AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Jeg har blitt venn med ei fra gruppeterapien og vi har litt kontakt utenom gruppa, kun via facebook til nå. Mener å huske at det stod noe om at vennskap utenfor gruppa ikke var ønsket eller noe lignende på den kontrakten vi signerte ved oppstart, men husker ikke helt. Er det noen som vet om dette kan stemme? Og hvorfor det eventuelt blir frarådet? Anonymous poster hash: 69925...660 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Gruppe/klikkdannelser innefor gruppa kan være ødeleggende for gruppeprosessen. Det er derfor en har slike fornuftige regler. 0 Siter
frosken Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Jeg har blitt venn med ei fra gruppeterapien og vi har litt kontakt utenom gruppa, kun via facebook til nå. Mener å huske at det stod noe om at vennskap utenfor gruppa ikke var ønsket eller noe lignende på den kontrakten vi signerte ved oppstart, men husker ikke helt. Er det noen som vet om dette kan stemme? Og hvorfor det eventuelt blir frarådet? Anonymous poster hash: 69925...660 Det er vanlig at man forplikter seg å ikke ha privat kontakt med noen i gruppa. Dere bør snakke om dette på neste gruppemøte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Det er vanlig at man forplikter seg å ikke ha privat kontakt med noen i gruppa. Dere bør snakke om dette på neste gruppemøte. Tenkte at det sikkert ikke var så farlig nå som gruppa snart skal avsluttes uansett, men dere har sikkert rett. Har bare ikke lyst til å bryte kontakten med henne heller, føler jeg endelig har funnet noen jeg kan snakke åpent med og som forstår meg. Det er kun henne jeg vil savne når gruppa er over og vi kommer sannsynligvis ikke i samme gruppe fra høsten av. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette opp med de andre (eller henne), føler uansett at gruppen er "splittet" fra før... Problemet nå er vel mer at vi påvirker hverandre negativt, ved at den ene ikke møter og dermed vil ikke den andre møte opp heller. Får dårlig samvittighet om jeg trekker noen andre ned med meg, men har samtidig lovet henne å si i fra når jeg ikke kommer og det vil jeg overholde. Anonymous poster hash: 69925...660 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Når gruppa er oppløst står dere fritt til å gjøre som dere vil. Ingen gruppeprosess mer som kan ta skade. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Jeg har selv vært i et par grupper. Det kan enten fungere godt eller ikke. Min erfaring er at det uansett kan oppstå dårlig kjemi og klikkdannelser selv om gode kjøreregler om ingen privat kontakt skal bidra til å unngå dette. Var i en gruppe der to av medlemmene ikke ville se på hverandre eller sitte ved siden av hverandre.... Da blir det jo litt kleint....Anonymous poster hash: b8693...6d0 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Har gått i grupper der jeg var venner med andre medlemmer, gikk fint det. Bortsett fra den første gruppen jeg var i, meg og venninna mi lo bare vi så på hverandre...uff det var tragisk. Forstår det ikke men jeg lo av alt på den tiden og kroppen ristet, måtte gå ut flere ganger å vaske ansiktet. Savner å gå i gruppe. 0 Siter
tonie Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Har gått i grupper der jeg var venner med andre medlemmer, gikk fint det. Bortsett fra den første gruppen jeg var i, meg og venninna mi lo bare vi så på hverandre...uff det var tragisk. Forstår det ikke men jeg lo av alt på den tiden og kroppen ristet, måtte gå ut flere ganger å vaske ansiktet. Savner å gå i gruppe. Selv om du ikke opplevde det som problematisk kan det tenkes at det at dine vennskapsforhold påvirket andre i gruppene og deres utbytte av terapien. Jeg synes det er en veldig fornuftig regel. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Selv om du ikke opplevde det som problematisk kan det tenkes at det at dine vennskapsforhold påvirket andre i gruppene og deres utbytte av terapien. Jeg synes det er en veldig fornuftig regel. Nei det var ikke problematisk for dem, flere møttes faktisk og gikk på cafe. Forstår ikke at en skal lage problemer av alt, er jo bare fint at folk blir kjent. Teit regel. Foressten var det ikke slike regler i de gruppene jeg gikk i Endret 29. mai 2014 av stjernestøv 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.