Gå til innhold

vold i parforhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

jeg befinner meg i et voldelig forhold. volden startet for 6 mnder siden, kjæresten mine er sykeligsjalu, så jeg begynnte sjule ting for ham som hvem som kjørte meg hjem en dag å andre små ting får å slippe kranglingen. i januar brøt helvete løs, han låste meg inne i leiligeten å gikk løs på meg. det endte med hjenrerystelse og politianmeldelse, jeg gikk selvfølgeig tilbake til ham etter 21 dager. dere ser det at han er min første forelskelse har vært med ham siden jeg var 16 år. 9 år snå.så det er en del år. etter den første episoden gikk det kun 1 uke, før han tok tak i meg igjen å slengte meg rundt etter, slik har det vært nå hver mnden siden januar. nå nylig for 3 uker siden, gikk det så langt at jeg havnet på sykehuset i 4 dager. alt det stygge som blir sagt. som at jeg er søppel, verdiløs,skttenhud,fitte,hore,taper at han håper jeg får aids å dør eller bare tar mitt eget liv. slik har jeg måtte høre på 2-3 ganger i uken, jeg prøver å prøver men når ikke gjennom til ham.

i dag tok jeg tingene mine med meg å drog min vei, han sa at hvis jeg dro var det over for alltid, å at jeg måtte huske på at ingen kom til å tro meg om hva som hadde hendt. jeg tok bilder av ryggen min å ansikte av merkene mine.

nå blir det største problemet å ikke la meg knekke det som blir sagt, bare holde ut til rettsaken kommer opp. føler jeg står alene, ensomt. er det noe jeg kunne gjort annderledes? vet dette er det rette for meg, for ingen kan være i et slikt forhold, men er likevell trist….

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en ting du kunne gjort annerledes: Du kunne dratt for lenge siden.

Det gjorde du ikke, og da var det beste du kunne gjøre å dra nå. Helsepersonell, NAV og Politiet kan og vil støtte deg.

Lykke til :-)

Skrevet

Synd ikke noen MC-folk kunne dratt hjem til han og satt han litt på plass.  :)

Tatt med seg noen tenger.

Hadde ikke felt en tåre.

Skrevet

vold kan ikke aksepteres i et forhold. Etter en gang burde han ha lært. Hvis ikke, gå. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg befinner meg i et voldelig forhold. volden startet for 6 mnder siden, kjæresten mine er sykeligsjalu, så jeg begynnte sjule ting for ham som hvem som kjørte meg hjem en dag å andre små ting får å slippe kranglingen. i januar brøt helvete løs, han låste meg inne i leiligeten å gikk løs på meg. det endte med hjenrerystelse og politianmeldelse, jeg gikk selvfølgeig tilbake til ham etter 21 dager. dere ser det at han er min første forelskelse har vært med ham siden jeg var 16 år. 9 år snå.så det er en del år. etter den første episoden gikk det kun 1 uke, før han tok tak i meg igjen å slengte meg rundt etter, slik har det vært nå hver mnden siden januar. nå nylig for 3 uker siden, gikk det så langt at jeg havnet på sykehuset i 4 dager. alt det stygge som blir sagt. som at jeg er søppel, verdiløs,skttenhud,fitte,hore,taper at han håper jeg får aids å dør eller bare tar mitt eget liv. slik har jeg måtte høre på 2-3 ganger i uken, jeg prøver å prøver men når ikke gjennom til ham.

i dag tok jeg tingene mine med meg å drog min vei, han sa at hvis jeg dro var det over for alltid, å at jeg måtte huske på at ingen kom til å tro meg om hva som hadde hendt. jeg tok bilder av ryggen min å ansikte av merkene mine.

nå blir det største problemet å ikke la meg knekke det som blir sagt, bare holde ut til rettsaken kommer opp. føler jeg står alene, ensomt. er det noe jeg kunne gjort annderledes? vet dette er det rette for meg, for ingen kan være i et slikt forhold, men er likevell trist….

Det viktigste er at du er ute av det med livet i behold. Jeg var i et slikt forhold i fire år og endte opp i psykiatrien etterpå. Det er tre år siden det ble slutt og jeg er enda i behandling. Jeg fikk en alvorlig personlighetsendring og holdt på å ta mitt eget liv i etterkant. Jeg ble alvorlig mentalt syk og fikk flere diagnoser, kognitiv svikt, alkoholavhengighet m.m. Jeg holdt på å bli drept av min eks flere ganger og i dag har jeg store problemer med nære relasjoner, forhold til menn og tillit blant annet. Det positive er at jeg nå er på bedringens vei og at jeg kommer ut av dette som et bedre menneske enn det jeg noensinne har vært. Jeg har også advokat og det planlegges anmeldelse når all dokumentasjon er i boks.

Ønsker det lykke til videre og håper du går til psykolog for å behandle traumene dine.

Anonymous poster hash: e7f0d...512

AnonymBruker
Skrevet

NHD glemte en ting. Kontakt krisesenter. De har tilbud til kvinner som har opplevd sånt. Jeg vet. Har vært der selv.

Anonymous poster hash: 1b9a6...573

Skrevet

Gå for all del IKKE tilbake til ham igjen! Han kommer med stor sannsynlighet til å kontakte deg på nytt. gråte og be og love at han ikke skjønner hva som gikk av ham, love at han aldri skal gjøre det igjen og påstå at han aldri har elsket noen så mye som han elsker deg. Men etter veldig kort tid er volden tilbake.

Vær sjeleglad for at du er ute av huset med tingene dine og fremdeles i live! Gå ALDRI tilbake til denne idioten igjen! ALDRI!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...