Gå til innhold

er det farlig å slutte med remeron?


villakulla

Anbefalte innlegg

hei

har hørt at det ikke er bra å slutte av med antidepressiva, og at en bør trappe ned en stund. men er det direkte farlig? og bør jeg begynne med dem igjen hvis jeg får problemer?

vet jeg bør snakke med legen men vet og at hun kommer til å si jeg ikke må slutte med dem. jeg ønsker å være uten medisiner og har tro på at det går bra,for bivirkningene av remeron er verre. mareritt nesten hver natt,vektoppgang,svimmel og besvimelser.

nå får jeg vel høre av dere at jeg ikke må slutte rett av,men vil gjerne vite hvorfor,og hvis jeg skulle få ubehag-kan jeg bare begynne på dem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

har hørt at det ikke er bra å slutte av med antidepressiva, og at en bør trappe ned en stund. men er det direkte farlig? og bør jeg begynne med dem igjen hvis jeg får problemer?

vet jeg bør snakke med legen men vet og at hun kommer til å si jeg ikke må slutte med dem. jeg ønsker å være uten medisiner og har tro på at det går bra,for bivirkningene av remeron er verre. mareritt nesten hver natt,vektoppgang,svimmel og besvimelser.

nå får jeg vel høre av dere at jeg ikke må slutte rett av,men vil gjerne vite hvorfor,og hvis jeg skulle få ubehag-kan jeg bare begynne på dem igjen?

Hei, jeg fikk beskjed om at jeg kunne kutte tvert av fra 15mg remeron. Jeg trengte ikke å trappe ned. Har stått på de i ca et halvt år. Men du bør sikkert høre med lege eller behandler før du gjør noe. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fikk beskjed om at jeg kunne kutte tvert av fra 15mg remeron. Jeg trengte ikke å trappe ned. Har stått på de i ca et halvt år. Men du bør sikkert høre med lege eller behandler før du gjør noe. :)

oki,takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har hørt at det ikke er bra å slutte av med antidepressiva, og at en bør trappe ned en stund. men er det direkte farlig? og bør jeg begynne med dem igjen hvis jeg får problemer?

vet jeg bør snakke med legen men vet og at hun kommer til å si jeg ikke må slutte med dem. jeg ønsker å være uten medisiner og har tro på at det går bra,for bivirkningene av remeron er verre. mareritt nesten hver natt,vektoppgang,svimmel og besvimelser.

nå får jeg vel høre av dere at jeg ikke må slutte rett av,men vil gjerne vite hvorfor,og hvis jeg skulle få ubehag-kan jeg bare begynne på dem igjen?

Nei, det er ikke farlig. I verste fall risikerer du å bli dårligere, men da kan du jo prøve andre medisiner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutta med Remeron etter å ha brukt dem noen år. Vanskeligere å sovne på kvelden, spes. den første tiden. Ellers ble blodsukkeret mitt mye mer stabilt, og har ikke lengre lyst på karbohydrater hele tiden. Gått ned ca 17 kg til nå.



Anonymous poster hash: a116a...8e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og nei, det er ikke farlig. :) Men søvnproblemer du evt. hadde før du tok dem, kan komme tilbake. Om de har hjulpet på depresjon, kan du nok merke at depresjonen går tilbake til det nivået den var på før du begynte med Remeron. Men det finnes jo alternative medisiner til Remeron som kan hjelpe på det.



Anonymous poster hash: a116a...8e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det eneste "farlige" med å slutte brått med Remeron er at en evt velbehandlet depresjon kan komme tilbalke.

 

Også evt søvnproblemer kan bli verre.

 

Dette gjelder jo for alle medisiner en slutter med, at dersom grunnsykdommen fortsatt er aktiv, vil den kunne slå ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste "farlige" med å slutte brått med Remeron er at en evt velbehandlet depresjon kan komme tilbalke.

 

Også evt søvnproblemer kan bli verre.

 

Dette gjelder jo for alle medisiner en slutter med, at dersom grunnsykdommen fortsatt er aktiv, vil den kunne slå ut igjen.

hei,nå har jeg vært uten remeron i over en uke og må si at det går veldig bra. eneste jeg merker er at jeg er litt mer følsom nå,tar lett til tårer av allslags he he,men det er da ikke no birkning :) går greit med søvnen og,har vallergan liggende men har ikke tatt dem.veldig godt å slippe denne ulvehungeren og lysten på sjokolade som jeg egentlig aldri har hatt særlig lyst på før :) begynt å trene litt og,så da håper jeg dette varer,og tror jeg er såpass oppegående nå at jeg tar kontakt med legen hvis ting skulle endre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,nå har jeg vært uten remeron i over en uke og må si at det går veldig bra. eneste jeg merker er at jeg er litt mer følsom nå,tar lett til tårer av allslags he he,men det er da ikke no birkning :) går greit med søvnen og,har lvallergan liggende men har ikke tatt dem.veldig godt å slippe denne ulvehungeren og lysten på sjokolade som jeg egentlig aldri har hatt særlig lyst på før :) begynt å trene litt og,så da håper jeg dette varer,og tror jeg er såpass oppegående nå at jeg tar kontakt med legen hvis ting skulle endre seg :)

godt å høre at det går så bra med deg :) tror jeg må høre med legen om jeg kan få vallergan, for jeg sover veldig dårlig nå. Det er et rent antihistamin ikke sant? Får du rare drømmer eller mareritt av den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rare drømmer he he men ingenting ifh når jeg brukte remeron. men har ikke tatt vallergan på flere uker,vil ikke bli avhengig,men den kan nok hjelpe i en overgang :) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
HappyCrappy

Slutta akk med remeron 15 mg o har ikke sagt noe til legen enda,

har noen rare drømmer jeg også skal jeg si deg haha 

Klokka er 03.20 nå o får jo ikke sove da.

Endret av HappyCrappy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...