Gjest Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Slikt som dette får meg til å føle noe: http://www.dbtv.no/3566803286001#Sønderknust_baby-elefant_nekter_å_forlate_mammas_døde_kropp Jeg liker spesielt elefanter. De gir inntrykk av å være kloke, godmodige, stabile, og litt triste. Men når familiemedlemmer har sovnet inn, slik som besteforeldre... så har jeg desverre ikke følt noenting. :-( Jeg lurer litt på om dette kan sies å være en feil ved meg. Og om det er usympatisk. Jeg vil jo selvsagt at familiemedlemmer skal leve. Men jeg vet ikke jeg, det er liksom som en blokade i meg... sånn føles det. Det føles sånn ovenfor alle mennesker, igrunn. Ikke bare når noen dør... jeg føler ingenting. Jeg begynte å tenke litt på dette nå, når jeg filosofert over denne elefantungen som sørget over sin døde mor. Det er noe jeg faktisk syns er trist... Jeg er vel egentlig veldig glad i dyr. Men jeg har ingen, fordi det er så mye jobb. Fugl i bur eller akvariefisk, nei det er ikke noe jeg er glad i. Men jeg liker å se på småfuglene. De spiser seg feite nå om sommeren, eller om det er eggene, uansett gir det meg en god følelse av se at de er feite. :-) Ja, jeg er sprø. Jeg liker ikke reptiler dog. Ikke bikkjer som ser aggressive ut. Katter, nei, det liker jeg ikke, de er så stikkende. Gi meg en gris eller ku. Eller elefant, ja. Syns jo det er leit at grisene slaktes da, men sånn er nå livet. Men en sånn innegris med hår, ja, hvorfor ikke. De ser så fornøyde ut. :-) De gneldrete småbikkjene som de fancy damene har i væske, nei dra til helvete sier jeg. Fysj. Neida, det er ikke hunden som har skylden. Ja, så lurer jeg på "dommen" på dette, da... den psykologiske dommen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Det er ganske normalt.Anonymous poster hash: 0c1bf...1f6 0 Siter
Gondor Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Jeg er også veldig glad i elefanter og i dyr generelt.Jeg tror det er helt normalt å ha sterke følelser for dyr og ikke fullt så sterke følelser for mennesker. Menneskelige relasjoner krever mye av oss mens husdyr bare krever stell og er fornøyde med lite og gir mye tilbake. De ville dyrene krever ingenting.Det viser seg at hundebesøk øker livskvaliteten for de eldre som bor på aldershjem så dyr og mennesker er sterkt knyttet sammen. Sånn har det alltid vært. De fleste av oss lukker dog øynene for hvordan matproduksjon med dyr foregår, fordi vi er så avhengige av maten de gir oss.Jeg synes ikke du skal bekymre deg over dette. Nyt alle tvprogrammene om dyr. Det gjør jeg.Det går an å øve opp sine følelser ovenfor mennesker ved å tenke vennlig om dem. Du kan alltids søke opp videoer av babyer og småbarn på youtube. Kanskje du smiler av dem? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.