Gå til innhold

Bipolare lidelser utløst av AD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden merket at AD fyrer opp under min BP. Det er sånn at jeg lurer på om jeg faktisk kan ha det bedre uten medisiner?

Har hele livet hatt svingninger. Perioder med slitenhet og perioder hvor jeg greier alt. Så fikk jeg utløst ptsd og ble så syk at jeg fikk seroxat av legen. Dette gjorde at jeg ble meget ustabil, selmordsforsøk, selvskading og jeg fikk diagnosen blandet episode. Dette hadde aldri skjedd med meg før ssri.

Siden da, nå ca 12 år siden, har jeg stått på div AD sammen med stemningsstabiliserende. Har hele tiden følt meg syk med mye bivirkninger. Dette har igjen medført veldig mange medisinendringer.

Nå har jeg endt opp med 150 mg wellbutrin og ingenting annet. Føler meg mye friskere enn på lenge.

Kanskje bør jeg ikke bruke medisiner? Hvis min BP blir utløst av AD, spes ssri, er det ikke da logisk at jeg kan få det bra på kun 150 mg WB? Eller vil dette også kunne gjøre meg ustabil over tid?

Skrevet

AD = Antidepressiva

BP = Bipolar

WB = Wellbutrin

SSRI = Selective Serotonin Reuptake Inhibitor

PTSD = Post Traumatic Stress Disorder

MG = Milligram

CA = Cirka

DIV = Diverse

SPES = Spesielt

Bare en liten spøk dette.  :)

Skrevet

hvorfor bruker du AD? jeg får ikke bruke ad, kun litium og antipsyk

Skrevet

Jeg bruker AD fordi jeg er mye trett og sliten, får litt mere energi. Vet ikke helt hva som er best, eller verst. Orker bare ikke å gå rundt å føle meg syk på grunn av bivirkninger av medisiner. Nå, etter at jeg reduserte wellbutrin fra 300 til 150 mg, har jeg mye mindre angst og føler meg i mye bedre form. Time will show :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...