Gjest Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har fatt vite at jeg er på paragraf 4 ved en tilfeldighet. Trodde selv jeg var på 2. Forsøkte å lese litt på lovdata ,men forstår det ikke helt. For meg ser p.3 og p 4 like ut. Hva er egentlig forskjellen? Og hva kan det ha betydning for meg som pasient og være på 4 i stedet for 2 ? 0 Siter
iAnonym Skrevet 15. mai 2014 Skrevet 15. mai 2014 Sånn jeg leser det, så har ikke sykehuset anledning til å tvangsmedisinere deg eller gi næring med sonde om du er på 2. Da må man på 4. De har heller ikke anledning til å overføre deg fra 2 til 4 i løpet av den tiden 2 gjelder, som er inntil 3 uker. Dette er bare sånn jeg fort forstår det, altså. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2014 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er usikker på hva du mener. En kan kun være innlagt Frivillig §2-1 "Frivillig tvang" inntil tre uker §2-2 Tvang til observasjon inntil 10 dager §3-2 "Vanlig" tvang §3-3 Kapittel fire - §4 omhandler ulike former for tvang en kan vedta mot de som er tvangsinnlagt etter §3 slik som skjerming, beltelegging, medisinering osv. Ingen er innlagt etter §4. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.