DoleMari Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Nå har jeg hatt det tøft lenge nok. Har vært skikkelig rasende i dag uten å få det ut. Blir rasende på angsten som herjer i kroppen. Rasende på en mann som sitter lite apatisk foran pc-en uten å reagere på noen ting. Rasende på begges vegne. Nå har jeg tatt meg 2 glass vin og endelig fått ro! Det skal jeg fortsette med når det herjer som verst. Har knapt drukket på 4 år. På tide å kose seg litt igjen! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 Skrevet 19. mai 2014 Rødvin er det beste jeg vet :-), slapper også utrolig godt av med det. For meg blir det en flaske hver uke. Føler at det kanskje er litt mye, men det hjelper meg så veldig. Anonymous poster hash: 9fee5...f48 0 Siter
DoleMari Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Skrevet 19. mai 2014 Jeg synes ikke en flaske i uka er mye. Det er jo anbefalt med et par glass om dagen Jeg tar meg heller et par glass og blir avslappet og i tillegg godt humør,enn en halv Sobril og sløv! Kos deg med vinen du! 0 Siter
ISW Skrevet 19. mai 2014 Skrevet 19. mai 2014 Jeg blir litt sånn "tja, jo" når jeg leser innlegget ditt. Synes vel du bør gjøre noe med livssituasjonen din, denne mannen kan umulig være bra for deg i lengden. Men jeg er enig i at du like gjerne kan ta et glass vin eller to i stedet for Sobril. Det anbefales jo å drikke et glass vin om dagen uansett, på grunn av gunstig effekt på kolesterol og blodtrykk. Men jeg synes bare grunnlaget ditt for å drikke vin ikke er helt heldig og faktisk litt trist. Det er viktig at du passer på at det ikke plutselig blir 3-4 glass 0 Siter
DoleMari Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Skrevet 19. mai 2014 Jeg blir litt sånn "tja, jo" når jeg leser innlegget ditt. Synes vel du bør gjøre noe med livssituasjonen din, denne mannen kan umulig være bra for deg i lengden. Men jeg er enig i at du like gjerne kan ta et glass vin eller to i stedet for Sobril. Det anbefales jo å drikke et glass vin om dagen uansett, på grunn av gunstig effekt på kolesterol og blodtrykk. Men jeg synes bare grunnlaget ditt for å drikke vin ikke er helt heldig og faktisk litt trist. Det er viktig at du passer på at det ikke plutselig blir 3-4 glass Ja, jeg vet det, Issomethingwrong. Jeg føler jeg er i litt " gi f-modus"... jeg har en tendens til å bli sånn når det har vært for mye over lengre tid. Da orker jeg ikke mer og får et voldsomt temperament. På en måte tror jeg også at det hjelper meg istedenfor å legge meg ned å sove ( som jeg har gjort tidligere). Jeg har liksom ingen andre løsningsstrategier når livet butter imot. Jeg er livredd for å legge meg til igjen, så jeg gjør alt for å holde meg på beina! Tror ikke jeg kan få alkoholproblemer. Er ikke så glad i alkohol, og stopper i tide. Takk for omtanken! 0 Siter
ISW Skrevet 19. mai 2014 Skrevet 19. mai 2014 Ja, jeg vet det, Issomethingwrong. Jeg føler jeg er i litt " gi f-modus"... jeg har en tendens til å bli sånn når det har vært for mye over lengre tid. Da orker jeg ikke mer og får et voldsomt temperament. På en måte tror jeg også at det hjelper meg istedenfor å legge meg ned å sove ( som jeg har gjort tidligere). Jeg har liksom ingen andre løsningsstrategier når livet butter imot. Jeg er livredd for å legge meg til igjen, så jeg gjør alt for å holde meg på beina! Tror ikke jeg kan få alkoholproblemer. Er ikke så glad i alkohol, og stopper i tide. Takk for omtanken! Bare hyggelig Tenker en del på deg og situasjonen din, det virker jo veldig vanskelig å fortsette sånn. Samtidig er vi mennesker jo ganske redde for forandring (det kan jo bli verre, hva om jeg aldri finner noen andre eller bedre, katastrofetanker...) Et problem ved psykiske lidelser er jo mangel på mestringsstrategier. Det er jo det som (selvsagt i aller aller ytterste konsekvens) får enkelte til å skade seg selv eller ta sitt eget liv til slutt. Det er derfor jeg ble litt nølende når du snakket om denne vinen, det er selvsagt greit å ta seg et par glass vin, men det er en dårlig problemløsning i lengden. Kanskje du og din behandler bør jobbe med konstruktive mestringsstrategier når livet butter imot? Prøv å være litt snill med deg selv. Ta deg pauser, snakk med venner/venninner, tren litt, og selvsagt kos deg med god mat eller et glass vin. Bare ikke drikk i fortvilelse, hvis du kan unngå det 0 Siter
DoleMari Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Skrevet 19. mai 2014 Jeg er VELDIG sårbar for brudd. Jeg har oppleved mine nærmeste død i for ung alder! Jeg har jo også hatt det godt med han og han har vært en trygghet for meg. Jeg greier bare ikke å forholde meg til at jeg skal miste han også, selv om forholdet ikke er bra lenger. I tillegg har venninner flyttet til forskjellige kanter av landet, etablerte med familie og barn osv så plutseli er det ikke så mange igjen. Føler meg så ensom. Det er den redselen som gjør aller mest vondt. Hvordan skal framtiden min bli. Det er så mye jeg ikke har fått til i livet som andre har. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men hvem skal jeg gjøre ting sammen med når ingen har tid lenger. Med andre ord, bare negative tanker. Er det andre som har det på samme måte? 0 Siter
DoleMari Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Skrevet 19. mai 2014 Huff, for et selvmedlidende innlegg. Nå får det holde Skal prøve å holde fokus og gjøre bra ting for meg selv! 0 Siter
ISW Skrevet 19. mai 2014 Skrevet 19. mai 2014 Jeg er VELDIG sårbar for brudd. Jeg har oppleved mine nærmeste død i for ung alder! Jeg har jo også hatt det godt med han og han har vært en trygghet for meg. Jeg greier bare ikke å forholde meg til at jeg skal miste han også, selv om forholdet ikke er bra lenger. I tillegg har venninner flyttet til forskjellige kanter av landet, etablerte med familie og barn osv så plutseli er det ikke så mange igjen. Føler meg så ensom. Det er den redselen som gjør aller mest vondt. Hvordan skal framtiden min bli. Det er så mye jeg ikke har fått til i livet som andre har. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men hvem skal jeg gjøre ting sammen med når ingen har tid lenger. Med andre ord, bare negative tanker. Er det andre som har det på samme måte? Mitt forhold var en gang i tiden heller ikke bra. Det var så langt unna bra som det kunne komme. Det var på det verste slik at jeg til og med klina litt med en venninne på fest og gikk på et par dater med henne. Egentlig har jeg veldig dårlig samvittighet for det men på en annen måte ikke. Men forhold kan også bli bedre! Det verste du kan gjøre, er å la ting gå og hangle slik du gjør nå. Det vil kun medføre negativitet. Enten må du avslutte forholdet, eller så må dere jobbe med å få det bedre. Begge deler er mulig, og bedre løsninger enn det du har nå. Men du må velge. Jeg har også hatt tanker som du har, med at venner fra tidligere nå enten er etablert med barn eller flyttet rundt omkring i landet. Men heldigvis har jeg fått nye venner som jeg har det bra med. Det vil du også. Nye ting skjer, selv om det ikke alltid føles slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.