Gå til innhold

Angstdempende preparat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, man har forstått at du og NHD er fryktelig glade i medisiner.

Anonymous poster hash: 9ce0b...f9e

Jeg kan ikke snakke for NHD, men for min del hjelper medisiner meg. Jeg ser derfor ingen grunn til å hive meg på svertekampanjen av medikamenter i psykiatrien som går på nettet.

Jeg forstår ikke at forskjellen på somatisk medisin og derpå følgende medikamentbruk skal være så stor fra psykiatrien. Tror det er noe gammelt gufs som henger igjen.

Skrevet

For å trekke sammenligningen litt videre, du kan få samtaleterapi og livsveiledning mot høyt blodtrykk også (motivasjon til trening, vekttap, avspenning, mv.) Men i mange tilfeller er ikke det nok, og da brukes medisin, uten at det blir kritisert så altfor høyt.

Hva er forskjellen på det og behandling med medikamenter i psykiatrien?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er svært glad i det som i vitenskapelige studier har vist seg å virke :-)

Skrevet

Blir det ikke litt vanskelig å si hva som virker (vitenskapelig!) i et tilfelle med komorbiditet og hvor en allerede bruker mange andre psykofarmaka...

Skrevet

Blir det ikke litt vanskelig å si hva som virker (vitenskapelig!) i et tilfelle med komorbiditet og hvor en allerede bruker mange andre psykofarmaka...

Det er korrekt. Det er en av mange grunner til er fint å ha spesialister som på grunnlag av vitenskap, erfaring og klinisk skjønn kan ta avgjørelser som med størst mulig grad av sannsynlighet vil være gunstige.

xxløvetannxx
Skrevet

Kanskje NHD kan svare på om Efexor kan være verdt å prøve. Dette blir i tillegg til xeplion, solian, nozinan og levaxin.

Jeg vil selv kategorisere angsten som generell, siden den alltid er tilstede.

Skrevet

Efexor er et SNRI som jeg lenger opp anbefalte å prøve.

xxløvetannxx
Skrevet

Da har jeg vært hos legen, og han var positiv til oppstart av efexor, men ville kontakte en psykiater ved DPS, for å forhøre seg om kompatibilitet med de andre medisinene mine. Ble på en måte letta, fordi han hørte på meg og syns jeg kom med et konstruktivt forslag. På samme tid ble jeg litt skuffa for at han ikke kunne ta den jæ*** telefonen med en gang, få svar, og starte opp i dag. Det tar vel nok tid fra oppstart til ønsket effekt uansett.

Skal tilbake om ei uke, da skulle han ha fått svar på brevet (Brev? Ja,ja - gammeltypen...). Så da får jeg bite sammen tennene og forhåpentligvis starte opp med behandling av denne paralyserende angsten da. Dette blir selvfølgelig i tett samarbeid med min psykolog, legen og utadrettet psykisk helsevern i kommunen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...