Gå til innhold

NHD Hvorfor går lithiumkonsentrasjonen ned?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Finn ut hva som er normale vansker og svingninger og hva som er sykdom.

2. Doser litium så høyt at sykdommen holdes i sjakk.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• missmas

14

• frosken

5

• mussa

2

Skrevet

1. Finn ut hva som er normale vansker og svingninger og hva som er sykdom.

2. Doser litium så høyt at sykdommen holdes i sjakk.

Det er det jeg ikke vet hva som er sykdom og hva jeg må lære å leve med. Å ha en dag jeg går på badet mange ganger og kjemper med meg selv med en sterk selvskadingstrang så føler jeg ikke det er normalt. Samtidig som flere års sykdom nok har gjort at jeg reagerer slik ganske fort. Uroen tror jeg heller ikke er normal. Men når jeg er bra tenker jeg at såpass bør jeg tåle.

Jeg tenker også at de ustabile periodene er sykdommen som koker under medisinlokket og innimellom koker over.

Det er på dol jeg har gitt mest utrykk for hvordan jeg har det, så kanskje noen her har en oppfattelse om det er normale svingninger jeg har. Det eneste jeg kan si er at de ikke var der det første halvåret etter at jeg begynte med lithium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...