Gå til innhold

kan dette skade hjernen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være skadelig for hjernen å ikke få noe særlig stimuli utenfra. Da tenker jeg på vanlige aktiviteter. jeg er uføretrygdet så det sier seg selv at jeg har lite å gjøre om dagene, men det største problemet er at jeg blir sittende å høre på den samme musikken, orker ikke se på tv, kan sitte å se ut i lufta i flere timer og det er de samme tankene som kverner rundt i hodet hele tida.

Er det skadelig for hjernen å bli så understimmulert som jeg er nå?, vet ikke om det er en depresjon eller som det er psykosemedisiner som har gjort meg slik.

Begynner å bli dritt lei.

Anonymous poster hash: e65bb...cbc
AnonymBruker
Skrevet

Du må få deg en interesse, noe du kan brenne for, slik at hjernen får noe å jobbe med. Det hjelper også på depresjon og humør generelt.

Du kan jo også bevisst utelate å høre på det samme igjen og igjen, men være bevisst på å høre noe nytt, se og oppleve noe nytt og lære noe nytt. Om enn det skulle være på nett, radio eller tv. Det høres ut som du er understimulert, og det er iallefall ikke bra for psyken.

Anonymous poster hash: 56eb1...876
DexterMorgan
Skrevet

Ja.

Og selv om svaret hadde vært nei så er det jo ganske bortkastet å bruke livet sitt på å sitte passivt og være låst til hva hjernen din sitter å grubler over. Er det ingen ting du har lyst til å oppnå eller noen ambisjoner om noe? Hvis det er det så kan du jo jobbe mot det målet?

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være skadelig for hjernen å ikke få noe særlig stimuli utenfra. Da tenker jeg på vanlige aktiviteter. jeg er uføretrygdet så det sier seg selv at jeg har lite å gjøre om dagene, 

Da er det desto viktigere å ha noen hobbyprosjekter gående.

Anonymous poster hash: 30c01...518

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...