Gå til innhold

Råd og andres erfaringer om stabilitet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en voksen mann med diagnose bipolar 2. Mulig også emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Er til tider veldig ustabil og deprimert. Da kommer også angsten. Bruker lamictal 200mg daglig det har en god virkning på sinne og irritabilitet. Er fysisk aktiv og i delvis jobb. Er det noen er ute med samme problem? Og som ønsker og fortelle litt om hva dere gjør for og ha en best mulig hverdag?

Skrevet

Hei. Jeg har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse også. pluss angst og depresjoner.

Det er bra du bruker lamictal, og du har god virkning av den. det gjør jeg også. Syns den virker bra på ustabiliteten min.

Jeg har vært ustabil siden jeg var i tenårene. Og det jeg har lært i mine voksne år. Er nå 34 år.

Det er å ha et rolig og stabilt liv, med stabile og positive mennesker i livet ditt.

Det kan være litt kjedelig, men det vil hjelpe på indre uro og ustabilitet på sikt.

Å være i litt aktivitet hjelper litt også, samt å huske at man har dårlige perioder der man er mer ustabil og urolig enn andre dager. 

Å prøve å la være å oppsøke/ lage konflikter med andre, og vite at man har ikke alltid rett. Og det er ikke alltid folk forstår hvor tungt man kan ha det i perioder. Har også lært at det er viktig å prøve å godta følelsene man har. Selv om det kan være veldig vanskelig.

Å være mer emosjonell ustabil enn det friske er tungt å leve med, jeg prøver og å fokusere på her og nå og ikke tenke langt frem. det har hjelpet meg mye. 

Noen ord om hvordan jeg har det i min verden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...