Gjest Skrevet 16. mai 2014 Skrevet 16. mai 2014 På 3x42 har det ligget på 0,6 og det har vært nok i stabile perioder. Når det har blitt mer ustabilt har jeg gått opp til 4x42 og da har det ligget på 0,8. Det var meningen at jeg skulle ned igjen, men siste blodprøve viste 0,6, selv om jeg brukte 4x42. Er det stor sannsynlighet for at prøven viste feil, eller hva kan grunnen være til at den har gått ned? Grunnen til at jeg spør er at jeg har vært litt ustabil nå og er redd for å bli syk igjen. Jeg vet ikke om du har lest de siste innleggene mine. Nå begynte jeg å tenke på om jeg kanskje har litt å gå på med lithium, så sant målingene ikke har vært feil. 0 Siter
missmas Skrevet 16. mai 2014 Skrevet 16. mai 2014 De kan gå ned. Jeg pleide bruke 83*2 for å være stabil, men nå må jeg bruke 125*2 vet ikke hva jeg hadde i blodet, men har tydeligvis gått ned 0 Siter
Gjest Skrevet 16. mai 2014 Skrevet 16. mai 2014 De kan gå ned. Jeg pleide bruke 83*2 for å være stabil, men nå må jeg bruke 125*2 vet ikke hva jeg hadde i blodet, men har tydeligvis gått ned Måtte du øke så mye på kort tid? 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Er du sykt tørst på litium??? Jeg har ikke merket noe til det. Jeg drikker en del vann, men det er bevisst for å lettere begrense matinntaket. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Ja Har du fått noe forklaring på hvorfor det skjer? Jeg lurer på hva som er best for meg å gjøre nå. 0 Siter
missmas Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Har du fått noe forklaring på hvorfor det skjer? Jeg lurer på hva som er best for meg å gjøre nå. har ikke fått noen forklaring jeg kuttet litt ned på dosen fordi jeg var i syden, fikk manisk psykose, 4 ukers hukommelsestap, og befant meg plutselig på skjermet avd med langt høyere dose litium enn noen sinne. Den ble trappet litt ned etter manien, men er fremdeles høyere enn før manien. 0 Siter
missmas Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Prøvde trappe ned med en 42 mg tabl mindre i fjor, men da ble jeg deprimert, selv om 83 mg*2 alltid pleide holde depresjonen unna tidligere. Men nå må jeg tydeligvis ha 125*2 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Prøvde trappe ned med en 42 mg tabl mindre i fjor, men da ble jeg deprimert, selv om 83 mg*2 alltid pleide holde depresjonen unna tidligere. Men nå må jeg tydeligvis ha 125*2 Jeg føler meg usikker når du skriver dette. Trodde jeg endelig hadde fått noe som var effektivt på meg uten at effekten skulle avta slik at jeg må opp i høyere dose for å få samme effekt igjen. 0 Siter
missmas Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Er jo en grunn til at man tar målinger ofte da. Det må justeres litt i blant. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Er jo en grunn til at man tar målinger ofte da. Det må justeres litt i blant. Jeg forstår det. Men er det helst opp det må justeres, eller er det like ofte ned? 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Har bare vært en gang opp Er det det som er mest vanlig også, at de som bruker lithium må opp i dose? Når jeg begynte på sobril hadde jeg veldig god effekt på veldig liten dose. Senere måtte jeg opp i høyere og høyere dose for å få samme effekt. Det skal vel ikke være slik med lithium? 0 Siter
missmas Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Er det det som er mest vanlig også, at de som bruker lithium må opp i dose? Når jeg begynte på sobril hadde jeg veldig god effekt på veldig liten dose. Senere måtte jeg opp i høyere og høyere dose for å få samme effekt. Det skal vel ikke være slik med lithium? nei langt i fra. du kan ta det helt rolig 0 Siter
mussa Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Er det det som er mest vanlig også, at de som bruker lithium må opp i dose? Når jeg begynte på sobril hadde jeg veldig god effekt på veldig liten dose. Senere måtte jeg opp i høyere og høyere dose for å få samme effekt. Det skal vel ikke være slik med lithium? Jeg har aldri fått inntrykk av, eller hørt noe om at litium fungerer på den måten. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 nei langt i fra. du kan ta det helt rolig Jeg trodde heller ikke det. Men når jeg startet opp med 5 mg sobril og endet opp med en coctail med medisiner. Og i tillegg nå kanskje bør øke med lithium, så blir jeg usikker. 0 Siter
missmas Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Jeg trodde heller ikke det. Men når jeg startet opp med 5 mg sobril og endet opp med en coctail med medisiner. Og i tillegg nå kanskje bør øke med lithium, så blir jeg usikker. litium er ikke avhengihetsskapende slik som sobril. det hender man må justere dosen etter blodprøver, men man må ikke ha høyere og høyere doser osv. 0 Siter
mussa Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 Jeg trodde heller ikke det. Men når jeg startet opp med 5 mg sobril og endet opp med en coctail med medisiner. Og i tillegg nå kanskje bør øke med lithium, så blir jeg usikker. Jeg skjønner at du blir usikker, men husk at det er to helt ulike typer medisiner.. Jeg er også kjent med at sobril fungerer sånn som du beskriver. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mai 2014 Skrevet 17. mai 2014 litium er ikke avhengihetsskapende slik som sobril. det hender man må justere dosen etter blodprøver, men man må ikke ha høyere og høyere doser osv. Jeg vet de sier det ikke er avhengighetsskapende. Men når jeg kanskje må opp i dose for å holde meg frisk, så blir jeg redd for snart å ha brukt opp kvoten. At jeg da ikke har mer å gå på, hvis jeg igjen blir syk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.