AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Hei! Beklager at jeg er anonym, men har virkelig liten lyst til å bli gjenkjent. For å fortelle litt om min bakgrunn er jeg stundent, 19 år gammel og har vært innvolvert i psykiatrien i snart et år pga. ulike psykiske plager. Har fått et par diagnoser uten at de er så relevante tror jeg, skal selvsagt nevne de dersom dere mener det er relevant. En ting jeg tror er relevant er at legen min hjelper meg for å klare å spise mer, uten at jeg har en typisk spiseforstyrrelse. Da jeg var yngre ble jeg mobbet en god del pga. utseende og dette har selvsagt ført til at jeg har mange komplekser med eget utseende. Det var mange ganger jeg tenkte at jeg var så stygg at jeg ikke fortjente å leve og ba til Gud flere ganger daglig om han bare kunne gjøre meg pen, det burde jo være mulig for han tenkte jeg alltid. Disse tingene har jeg aldri tatt opp med min psykolog da jeg ikke tenkte det var relevant lenger, de fleste har jo komplekser. Nå har ting endret seg en god del og folk kommenterer ofte hvor pen jeg har blitt, uten at jeg virkelig klarer å sette pris på det. Her om dagen fikk jeg også tilbud om jobb som modell, men jeg tror vikrelig ikke den jobben vil være bra for meg. Vil jeg ikke bare få flere komplekser? Og jeg er jo psykisk syk, så muligens enda mer såbar mot kritikk etc. enn normalt. Jeg føler ikke at jeg kan ta opp dette med psykologen når jeg ikke har nevnt noe om dette tidligere. Venninnen min som hørte om dette ble selvsagt veldig gira og skjønner ikke hvorfor jeg vegrer meg, så de klarer ikke se den negative siden med dette. Jeg ønsker heller ikke å bidra til å gi andre jenter et dårlig selvbilde, så tipper at jeg takker nei. Anonymous poster hash: 0cd9c...ae1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Hei! Beklager at jeg er anonym, men har virkelig liten lyst til å bli gjenkjent. For å fortelle litt om min bakgrunn er jeg stundent, 19 år gammel og har vært innvolvert i psykiatrien i snart et år pga. ulike psykiske plager. Har fått et par diagnoser uten at de er så relevante tror jeg, skal selvsagt nevne de dersom dere mener det er relevant. En ting jeg tror er relevant er at legen min hjelper meg for å klare å spise mer, uten at jeg har en typisk spiseforstyrrelse. Da jeg var yngre ble jeg mobbet en god del pga. utseende og dette har selvsagt ført til at jeg har mange komplekser med eget utseende. Det var mange ganger jeg tenkte at jeg var så stygg at jeg ikke fortjente å leve og ba til Gud flere ganger daglig om han bare kunne gjøre meg pen, det burde jo være mulig for han tenkte jeg alltid. Disse tingene har jeg aldri tatt opp med min psykolog da jeg ikke tenkte det var relevant lenger, de fleste har jo komplekser. Nå har ting endret seg en god del og folk kommenterer ofte hvor pen jeg har blitt, uten at jeg virkelig klarer å sette pris på det. Her om dagen fikk jeg også tilbud om jobb som modell, men jeg tror vikrelig ikke den jobben vil være bra for meg. Vil jeg ikke bare få flere komplekser? Og jeg er jo psykisk syk, så muligens enda mer såbar mot kritikk etc. enn normalt. Jeg føler ikke at jeg kan ta opp dette med psykologen når jeg ikke har nevnt noe om dette tidligere. Venninnen min som hørte om dette ble selvsagt veldig gira og skjønner ikke hvorfor jeg vegrer meg, så de klarer ikke se den negative siden med dette. Jeg ønsker heller ikke å bidra til å gi andre jenter et dårlig selvbilde, så tipper at jeg takker nei. Anonymous poster hash: 0cd9c...ae1 Det fokuset det er på utseende i dag skremmer meg veldig, og har vært veldig ødeleggende for mitt liv også. Jeg tør selv ikke gjøre forsøk på å skaffe meg flere venner, fordi jeg tror jeg er for stygg. Jeg har kommet dit at jeg skal i hvert fall ikke bli feit, så prøver å bli så tynn som mulig nå. Håper det ikke er det som skjer med deg nå Det er liksom sånn at bare man skal inn i en avis for å få lest nyheter så er det avbildet et eller annet i bikini. Men jeg har ikke problemer med å skjønne de som ønsker å bli modell, man får sikkert opplevd mye og sett mye i verden og noen må jo vise fram klærne og moten. Man trenger ikke bli en drittsekk selv om man blir modell da, med du kan i hvert fall bruke de erfaringene du har fått deg i livet til å bli et godt menneske ellers i livet enten som modell eller ikke :-). Anonymous poster hash: 49249...406 0 Siter
frosken Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler du ikke kan ta dette opp med psykologen ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Det fokuset det er på utseende i dag skremmer meg veldig, og har vært veldig ødeleggende for mitt liv også. Jeg tør selv ikke gjøre forsøk på å skaffe meg flere venner, fordi jeg tror jeg er for stygg. Jeg har kommet dit at jeg skal i hvert fall ikke bli feit, så prøver å bli så tynn som mulig nå. Håper det ikke er det som skjer med deg nå Det er liksom sånn at bare man skal inn i en avis for å få lest nyheter så er det avbildet et eller annet i bikini. Men jeg har ikke problemer med å skjønne de som ønsker å bli modell, man får sikkert opplevd mye og sett mye i verden og noen må jo vise fram klærne og moten. Man trenger ikke bli en drittsekk selv om man blir modell da, med du kan i hvert fall bruke de erfaringene du har fått deg i livet til å bli et godt menneske ellers i livet enten som modell eller ikke :-). Anonymous poster hash: 49249...406 Så leit at alt fokuset på utseende har ødelagt for deg også! Men en ting er sikkert, du er ikke for stygg til å skaffe deg nye venner! Jeg er faktisk helt sikker på at du er helt nydelig! Jeg ønsker også at du skal slutte med å prøve å bli så tynn som mulig og håper du får noe hjelp til det! Du har rett i det med bikinibildene, de finnes overalt og hjelper ikke akkurat til for de med et dårlig selvbilde fra før av! Dersom jeg skal bli modell vil jeg definitivt prøve å være normalvektig, men er litt redd for at presset skal bli for stort for meg. Takk for et godt svar! Anonymous poster hash: 0cd9c...ae1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler du ikke kan ta dette opp med psykologen ? Jeg tenker at det kanskje er dumt å ta opp dette da jeg ikke har nevnt noe som helst om temaet tidligere. Jeg skammer meg også en god del over det og er litt redd for hva han kommer til å tro om meg. Jeg beundrer virkelig mennesker som klarer å snakke åpent om mobbing i media etc., når jeg ikke engang klarer å nevne det for psykologen. Anonymous poster hash: 0cd9c...ae1 0 Siter
DoleMari Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ville snakket med dette hos psykologen. Der kan du snakke om alt! Kanskje det ikke er rett tid for deg å bli modell, eller rett i det hele tatt for deg. Ta heller til deg at du er en pen og flott jente med sikkert mange gode egenskaper i tillegg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.