Gå til innhold

Serequel NHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte psykologen om en medisin som kan hjelpe meg mot tankekaos i en vanskelig periode. Jeg skal ta veldig lav dose Serequel på kvelden. Jeg har tidligere prøvd Onzalapine ( eller noe sånt), antipsykotisk i en tankekjør/stress-periode, men fikk motsatt effekt med kjempeangst!

Kan jeg prøve denne i lavdose tror du?

Skrevet

Jeg spurte psykologen om en medisin som kan hjelpe meg mot tankekaos i en vanskelig periode. Jeg skal ta veldig lav dose Serequel på kvelden. Jeg har tidligere prøvd Onzalapine ( eller noe sånt), antipsykotisk i en tankekjør/stress-periode, men fikk motsatt effekt med kjempeangst!

Kan jeg prøve denne i lavdose tror du?

Ps. Sammen med 50 mg Zoloft?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du kan godt prøve Seroquel.

Skrevet

Ok, bare et spørsm. til med fare for å være masete:

Olanzapine tok jeg en gang for noen år siden og aldri mer. Det var som å bli slått i bakken og enorm angst og uvirkelighetsfølelse. Jeg tror ikke har noen schizofreni-diagnose selv om jeg fikk den, bare enormt tankekjør/analysering av alt og alle.

Er Seroquel mildere? Jeg skal ta den i kveld, men er redd for å få samme reaksjon siden jeg er litt hypokonder og var på kroppen osv.

Skrevet (endret)

Zyprexa/olanzapine slår deg litt ut i bakken første dagene og så går det over.

Endret av missmas
AnonymBruker
Skrevet

Zyprexa/olanzapine slår deg litt ut i bakken første dagene og så går det over.

Zyprexa er som balsam for hukommelse og sjel!

Anonymous poster hash: 0c6aa...a0a

Skrevet

enig, jeg har aldri fungert så bra som da jeg brukte zyprexa. hadde jeg ikke fått så stor matlyst av den hadde jeg gått på den enda og vært i full jobb istedet for ufør

Skrevet

enig, jeg har aldri fungert så bra som da jeg brukte zyprexa. hadde jeg ikke fått så stor matlyst av den hadde jeg gått på den enda og vært i full jobb istedet for ufør

Er Zyprexa tilsvarende Seroquel eller Olanzapine?

Skrevet

Høres ut som noe jeg trenger:) Har god langtidhukommelse, men husker ikke hva jeg f.eks. spiste til middag i går!....:)

Skrevet

Er Zyprexa tilsvarende Seroquel eller Olanzapine?

Olanzapine

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...