Gjest Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Jeg synes det er så godt å " slippe litt" og merker at time out m stabil sammenhengende søvn er fint for energi. Om jeg ikke bruker sovemedisin våkner jeg flere ganger i løpet av natt med ett rykk og begynner å tenke slik og mye blir skumlere enn når jeg tenke på samme tema på dagtid. Slitsomt. Får kun småpakninger av fastlege, såkalt for og helst ikke bruke hver dag og å motiveres til å spare. fastlegen sier det helt ok st jeg spiser disse sovepillene for en periode, Men akk og vef, klarer ikke føle anmodningen om ikke hver dag, i det siste har disse tablettene gitt m sårt tiltrengt fred. Er det ugunstig vanedannende å bruke de hver dag? Ser jo at det trolig er det, men er det noen ganger en avveining- DVs bør jo få søvn for å fungere. Er generelt på et lavgir om dagen - selv om jeg trener - er det mye sofa og slumring, særlig når jeg ik har tatt søvnpille. Var redd for affekttanker en tid , men det har lagt seg , er livsbejaende til tusen egentlig!!! Me så redd for fremtida og om jeg skal våge å utfordre egne katastrofetanker knyttet til gjenopptakelse av arb liv slik nav krever:( får vel kanskje ta dette opp m psykologen , er redd vedkommende ikke skal tro meg fordi jeg prøver sv alle krefter å være " ovenpå":(( også for henne- hater å være " svak",vanskelig dette, når en ikke helt vet sitt eget beste og gjerne vil- men er usikker på om en får det til. Og i påvente av min tro og tvil rundt hva som er rett er jeg i ferd m å drukne familieøkonomien, vondt å føle seg håpløs... Og lite duglig... Ah skulle hatt en pille for alt som var ille også i natt.. Lurer på hva legen sier om jeg ber om " mer" - ??har ikke vært flink m pillesparingen i det siste:(( 0 Siter
iAnonym Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Kommer vel litt an på hva slags piller det er snakk om. Det er ikke helt ønskelig å bruke for mye benzo eller benzo-lignende stoffer som Imovane. Dette er medikamenter som er regnet som vanedannende i og med at de er klassifisert som B-preparater. Men det er mange C-preparater som gir bedre søvn! Spesielle antihistaminer, antidepressiver og antipsykotika er vel det vanlige. Og så har du jo Circadin da, som kun inneholder melatonin. Melatonin er jo et hormon som finnes i kroppen som er ment å gjøre deg søvnig. Men, merk at for de 3 gruppene nevnt over, så er virkningsmekanismen en litt annen. Det er ikke sikkert du vil like det like godt. Men fordelen er jo at du kan bruke de hver natt uten å bli avhengig, og uten at virkningen reduseres over tid (noe som som regel skjer med benzo og benzolignende). (Bortsett fra at kroppen naturligvis blir vant til medikamentell hjelp for å sove, slik at det kan bli litt vrient å klare seg uten en periode etter at du slutter.) 0 Siter
Inner self Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Jeg gikk på endel stilnoct før, men det sluttet av seg selv da jeg etter 100+ tabletter, ikke fikk effekt lenger, selv på store ekstradoser. Så det er noe med det også, att slike piller slutter etterhvert å virke, fordi man får tolleranse. Til slutt må man ta de bare fordi man er avhengig og da går jo vinningen opp i spinningen. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Takk for informative svar!!Demrer for meg at legen også fortalte effekten reduseres ved hyppig bruk ja.. ( stilnoch) Kanskje et alternativ å prøve et annet stoff..mens " leken er god"...er søvnen sammenhengene blir det lettere å unngå overforbruk av sofa..på dagtid..så tenker det er til hjelp med medisinsk søvnstøtte litt til. Natt før/etter jeg er hos psykolog er jeg helt fra meg og fullstendig på felgen psykisk, så da trenger jeg det i alle fall. Kan vel leve m oppstykket søvn så lenge jeg ikke jobber. Ønsker / trenger så mye tid alene , oppslukt av tenke, tenker vel at det er for mye tanker, men vanskelig å skifte fokus... Er dette tegn på sykdom? Burde da foretrekke å gjøre hyggeligere ting og ikke bare være opptatt av refleksjon...Tristheten velter opp i meg etter jeg har vært hos psykolog , burde jeg ikke kjent meg litt bedre da tro? Slipper noen ganger kontroll hos psykolog, da er jeg utmattet ... Ikke såååå trist..Normalt å føle seg verre for så å bli bedre sa legen, noen som har erfart dette? Ja ja alle har vel sine reaksjonsmåter... 0 Siter
Gjest Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Hva er virkningsmekanismen på de andre pillene da anonym? Vet du? 0 Siter
iAnonym Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Jeg aner ikke noe om kjemien. Det er sikkert litt individuelt, men jeg syns mange av dem sitter litt i dagen derpå. Imovane f.eks. er jo noe som går ganske fort ut av kroppen. Til gjengjeld blir du ikke tilvendt... Selv har jeg faktisk ikke hatt noe nytte av Imovane etc... Vallergan f.eks. (et antihistamin) har vært mye mer effektivt... Nei, nå skal jeg kubbe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 Skrevet 19. mai 2014 Remeron eliminerte mine grublerier på kveldene. Ble så trøtt at jeg bare sovnet. Herlig å kunne planlegge å sove godt og lenge nok. Anonymous poster hash: 08b86...79f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.