Gå til innhold

NHD/Andre. Gode grunner til å ikke fortsette..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tidligere vært avhengig av Imovane.. Nå har jeg fått tak i ny forsyning.. Har tatt en tablett på 7,5 mg to netter på rad..

Jeg trenger litt oppmuntring og gode grunner til å ikke fortsette å ta Imovane (der dosen bare øker og øker..)

Får jeg først smaken på Imovane er det veldig vanskelig å ikke fortsette.. :-(

Anonymous poster hash: 1e7d2...f00

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du tenker, men jeg ble ferdig med å trappe ned på sobril for tre dager siden, og jeg er sjeleglad for at jeg nå slipper den evige bekymringen om jeg tar for mye, er jeg avhengig, har jeg nok til over helgen osv osv. Hvis du begynner å ta de hver dag så vil de etterhvert slutte å funke like bra og du vil måtte øke dosen. Søvnen din vil sannsynligvis bli dårligere og dårligere. Alt dette vet du sikkert fra før. :) Jeg har fått god hjelp med søvn av både remeron og tolvon i små doser, og disse er jo ikke like avhengighetsskapende. Eller så finnes det vel en del antihistaminer som er ufarlige og gode for søvn? Mvh

Skrevet

Hvis dosen bare øker og øker, som du sier, så kan du jo ende opp som pillemisbruker. Når legen nekter deg mer bestiller du fra utlandet, noe som er kriminelt. Kanskje du kjøper på gata; du vet, narkisene har masse slike godsaker som de bruker for å reparere seg selv med.

Kanskje ikke veldig sannsynlig, hvem vet? Men uansett en god grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Har tidligere vært avhengig av Imovane.. Nå har jeg fått tak i ny forsyning.. Har tatt en tablett på 7,5 mg to netter på rad..

Jeg trenger litt oppmuntring og gode grunner til å ikke fortsette å ta Imovane (der dosen bare øker og øker..)

Jeg er på en måte litt i samme situasjon som deg, men kanskje likevel litt annerledes. Har vært avhengig av imovane selv, og har tidligere tatt mange på én gang. Samboeren min blir gal hvis han får vite at jeg nå er fristet til å spørre om imovane nå når jeg skal reise bort noen dager...og det vil vel også være dårlig gjort overfor de jeg skal til, selv om jeg bare tar én. Har alltid planer om å ta bare én, men det blir gjerne flere, og da mister jeg kontrollen og gjør dumme og farlige ting.

Før var jeg også avhengig av sobril, men nå kan jeg fint bruke det, uten å misbruke. Håper det samme gjelder imovane, men kanskje det bare er å narre meg selv.. hjelp, denne trangen kom voldsomt over meg, plutselig, etter veldig lang tid...hva skal jeg gjøre?

Skal jeg gi imovane en sjanse, og se om jeg kan styre den fint nå, som jeg klarer med sobril, eller skal jeg stå i mot hvis jeg klarer? Skal jeg dømme meg selv og si "alltid misbruker", eller?

Beklager, ikke meningen å kuppe tråden. Jeg håper noen kan hjelpe meg nå, virkelig. Reiser i morgen.

Orker ikke noe moralpreike, bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: d9ba8...316

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det med deg? Litt dumt "svar" jeg kom med, beklager. Jeg tok til vettet, vil ikke være avhengig av noe.

Anonymous poster hash: d9ba8...316

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...