Gå til innhold

lite kompetanse på dps

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Virker jo som om det er en kjempebra medisin :) Veldig bra at den hjelper deg, kanskje den kan hjelpe min sønn også. Skal ta det opp med dem.

Hei!

Ja de kan bare ringe Oslo, der har de begynt å bruke den i utredning.

( det syns jeg er drastisk, men deres valg)

Man tar bare når lyst til det, men selvsagt må man tåle nesespray, jeg likte ikke det først, men syns bedre enn å svelge tabl, for de må jeg knuse og røre i honning da de setter seg fast i halsen, feks paracet og ibux.

Jeg merker mindre enn min mann, han merker at det blir mindre problemfyldt å fylle bensin på fremmede bensinstasjoner, samt at jeg generelt er mer fleksibel. Jeg merker det på at jeg lettere snakker med andre og i telefon. En venn av meg brukte det også, med god effekt, hun har Asperger, hun er heller ikke i tvil og det er som skrevet før, kun et hormon vi, skiller lite/mindre ut Svenn andre, også virker det slankende:-) svakt da, foryngende, og gir andre helsegevinster, omtrent som med søvnhormonet melatonin, det er jo en god grunn i seg selv til å ta det :-)

Madelenemie
Skrevet

Det er jo også det hun skriver: "DPS skal egentlig ikke behandle mennesker med bare Asperger, de må ha en tilleggsdiagnose"

Hei!

Ok forstod ikke det. Takk for oppklaring

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ja de kan bare ringe Oslo, der har de begynt å bruke den i utredning.

( det syns jeg er drastisk, men deres valg)

Man tar bare når lyst til det, men selvsagt må man tåle nesespray, jeg likte ikke det først, men syns bedre enn å svelge tabl, for de må jeg knuse og røre i honning da de setter seg fast i halsen, feks paracet og ibux.

Jeg merker mindre enn min mann, han merker at det blir mindre problemfyldt å fylle bensin på fremmede bensinstasjoner, samt at jeg generelt er mer fleksibel. Jeg merker det på at jeg lettere snakker med andre og i telefon. En venn av meg brukte det også, med god effekt, hun har Asperger, hun er heller ikke i tvil og det er som skrevet før, kun et hormon vi, skiller lite/mindre ut Svenn andre, også virker det slankende:-) svakt da, foryngende, og gir andre helsegevinster, omtrent som med søvnhormonet melatonin, det er jo en god grunn i seg selv til å ta det :-)

Tror jeg vil ha den selv jeg hehe :D

Skrevet

Hei!

Hvis du får han inn på habiliteringen må du være lur/finne på en god grunn for at han skal få være der.

Jeg vet ikke hva, men kom på, kanskje han vil prøve oxytocin?

Er det noe alle kan få?

Madelenemie
Skrevet

Tror jeg vil ha den selv jeg hehe :D

:-D

Da blir du kanskje forelsket i for mange:-D

Og videre kan du tenke...:-D

Jeg blir jo varm av å se flere enn, feks en som skulle låne meg en plenrulle, jeg lo i dag også mye, og så mye på min psykiater, det var indre letthet/humor, som oppstod av, ja jeg tror nok oxytocin spilte inn, jeg kjenner meg fortere varm og grepet av andre.

Nå som jeg bare kan la være å ta nesespray hvis følelsene blir for store, går det bra, eg har kontroll, men alt jeg klarer bedre og lettere med Hormonet gjør at jeg velger det, selv om jeg ofte syns jeg ler og blir for glad i upassende anledninger, feks i dag, forklarte min psykiater noe, og jeg så på henne og smilte, tenkte på hvor vakker hun er også smilte så stort at man må være psykiater for å takle sånn åpenbar beundring, jeg har jo god grunn for min beundring, men etter 17 Mai gudstjenesten, ang at å takke er en parallell til lykke, satt jeg og prøvde holde fast ved at jeg skulle si noe om dette, men det nyttet ikke, jeg kom ikke til ordet, og da jeg gjorde det husket jeg ikke noe å si, da fortsatte min psykiater videre på temaet, Ullevål, Riksen og sykt arn, mens jeg mere lyttet.

Madelenemie
Skrevet

Er det noe alle kan få?

Hei!

Ja:-D

Jeg hadde fredag oxytocinparty :-D

Etter at studien er ferdig.

Det begynner komme mer dokumentasjon nå på at det virker, men på autisme.

Jeg er ganske sikker på at din fastlege kan skrive det ut, hvis du lurer på noe mer, send meg pm så an jeg gi deg navn og kontakter ang Hormonet .

Min psykiater prøver få det på fritak og derfor må det studie og dokumentasjon til, men Ullevål bruker det også i tilfeller der de er usikre på aspergerdiagnosen sa psykiateren. Personlig syns jeg det er for lite belegg for det enda.

Madelenemie
Skrevet
Er det noe alle kan få?[/quot

Hei!

Navn på nesespray er syntocinon. Brukes ellers av ammende kvinner,

Skrevet

Hehe, vet ikke om jeg tør ta det da...

Madelenemie
Skrevet

Hehe, vet ikke om jeg tør ta det da...

:-D

Når jeg henter på apoteket, spør de om jeg trenger råd om bruk:-) nei svarer jeg, for de vet jo bare om syntocinon for amming.

Jeg tenker det tar sin tid før de forstår hvorfor stadig flere menn vil ha ammespray, sånn tenker de om det nå, men snart når nok informasjonen videre ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...