Gjest Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Det er ikke lett. Det krever øvelse, og å gjøre det litt av tiden først, og så mer. Fordelen er at når man greier det, så er man mer eller mindre frisk. Jeg har veldig vanskelig for å skjønne hvordan jeg kan gjøre slike øvelser. Når dere har lært det i terapi så får dere det kanskje inn på en måte som er lettere å skjønne. Jeg vet ikke. Eller om det bare er jeg som er dum og ikke forstår det . 0 Siter
ISW Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har veldig vanskelig for å skjønne hvordan jeg kan gjøre slike øvelser. Når dere har lært det i terapi så får dere det kanskje inn på en måte som er lettere å skjønne. Jeg vet ikke. Eller om det bare er jeg som er dum og ikke forstår det . Det kalles metakognitiv terapi. Jeg tror NHD er veldig flink på / glad i det. Måten å lære det på er å vie oppmerksomhet til de tankene du har som du ønsker, men ikke til de tankene du har som du ikke ønsker. Du må se på hjernen din som en generator av ulike tanker og følelser. Noen er bra, noen er mindre bra. Hvis man på en måte "forkaster" de mindre bra tankene og følelsene fremfor å analysere dem eller rasjonalisere dem, så vil de påvirke deg mindre. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Det kalles metakognitiv terapi. Jeg tror NHD er veldig flink på / glad i det. Måten å lære det på er å vie oppmerksomhet til de tankene du har som du ønsker, men ikke til de tankene du har som du ikke ønsker. Du må se på hjernen din som en generator av ulike tanker og følelser. Noen er bra, noen er mindre bra. Hvis man på en måte "forkaster" de mindre bra tankene og følelsene fremfor å analysere dem eller rasjonalisere dem, så vil de påvirke deg mindre. Jeg får reise til Levanger å få terapi. Tanker, følelser og reaksjoner er veldig komplisert. En tanke kan komme og forsvinne like fort. Likevel kan den ha klart å sette i gang reaksjoner. Når jeg var deprimert var nok tankene et større problem. Jeg leser også om mange her som sliter med tankene. Jeg føler ikke selv at jeg sliter så mye med tankene lenger. Kanskje gjør jeg det likevel. Men det er ofte flyktige tanker som setter i gang reaksjoner. Jeg vet ikke om skriver litt rundt meg selv nå, og kanskje motsier ting jeg har skrevet før. Men det er bare litt reflektering. Jeg skal lese om slik terapi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.