Gå til innhold

Ufør og arbeidstrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% ufør og det har jeg vært i to år. Jeg ønsker meg etterhvert ut i jobb, men tror det blir for tøft med vanlig jobb i første omgang. Tror ikke jeg er i stand til det før jeg har fått litt arbeidstrening. Finnes det tiltak og/eller muligheter NAV kan hjelpe meg med når jeg føler meg klar? Vet jeg trenger tid og å komme inn i det igjen. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 59463...b3e

Skrevet

Ja, det finnes. Her i min bydel i oslo, er det til og med ett eget kontor for det. Staten er veldig interessert i att folk kommer seg tilbake i arbeid, så ikke vent motstand, du blir coachet og alt kan tilpasses.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det finnes. Her i min bydel i oslo, er det til og med ett eget kontor for det. Staten er veldig interessert i att folk kommer seg tilbake i arbeid, så ikke vent motstand, du blir coachet og alt kan tilpasses.

Så bra :)

Jeg vet ikke om det finnes spesielle tiltak/program du vet om?

Drømmen min er absolutt å få til en deltidsjobb på sikt.

Skrevet (endret)

Det er veldig masse forskjellig. Ring din by/kommune du kan ringe nav også, eller du kan delta i forskjellige arbeidstreningsbedrifter, som feks fontenehuset, det er masse tilbud.

Fontenehuset er veldig bra, der er det veldig godt tilpasset, og mye å velge i. Det finnes i allefall i oslo, ellers så er det mange arbeidsmarkedsbedrifter, det er muligheter for å jobbe på prøve i en bransje, ved att du blir praktikant. Som sagt en hel masse.

Endret av Inner self
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig masse forskjellig. Ring din by/kommune du kan ringe nav også, eller du kan delta i forskjellige arbeidstreningsbedrifter, som feks fontenehuset, det er masse tilbud.

Fontenehuset er veldig bra, der er det veldig godt tilpasset, og mye å velge i. Det finnes i allefall i oslo, ellers så er det mange arbeidsmarkedsbedrifter, det er muligheter for å jobbe på prøve i en bransje, ved att du blir praktikant. Som sagt en hel masse.

Her i byen har vi ikke fontenehuset, men en arbeidsmarkedsbedrift som NAV samarbeider med. De på AAP blir sendt dit. Det er en verna bedrift i kombinasjon med det å skaffe ekstern arbeidspraksis. Hver og en får tildelt sin egen tilrettelegger. Slik er det for de med AAP, men håper de kan ha tilsvarende tilbud for uføre. Kanskje jeg skal sende mail til min saksbehandler på NAV. Hmmm

Skrevet

Jeg har lest om Fontenehuset før men hadde helt glemt det før du nevnte det her. Nå har jeg ringt dem og skal på omvisning neste onsdag. Gleder meg!

Takk Inner self!

Skrevet

Jeg har lest om Fontenehuset før men hadde helt glemt det før du nevnte det her. Nå har jeg ringt dem og skal på omvisning neste onsdag. Gleder meg!

Takk Inner self!

Så fint da, lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...