Gjest Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Hei, jeg har ei jente på snart 15 som har et mulig angstanfall. hun har grått i over en time. Sier det er vanskelig å puste. Holder seg til halsen. skjelver. Vanskelig å få ordentlig kontakt. Får henne ikke til å slutte. Hva skal jeg gjøre. Hvordan skal jeg best kunne hjelpe henne. Hun har vært gjennom en svært vanskelig periode nå. 0 Siter
ISW Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Første gangs angstanfall/panikk er det kanskje greit å få undersøkt av lege, spesielt for å utelukke at noe annet er galt. Hvis det ikke gir seg kan det kanskje være lurt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Akkurat nå må du trygge henne og få henne til å få kontroll over pusten. Om hun puster for mye (hyperventilerer), bør hun puste i en pose. I morgen bør dere diskutere om hun bør søke hjelp hos fastlegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.