Gå til innhold

Ganske fantastisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger i sengen, men føler en helt ubeskrivelig god følelse... er 100% avslappet... helt fantastisk! Jeg aner ikke hvorfor...

Men driver og prøver å få ansiktsmuskelaturen avslappet og. Prøver å konsentrere meg...

Skjønner nå at jeg konstant går med en grimase.

Deilig å tøye ut litt. Underkjeven er bra, men over er det en knute. Får prøve mer, men syns dette er så rart...?

Har noen få ganger begynt å gå over i gråt hos behandler... husker at da slapp masken totalt, på et øyeblikk... men så "skjerper" jeg meg, og grimasen glir på igjen.

Jeg syns dette er så merkelig... hvorfor har jeg hele tiden en grimase? Hvorfor er det så sjeldent at kroppen ikke er i spenn?

Føler det er synd jeg ikke klarer å gi slipp av og til. Litt sitter igjen... selve smilemusklene.

Noen andre som opplever dette?

Kanskje jeg må konsentrere meg mer om å spenne av fremover...

Skrevet (endret)

Ligger i sengen, men føler en helt ubeskrivelig god følelse... er 100% avslappet... helt fantastisk! Jeg aner ikke hvorfor...

Men driver og prøver å få ansiktsmuskelaturen avslappet og. Prøver å konsentrere meg...

Skjønner nå at jeg konstant går med en grimase.

Deilig å tøye ut litt. Underkjeven er bra, men over er det en knute. Får prøve mer, men syns dette er så rart...?

Har noen få ganger begynt å gå over i gråt hos behandler... husker at da slapp masken totalt, på et øyeblikk... men så "skjerper" jeg meg, og grimasen glir på igjen.

Jeg syns dette er så merkelig... hvorfor har jeg hele tiden en grimase? Hvorfor er det så sjeldent at kroppen ikke er i spenn?

Føler det er synd jeg ikke klarer å gi slipp av og til. Litt sitter igjen... selve smilemusklene.

Noen andre som opplever dette?

Kanskje jeg må konsentrere meg mer om å spenne av fremover...

Ikke godt å gå rundt med en grimase nei. Dessuten kommer ikke din ( eller min) egentlige personlighet fram da heller. Og det er jo dumt, for da blir det til at man ikke tiltrekker seg de som man kanskje ville tiltrekke seg, og omvendt.

Men muskelproblemer i kjeven kan også komme av "en løs disk" i kjeveleddet fx...hvis du har opplevd at kjeven låser seg...men stort sett kommer det av spenninger i hodepartiet ja.

Lurt å gjøre sånne øvelser som du gjør, i det hele tatt bli bevisst på hvordan du bruker musklene i ansiktet.

Jeg har skikkelige problemer med mine. Muskelknute i masseter. Den er vond og blir ikke mindre. Men skal prøve Botox injeksjon. Håper virkelig det hjelper, for har ikke lyst til å være skakk i fjeset. (det hjelper ikke å massere den.) Du nevnte noe om en knute. Jeg lurer på om det er det samme som jeg har. Er den midt på kinnet foran øret?

Endret av barerør
Skrevet

Det er liksom lag på lag på lag med ting som har låst seg... tror det bare er at jeg har gått med grimaser for lenge... det jeg mener med "knute" er at det er ting jeg ikke får "låst opp" uansett hvor mye jeg anstrenger meg - altså anstrenger meg for å ikke anstrenge meg.  ;)

Jeg fikk interesse av å gjøre dette nå, fordi jeg tenker man blir mer avslappet generelt sett. Merkelig nok roer det også ned resten av kroppen, blir kanskje litt som meditasjon eller noe shit?

Men at du har noe såpass hardt som at du må ha botox, det kan ikke være greit altså... jeg selv har ikke smerter med dette. Er bare at jeg tror jeg ville følt meg mer avslappet sosialt sett om jeg klarte å bruke ansiktet på en mer naturlig måte. Føler jeg er så kunstig...

Skrevet

Det er liksom lag på lag på lag med ting som har låst seg... tror det bare er at jeg har gått med grimaser for lenge... det jeg mener med "knute" er at det er ting jeg ikke får "låst opp" uansett hvor mye jeg anstrenger meg - altså anstrenger meg for å ikke anstrenge meg.  ;)

Jeg fikk interesse av å gjøre dette nå, fordi jeg tenker man blir mer avslappet generelt sett. Merkelig nok roer det også ned resten av kroppen, blir kanskje litt som meditasjon eller noe shit?

Men at du har noe såpass hardt som at du må ha botox, det kan ikke være greit altså... jeg selv har ikke smerter med dette. Er bare at jeg tror jeg ville følt meg mer avslappet sosialt sett om jeg klarte å bruke ansiktet på en mer naturlig måte. Føler jeg er så kunstig...

Ok, bra at du ikke har en ordentlig "knute" da:-)

Du er inne på noe...lurt å bli bevisst på disse tingene. Man prøver kanskje (forgjeves) å holde maska, eller overdriver mimikken, i et forsøk på å tilpasse seg, mens det beste er jo å bare være seg sjøl, dvs slappe av..:-)

Skrevet

Ja, det er nok best det.  :)

Bli bevisst hvem man er... å være den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...