Gå til innhold

NHD seponere remeron

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har spurt om dette før, og fikk mange gode svar fra brukere her inne, men jeg vil gjerne høre hva eksperten sier. Jeg skal en tur til legen i morgen, og det hadde vært fint å vise til en psykiaters råd, da man fastlege ikke virker sikker ift seponering av antidepressiva. Jeg har stått på remeron i ca seks måneder jeg brukte fire måneder på å tørre å komme meg opp i 15mg, og har nå stått på det i ca 2 mnd. De første to mnd sto jeg på 7.5 mg, og de neste to sto jeg på ca 11, 5 mg. Jeg føler ikke at jeg har fått så veldig god hjelp, og har nå lyst til å seponere og eventuelt kanskje prøve zoloft som jeg har blitt anbefalt av NHD å prøve. Mitt spørsmål er: hvordan og hvor lenge bør nedtrappingen vare? Jeg er veldig redd for abstinenser og vil helst trappe ned på en måte som gir minst mulig ubehag. Samtidig henger jeg meg veldig opp i seponeringen, og får mye tvangstanker og katastrofetanker rundt dette så jeg vil helst seponere så fort det lar seg gjøre. Altså minst mulig abstinenser, men på kortest mulig tid. Litt mye forlangt kanskje? Mvh

Skrevet

Jeg kuttet 60 mg Remeron + x mg Trilafon på dagen, uten å få noen noen som helst abstinenser. Bare kastet hele shiten i dass. Sier ikke at det ikke er lurt å tenke på seponeringsplan, men du har kanskje litt vel mye angst i forb. med dette. Take it easy.

Skrevet

Jeg kuttet 60 mg Remeron + x mg Trilafon på dagen, uten å få noen noen som helst abstinenser. Bare kastet hele shiten i dass. Sier ikke at det ikke er lurt å tenke på seponeringsplan, men du har kanskje litt vel mye angst i forb. med dette. Take it easy.

Hvor lenge hadde du stått på remeron da? Hehe, jeg vet, jeg burde så absolutt slappe av, men det er der angsten min har festet seg nå. Jeg får masse tvangstanker rundt det, og klarer ikke å slutte å gruble over det. Jeg gikk på seroxat for mange år siden, og selv om jeg seponerte sakte så fikk keg sånne ekle elektriske støt gjennom hodet og kroppen. Vet ikke om det er vanlig med remeron? Jeg skulle så inderlig ønske at jeg kunne la være å gruble over disse pillegreiene, men jeg klarer det bare ikke. Når jeg først får en ekkel tanke om noe så er det akkurat som om jeg MÅ tenke på det. Min psykolog beskrev det som tvangspregede katastrofetanker. Men takk for tilbakemelding :)
Skrevet

Hvor lenge hadde du stått på remeron da? Hehe, jeg vet, jeg burde så absolutt slappe av, men det er der angsten min har festet seg nå. Jeg får masse tvangstanker rundt det, og klarer ikke å slutte å gruble over det. Jeg gikk på seroxat for mange år siden, og selv om jeg seponerte sakte så fikk keg sånne ekle elektriske støt gjennom hodet og kroppen. Vet ikke om det er vanlig med remeron? Jeg skulle så inderlig ønske at jeg kunne la være å gruble over disse pillegreiene, men jeg klarer det bare ikke. Når jeg først får en ekkel tanke om noe så er det akkurat som om jeg MÅ tenke på det. Min psykolog beskrev det som tvangspregede katastrofetanker. Men takk for tilbakemelding :)

Jeg skjønner jo det; jeg skrev det jeg skrev som et forsøk på å formilde din angst - uansett hvor lite jeg kan gjøre med det, sannsynligvis.

Tror jeg hadde stått på Remeron cirka halvt år. 4-6 mndr.

Skrevet

Hei, jeg har spurt om dette før, og fikk mange gode svar fra brukere her inne, men jeg vil gjerne høre hva eksperten sier. Jeg skal en tur til legen i morgen, og det hadde vært fint å vise til en psykiaters råd, da man fastlege ikke virker sikker ift seponering av antidepressiva. Jeg har stått på remeron i ca seks måneder jeg brukte fire måneder på å tørre å komme meg opp i 15mg, og har nå stått på det i ca 2 mnd. De første to mnd sto jeg på 7.5 mg, og de neste to sto jeg på ca 11, 5 mg. Jeg føler ikke at jeg har fått så veldig god hjelp, og har nå lyst til å seponere og eventuelt kanskje prøve zoloft som jeg har blitt anbefalt av NHD å prøve. Mitt spørsmål er: hvordan og hvor lenge bør nedtrappingen vare? Jeg er veldig redd for abstinenser og vil helst trappe ned på en måte som gir minst mulig ubehag. Samtidig henger jeg meg veldig opp i seponeringen, og får mye tvangstanker og katastrofetanker rundt dette så jeg vil helst seponere så fort det lar seg gjøre. Altså minst mulig abstinenser, men på kortest mulig tid. Litt mye forlangt kanskje? Mvh

Remeron er "lett" å slutte med, og med en så liten dose som 15mg er det bare å gå direkte til 0.

Skrevet

Jeg skjønner jo det; jeg skrev det jeg skrev som et forsøk på å formilde din angst - uansett hvor lite jeg kan gjøre med det, sannsynligvis.

Tror jeg hadde stått på Remeron cirka halvt år. 4-6 mndr.

Det hjalp faktisk litt :)
Skrevet

Remeron er "lett" å slutte med, og med en så liten dose som 15mg er det bare å gå direkte til 0.

Takk for svar :) jeg har lest i pakningsvedlegget (vet at det er idiotisk å gjøre) og der står det at hvis man slutter brått vil man kunne oppleve forvirring og angst osv, og det er det jeg er redd for. Spesielt uvirkelighetsfølelse. Det står ikke der da. Men tenk om tenk om... Nei, jeg må slutte med disse idiotiske forventningene mine. Jeg skal dobbeltsjekke med legen i morgen, også skal jeg bare hoppe i det.
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du får ikke seponeringsproblemer om du kutter fra en dag til neste.

2. Hvis du har hatt nytte av Remeron for din depresjon, kan denne komme tilbake om du slutter brått. Dette forhindrer du om du samtidig begynner med Zoloft.

Ikke fall for fristelsen til å stille et " ja, men - oppfølgingsspørsmål" :-)

Skrevet

1. Du får ikke seponeringsproblemer om du kutter fra en dag til neste.

2. Hvis du har hatt nytte av Remeron for din depresjon, kan denne komme tilbake om du slutter brått. Dette forhindrer du om du samtidig begynner med Zoloft.

Ikke fall for fristelsen til å stille et " ja, men - oppfølgingsspørsmål" :-)

Takk for svar :) jeg har ikke brukt den mot depresjon, men mot angst. Har kun vært litt deprimert fordi jeg har angst, men jeg begynte på den mot angst. Og da regner jeg med at svaret blir det samme. Men jeg vil prøve meg uten medisiner en liten periode, for min psykolog har sendt søknad til modum bad, og der vil de helst at man skal være medikamenfri. Jeg vil forsåvidt det selv også, så jeg har lyst til å teste ut angstmestring uten medikamenter en stund og hvis det ikke går vil jeg begynne på zoloft. Kan jeg kutte brått på remeronen selv om jeg ikke begynner på zoloft med én gang? Jeg vet ikke om den har hatt noe effekt på angsten min, men det kan jo selvfølgelig være at det hadde vært verre uten. Unnskyld, det kom visst et oppfølgingsspørsmål.. :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...