Gå til innhold

Pris på Cipralex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått utskrevet Cipralex 10 mg, 98 stk. , og ser på felleskatalogens sider at prisen er 636,20 kr. Har ekstremt dårlig råd denne måneden, så jeg lurte på hvor mye av dette beløpet man må betale når man henter det ut på apotek.

På forhånd takk! :)

Anonymous poster hash: dd9c1...026
Skrevet

For det første får du den vel på blå resept, så da betaler du bare 38% av prisen.

Dernest tror jeg at du må se på "trinnprisen" (som er 128 kr) men mulig jeg er på noe tynn is her. Har i alle fall aldri selv betalt den "vanlige" prisen for Zoloft.

AnonymBruker
Skrevet

For det første får du den vel på blå resept, så da betaler du bare 38% av prisen.

Dernest tror jeg at du må se på "trinnprisen" (som er 128 kr) men mulig jeg er på noe tynn is her. Har i alle fall aldri selv betalt den "vanlige" prisen for Zoloft.

Ok. 38% er av 636 kr er mer overkommelig, men allikevel 2-3 ganger over det jeg har betalt for 100 stk. 20 mg Seroxat. Hva er trinnpris egentlig?

Skrevet

Jeg har fått utskrevet Cipralex 10 mg, 98 stk. , og ser på felleskatalogens sider at prisen er 636,20 kr. Har ekstremt dårlig råd denne måneden, så jeg lurte på hvor mye av dette beløpet man må betale når man henter det ut på apotek.

Jeg betalte omtrent 90 kr sist for 20mg 98 stk. Det var riktignok for kopimedisin (Actavis Escitalopram).

Skrevet

Jeg betaler 0 kr når jeg skal ha Cipralex. Den er på blå resept og jeg har minstetrygd,kanskje derfor?!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte omtrent 90 kr sist for 20mg 98 stk. Det var riktignok for kopimedisin (Actavis Escitalopram).

Det var jo slett ikke ille :) Ser da ut til at det ikke blir så dyrt for meg heller ;)

AnonymBruker
Skrevet

0 kr ja. Det kan jo ikke bli billigere enn det. ;) Har aldri betalt 0 kr for medisiner, men det er nok da kun for dem som har minstetrygd det da evt. Har ikke trygd, og beklager gladelig for medisiner. Men 636,- kr synes jeg var litt drøyt, spes. denne måneden hvor jeg ellers har hatt store utlegg. Hadde tidligere noen medisiner på reg. fritak som kostet flere tusen kr pr måned, og da måtte jeg betale alt selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler 0 kr når jeg skal ha Cipralex. Den er på blå resept og jeg har minstetrygd,kanskje derfor?!

0 kr ja. Det kan jo ikke bli billigere enn det. ;) Har aldri betalt 0 kr for medisiner, men det er nok da kun for dem som har minstetrygd det da evt. Har ikke trygd, og beklager gladelig for medisiner. Men 636,- kr synes jeg var litt drøyt, spes. denne måneden hvor jeg ellers har hatt store utlegg. Hadde tidligere noen medisiner på reg. fritak som kostet flere tusen kr pr måned, og da måtte jeg betale alt selv.

Skrevet

Ja, da betaler du ikke egenandel.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg antar at du har passert frikortgrensen.

Skrevet

Jeg antar at du har passert frikortgrensen.

Uførepensjonister med minstepensjon har fritak for egenandel på medisiner, næringsmidler og medisinsk forbruksmateriell på blå resept. Vilkåret er at en godtar kopimedisin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte rundt 500 kr for 98 tabletter med 10 mg Cipralex, men du kan få kjøpt en kopi versjon som har samme virkning og til en betydelig lavere pris (rundt 100 kr). 

Anonymous poster hash: 6499a...847

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...