YoplaitDouble Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Uttrekk fra Felleskatalogen: Slutt å bruke Efexor Depot og informer lege eller oppsøk avdeling for øyeblikkelig hjelp på nærmeste sykehus hvis du opplever noe av følgende: Følelse av nervøsitet eller angst, svimmelhet, bankende følelser, plutselig rødme i huden og/eller hetetokter Hva er det de egentlig sikter til her? Er dette for å skremme pasienter? Jeg har selvfølgelig litt økt angst i forbindelse med hurtig opptrapping, men det er da fullstendig vanlig. Jeg opplever også perioder med relativt milde hetetokter, men jeg kan ikke skjønne at det skal være noe farlig. Har opplevd akkurat det samme på Cipralex tidligere. Burde jeg virkelig oppsøke øyeblikkelig hjelp av den grunn? Jeg har legetime på fredag og føler meg ikke dårlig på noen som helst måte. Jeg synes det er vanskelig å skjønne hva Felleskatalogen mener med dette. Setter pris på raskt svar 0 Siter
helseangst Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Uttrekk fra Felleskatalogen: Slutt å bruke Efexor Depot og informer lege eller oppsøk avdeling for øyeblikkelig hjelp på nærmeste sykehus hvis du opplever noe av følgende: Følelse av nervøsitet eller angst, svimmelhet, bankende følelser, plutselig rødme i huden og/eller hetetokter Hva er det de egentlig sikter til her? Er dette for å skremme pasienter? Jeg har selvfølgelig litt økt angst i forbindelse med hurtig opptrapping, men det er da fullstendig vanlig. Jeg opplever også perioder med relativt milde hetetokter, men jeg kan ikke skjønne at det skal være noe farlig. Har opplevd akkurat det samme på Cipralex tidligere. Burde jeg virkelig oppsøke øyeblikkelig hjelp av den grunn? Jeg har legetime på fredag og føler meg ikke dårlig på noen som helst måte. Jeg synes det er vanskelig å skjønne hva Felleskatalogen mener med dette. Setter pris på raskt svar Veldig godt spørsmål. Jeg har grublet mye over det samme. Min angst for bivirkninger blir ikke noe mindre av å lese sånne ting i pakningsvedlegget. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Skrevet 20. mai 2014 Jeg er 99,9% sikker på at det blir en bomtur om jeg skulle oppsøkt noe i forbindelse med dette. Jeg har vært på legevakten for meningsløse ting tidligere. Jeg kommer ikke til å gjøre noe med dette, fordi jeg vet at det er angsten min. Men det er veldig dårlig av pasientutgaven å være så "enkel" i språket at man egentlig ikke skjønner hva symptomene skulle være et tegn på. Serotonergt syndrom har jeg hvertfall ikke, om det skulle være det de sikter til. Og litt ekstra svette har jeg opplevd - en vanlig bivirkning, men hetetokter er liksom farlig? De to tingene henger jo sammen... Sånne pakningsvedlegg fyrer opp engstelige pasienter! 0 Siter
frosken Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Jeg er 99,9% sikker på at det blir en bomtur om jeg skulle oppsøkt noe i forbindelse med dette. Jeg har vært på legevakten for meningsløse ting tidligere. Jeg kommer ikke til å gjøre noe med dette, fordi jeg vet at det er angsten min. Men det er veldig dårlig av pasientutgaven å være så "enkel" i språket at man egentlig ikke skjønner hva symptomene skulle være et tegn på. Serotonergt syndrom har jeg hvertfall ikke, om det skulle være det de sikter til. Og litt ekstra svette har jeg opplevd - en vanlig bivirkning, men hetetokter er liksom farlig? De to tingene henger jo sammen... Sånne pakningsvedlegg fyrer opp engstelige pasienter! Det er meningen at du skal lese setningen under ett, at du skal ha et samlet symptombilde som denne setningen beskriver før du trenger å bekymre deg. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Skrevet 20. mai 2014 Det er meningen at du skal lese setningen under ett, at du skal ha et samlet symptombilde som denne setningen beskriver før du trenger å bekymre deg. Bruken av "og/eller" i setningen er uklar og forvirrende. Siste ordet og/eller alt det andre, eller og/eller de to siste ordene? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Det er det værste jeg har sett, att det går ann, man må jo få angst dersom man leser noe slik, og har en angstlidelse..... Anonymous poster hash: d9e4c...9db 0 Siter
frosken Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Bruken av "og/eller" i setningen er uklar og forvirrende. Siste ordet og/eller alt det andre, eller og/eller de to siste ordene? Hvis du leser hele avsnittet denne teksten inngår i, så ville du se at det er en urimelig tolkning å tro at de sier at du skal oppsøke legevakt om du skulle oppleve milde hetetokter, slik du antyder. Det oppgis en liste over fem ulike symptombilder, hvorav det du har gjengitt er det ene. 0 Siter
ISW Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Jeg tror det dreier seg om hvis man får enormt mye (nor)adrenalin i kroppen, og det sikter kanskje mest til blodtrykksøkningen (tror jeg..) Helt enig med Frosken 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.