AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Finnes de? Katter og hunder kan jo bli deprimerte og ha angst, men kan de være bipolare? Apekatter som er ganske like oss genetisk, sjimpanser f.eks. har vel en hjerne og en livsførsel sosialt som er mye mer lik vår enn en hund/katt, og skulle derfor tro at dette var dyr som var mer disponerte for å få dette. Har forstått at det kun er pattedyr med en viss hjernekapasitet som kan ha psykiske utfordringer/psykisk smerte/lidelser. Er det riktig? Anonymous poster hash: 353ed...032 0 Siter
iAnonym Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Den apen her ser ut til å ha store problemer... ikke se den om du er veldig glad i dyr. 0 Siter
missmas Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Stakkars dyr isåfall om de har bipolar. De får jo ikke medisin. Åssen skal de da holde ut smerten???? Håper virkelig dyr ikke får bipolar! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Stakkars dyr isåfall om de har bipolar. De får jo ikke medisin. Åssen skal de da holde ut smerten???? Håper virkelig dyr ikke får bipolar! Nei, det må være ille. Uansett er det faen ikke bare, bare å være dyr Det er vel begrenset med hjelp de kan få for fysisk og psykisk smerte. Er vel et fåtall dyr som får det, og da er det vel snakk om husdyr/kjæledyr, om dyreeier er klar over at dyret ikke har det bra og veterinær kan identifisere hva det er som plager dyret. Men psykiske lidelser hos dyr, selv kjæledyr, er kanskje ikke alltid lett å identifisere og behandle. Anonymous poster hash: 353ed...032 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Dyr kan også bli deprimerte. Jeg hadde en gang en venninne som aldri gikk tur med hunden sin. Den lå bare og peip hele tiden. Jeg er glad jeg gjorde det jeg kunne for at den skulle ha det bra de gangene jeg var på besøk der. Den utvilket en slags hundepsykose tror jeg ( dvs. den har bare vært inne over flere år). Den var helt forvirra og ute av kontroll når jeg gikk tur med den. Helt utsultet på å være ute og lukte og sanse verden. Den hang etter meg hele tiden når jeg var der. Jeg er glad jeg ga den masse kos og lange turer og alt godt jeg kunne gjøre for den! Nå er den heldigvis død, har jeg hørt. Det var det beste for den. 0 Siter
fløtepus Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Dyr kan bli deprimerte, men jeg tror ikke de kan bli maniske. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Dyr kan bli deprimerte, men jeg tror ikke de kan bli maniske. De kan bli maniske om de blir gitt ulike stimuli. Men kan de bli mansike og hypomane uten kunstig tilførsel av stimuli, og får de nedturen etterpå? Anonymous poster hash: 353ed...032 0 Siter
fløtepus Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 De kan bli maniske om de blir gitt ulike stimuli. Men kan de bli mansike og hypomane uten kunstig tilførsel av stimul Bare når det er løpetid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Dyr kan også bli deprimerte. Jeg hadde en gang en venninne som aldri gikk tur med hunden sin. Den lå bare og peip hele tiden. Jeg er glad jeg gjorde det jeg kunne for at den skulle ha det bra de gangene jeg var på besøk der. Den utvilket en slags hundepsykose tror jeg ( dvs. den har bare vært inne over flere år). Den var helt forvirra og ute av kontroll når jeg gikk tur med den. Helt utsultet på å være ute og lukte og sanse verden. Den hang etter meg hele tiden når jeg var der. Jeg er glad jeg ga den masse kos og lange turer og alt godt jeg kunne gjøre for den! Nå er den heldigvis død, har jeg hørt. Det var det beste for den. Så godt at du viste han omsorg og gav han nettopp det han trengte. Han var sikkert veldig glad for det du gjorde for han. Anonymous poster hash: 353ed...032 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Bare når det er løpetid. Det er jo ikke alle dyr som har løpetid!!?? Anonymous poster hash: 353ed...032 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Så godt at du viste han omsorg og gav han nettopp det han trengte. Han var sikkert veldig glad for det du gjorde for han. Anonymous poster hash: 353ed...032 Takk! Jeg har bare et stort hjerte for dyr! De fortjener at vi tar oss av dem. De er så avhengige av oss! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.