Gjest Anonym bruker Skrevet 11. mai 2014 Skrevet 11. mai 2014 Jeg sliter periodevis med ukritisk, grenseoverskridende og oppmerksomhetssøkende adferd som oppleves både veldig godt og veldig vondt på samme tid. Føler at alt går mye fortere, men føler meg ikke samlet. Hvordan skal jeg få forklart min terapeut dette? Med én gang jeg får granskende/kritiske spørsmål så begynner jeg å tvile på meg selv... hva som er rett. Jeg har fra en tidligere behandler fått Lamictal som jeg føler hjalp meg, men nå har serumverdien forandret seg, samtidig som min nye behandler ikke kan finne noen tegn på hypomani - som min tidligere mente å se. Jeg syns dette er rimelig frustrerende å tenke på - for hva om min terapeut nå bestemmer seg for å seponere Lamictal? Hun er allerede ikke villig til å øke dosen til en normal serumverdi. Og skjer dette, da er det vel på an igjen da. Da blir det skritt bakover... for selv om jeg opplever endel problemer nå og, så er det bedre enn ingen Lamictal. Da serumverdien var på rundt 18 hadde jeg en periode hvor jeg følte meg ganske "samlet"... men av en eller annen grunn falt verdien til 6 eller hva det var, samtidig som jeg i denne perioden følte meg mye mindre samlet igjen. Så jeg mener å se en sammenheng altså, men min terapeut ser ut til å tvile på om jeg trenger medisinen... det jeg helst vil, er å øke dosen slik at serumverdien blir som før. Hva kan jeg gjøre for å få frem dette synet, når jeg begynner å se anderledes på det nesten med én gang jeg setter min fot på terapirommet? Jeg er frustrert - jeg har forsøkt å forklare meg flere ganger. Men det går ikke, jeg forandrer bare tenkemåte. Jeg føler jeg må ha et ganske løst grep på virkeligheten, som forandrer meg sånn. Jeg er ikke fornøyd med livet, og vil ha endring. 0 Siter
larimar Skrevet 11. mai 2014 Skrevet 11. mai 2014 Min anbefaling er å skrive et brev til h*n hvor du forklarer grundig hvordan du har det uten Lamictal, og med Lamictal (da serumverdiene dine var på 18). Da er det lettere for han eller henne å forstå hvor stor forskjell det er og du får si alt det du vil si uten at du forandrer tenkemåten din mens du beskriver det. 0 Siter
frosken Skrevet 12. mai 2014 Skrevet 12. mai 2014 Jeg sliter periodevis med ukritisk, grenseoverskridende og oppmerksomhetssøkende adferd som oppleves både veldig godt og veldig vondt på samme tid. Føler at alt går mye fortere, men føler meg ikke samlet. Hvordan skal jeg få forklart min terapeut dette? Med én gang jeg får granskende/kritiske spørsmål så begynner jeg å tvile på meg selv... hva som er rett. Jeg har fra en tidligere behandler fått Lamictal som jeg føler hjalp meg, men nå har serumverdien forandret seg, samtidig som min nye behandler ikke kan finne noen tegn på hypomani - som min tidligere mente å se. Jeg syns dette er rimelig frustrerende å tenke på - for hva om min terapeut nå bestemmer seg for å seponere Lamictal? Hun er allerede ikke villig til å øke dosen til en normal serumverdi. Og skjer dette, da er det vel på an igjen da. Da blir det skritt bakover... for selv om jeg opplever endel problemer nå og, så er det bedre enn ingen Lamictal. Da serumverdien var på rundt 18 hadde jeg en periode hvor jeg følte meg ganske "samlet"... men av en eller annen grunn falt verdien til 6 eller hva det var, samtidig som jeg i denne perioden følte meg mye mindre samlet igjen. Så jeg mener å se en sammenheng altså, men min terapeut ser ut til å tvile på om jeg trenger medisinen... det jeg helst vil, er å øke dosen slik at serumverdien blir som før. Hva kan jeg gjøre for å få frem dette synet, når jeg begynner å se anderledes på det nesten med én gang jeg setter min fot på terapirommet? Jeg er frustrert - jeg har forsøkt å forklare meg flere ganger. Men det går ikke, jeg forandrer bare tenkemåte. Jeg føler jeg må ha et ganske løst grep på virkeligheten, som forandrer meg sånn. Jeg er ikke fornøyd med livet, og vil ha endring. Hvis du tar utskrift fra en del av det du skriver på dol når du er på ditt mest ukritiske, så vil hun få større mulighet til å se hvor "mangfoldig" du er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.