AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Jeg får noen ganger noe som kan ligne på et slags anfall. Hvis jeg prater med noen om noe som har vært svært traumatisk for meg (tvangsinnleggelse,reimlegging osv) Så kan jeg få dette anfallet, blir sint og veldig redd og begynner å snakke litt usammenhengende og greier ikke huske hva jeg sa i forrige setning. Dette varer noen minutter, før jeg greier å roe meg ned å tenke konstruktiv og da forstår jeg at jeg har hatt en slikt anfall. Fordi jeg ikke til vanlig pleier å kommunisere med folk på den måten. Kan dette ligne post traumatisk stress?. Jeg kan også få slike reaksjoner hvis jeg leser om andres sykdomshistorie som kan ligne på min. Jeg er veldig redd for å få slike anfall fordi jeg vet at andre kan oppfatte meg som psykotisk når dette skjer. Anonymous poster hash: 41e3d...b69 0 Siter
XbellaX Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Jeg synes det høres ut som angst. Håper du får hjelp til å bearbeide det som hendte deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Men er redd for å få et slikt anfall når jeg er hos psykiateren min - hun vil garantert legge meg inn hvis dette skjer i en av timene. Anonymous poster hash: 41e3d...b69 0 Siter
XbellaX Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Men er redd for å få et slikt anfall når jeg er hos psykiateren min - hun vil garantert legge meg inn hvis dette skjer i en av timene. Anonymous poster hash: 41e3d...b69 Du blir ikke lagt inn kun på bakgrunn av det du har nevnt her. Hva annet strever du med siden du er engstelig for innleggelse? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Du blir ikke lagt inn kun på bakgrunn av det du har nevnt her. Hva annet strever du med siden du er engstelig for innleggelse? Nei jeg er egentlig helt topp form nå for tiden, vært glad og fornøyd og stolt over hvor langt jeg har kommet. Følger opp dagtilbud og terapi medisiner og alt. Men har jo vært psykotisk så har denne angsten. Men det er når jeg har samtaler om ting som har skjedd i fortiden at jeg plutselig kan få dette her, det skjedde for noen dager siden og da trodde vedkommende som jeg snakket med at jeg kanskje burde legge meg inn et par dager. Men saken er den at jeg kommer meg til meg selv igjen og blir normalt fungerende etterpå. Men å snakke usammenhengende, og ikke huske hva man selv sier kan vel gjøre de fleste behandlere litt mistenkelige? Anonymous poster hash: 41e3d...b69 0 Siter
XbellaX Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 "Men å snakke usammenhengende, og ikke huske hva man selv sier kan vel gjøre de fleste behandlere litt mistenkelige?" Nei ikke nødvendigvis. Det avhenger mye av din sykehistorie. Dersom dette har pleid å være et signal på en dårlig periode, og psykose for din del, er det helt naturlig og klokt at behandleren er på vakt. Jeg synes du skal forsøke å snakke med din behandler og få frem hva du er bekymret for. Har du dårlig erfaring med å være innlagt er det ikke det minste rart du vegrer deg for å være åpen i terapi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.