Gå til innhold

Nedstemt om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får det ikke helt til å henge sammen, er så fryktelig nedstemt når jeg våkner om morgenen. Jeg har hatt det så bra og vært så glad i flere dager nå. Jobber med meg selv og angsten, men det ligger en nedstemthet og murrer.....

Det kan vel være fordi jeg står foran et mulig samlivsbrudd hvor jeg må finne nytt sted og bo, og at det er endel utfordringer jeg må gjennom. Tenker mye over at jeg er lei jobb, lang reisevei, framtiden osv osv.... er i en alder hvor en del valg må tas, føler jeg. 

Kanskje det er normalt?

Skrevet (endret)

Sover du godt om natten?

Jeg er ofte litt nedstemt om morgenen hvis jeg har sovet dårlig, altså ligget våken og irritert meg eller bekymret meg. Særlig gjelder dette hvis jeg av en eller annen grunn våkner tidlig (som man gjerne gjør når man er engstelig, bekymret eller stresset).

Hvis du har lite å se frem mot (er lei jobben, osv) når dagen starter, så sier det seg jo selv at dette vil kunne skje.

Det virker som om du har usikkerhet rundt mye nå (samliv, jobb, fremtid) og det vil jo nødvendigvis fyre opp under angst, som igjen ikke er noen kilde til godt humør.

Jeg tror det er riktig for deg å ta noen valg nå, og stå for dem. Angående jobb; enten får du tenke at du skal holde ut i denne jobben i X måneder eller år til, og i denne tiden heller være litt åpen hvis noe nytt skulle by seg, og ikke gruble mer over det. Alternativt får du tenke at denne jobben slutter jeg i nå, men det vil jeg ikke anbefale.

Det samme egentlig med samliv. Enten bryter du ut av forholdet, eller så tenker du at du skal gi han X måneder på å forandre seg, og eventuelt også snakk med han, gi et ultimatum. Men her er jeg mer usikker på om dette forholdet egentlig er noe å samle på for deg.

I alle tilfelle, ta klare valg (selv om alternativene er beheftet med en viss tvil) og stå for dem.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Vet alt om å være morgen deppa. Slet med det i flere år jeg, så fikk jeg en jobb hvor jeg stor trivdes, da forsvant det helt mirakuløst :) Jeg har hatt mye kaos i livet som kunne være grunnen til at jeg var deppa om morgenen, men det at jeg kunne våkne og ca glede meg til å gå på jobb var det og kun det som fjernet morgen depresjonen hos meg :) Det sies jo at jobben kan være ett "fristed", kanskje det er nettopp derfor det fixet seg om morgenen, jeg gledet meg også til å komme på jobb og slippe å forholde meg til andre ting, når jeg var der. Andre steder hvor jeg har jobbet og mistrivdes fikk det motsatt effekt, jeg lukket meg, kvidde meg og det var stress uansett om jeg var hjemme eller på jobb. 

Uansett kan det være lurt å konsentrere seg om en ting av gangen, lar du alle bekymringene dine spise deg opp, så blir det bare værre. Du kan ikke fikse alt på en gang, men begynne i en ende. 

Skrevet

Sover du godt om natten?

Jeg er ofte litt nedstemt om morgenen hvis jeg har sovet dårlig, altså ligget våken og irritert meg eller bekymret meg. Særlig gjelder dette hvis jeg av en eller annen grunn våkner tidlig (som man gjerne gjør når man er engstelig, bekymret eller stresset).

Hvis du har lite å se frem mot (er lei jobben, osv) når dagen starter, så sier det seg jo selv at dette vil kunne skje.

Det virker som om du har usikkerhet rundt mye nå (samliv, jobb, fremtid) og det vil jo nødvendigvis fyre opp under angst, som igjen ikke er noen kilde til godt humør.

Jeg tror det er riktig for deg å ta noen valg nå, og stå for dem. Angående jobb; enten får du tenke at du skal holde ut i denne jobben i X måneder eller år til, og i denne tiden heller være litt åpen hvis noe nytt skulle by seg, og ikke gruble mer over det. Alternativt får du tenke at denne jobben slutter jeg i nå, men det vil jeg ikke anbefale.

Det samme egentlig med samliv. Enten bryter du ut av forholdet, eller så tenker du at du skal gi han X måneder på å forandre seg, og eventuelt også snakk med han, gi et ultimatum. Men her er jeg mer usikker på om dette forholdet egentlig er noe å samle på for deg.

I alle tilfelle, ta klare valg (selv om alternativene er beheftet med en viss tvil) og stå for dem.

1.Jeg sover godt, men har mye mareritt og drømmer om savnet av foreldrene mine :( Og det gjør meg nedstemt om morgenen. Men prøver å ikke huske drømmene mine og ikke tenke på det.

2. Jobber får jeg bare beholde, selv om jeg er lei. Det er for mange endringer ellers, så den er VIKTIG! Har et godt miljø og det betyr alt:) Tenk at jeg er hypokonder og forholder meg til sykdommer på jobb hver dag. Men via dataen da. Utrolig nok!

3. Prøver å holde fokus på små gleder i hverdagen!

4. Orker ikke forholde meg til brudd og evt. flytting akkurat nå. Tar EN dag om gangen!

Håper du har hatt en fin17.mai! For min del er det den tristeste dagen i året. Har ikke barn, kunne hatt, men har bare ikke møtt mannen jeg vil ha barn med og har ikke tro på meg selv som mor heller. 

Nei, huff. Beklager negativt innlegg!

Skrevet

Vet alt om å være morgen deppa. Slet med det i flere år jeg, så fikk jeg en jobb hvor jeg stor trivdes, da forsvant det helt mirakuløst :) Jeg har hatt mye kaos i livet som kunne være grunnen til at jeg var deppa om morgenen, men det at jeg kunne våkne og ca glede meg til å gå på jobb var det og kun det som fjernet morgen depresjonen hos meg :) Det sies jo at jobben kan være ett "fristed", kanskje det er nettopp derfor det fixet seg om morgenen, jeg gledet meg også til å komme på jobb og slippe å forholde meg til andre ting, når jeg var der. Andre steder hvor jeg har jobbet og mistrivdes fikk det motsatt effekt, jeg lukket meg, kvidde meg og det var stress uansett om jeg var hjemme eller på jobb. 

Uansett kan det være lurt å konsentrere seg om en ting av gangen, lar du alle bekymringene dine spise deg opp, så blir det bare værre. Du kan ikke fikse alt på en gang, men begynne i en ende. 

Takk:) Ja, det føles som det er mye kaos i livet mitt nå... det er vel derfor. Jeg vet hverken fram eller bak. Men får tro at det ordner seg og ta vare på hver dags små gleder:))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...