosiale settinger der jeg måtte prate, f.eks. om jeg måtte sitte på med noen. Anonymous poster hash: dbff2...65d 0 Siter
Gjest Skrevet 12. mai 2014 Skrevet 12. mai 2014 Kjenner meg igjen i dette. Er stort sett rolig/lite pratsom og innadvendt, men kan være veldig sprudlende og pratsom i andre perioder. Har oppdaget at det ofte er når jeg har drukket ekstra mye kaffi. Er rett og slett litt 'høy' på koffein. Kan dette ha samme sammenheng hos deg? Anonymous poster hash: 7f918...ecf Jeg reagerer ikke noe spesielt på kaffen. Tror jeg drikker ganske jevn mengde kaffe. Det føles merkelig å være så utadvent. Jeg ville ikke reagert på om andre snakket like mye, men det er ikke slik jeg normalt er. Tror jeg har landet litt nå da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.