AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Kan det være skadelig for hjernen å ikke få noe særlig stimuli utenfra. Da tenker jeg på vanlige aktiviteter. jeg er uføretrygdet så det sier seg selv at jeg har lite å gjøre om dagene, men det største problemet er at jeg blir sittende å høre på den samme musikken, orker ikke se på tv, kan sitte å se ut i lufta i flere timer og det er de samme tankene som kverner rundt i hodet hele tida. Er det skadelig for hjernen å bli så understimmulert som jeg er nå?, vet ikke om det er en depresjon eller som det er psykosemedisiner som har gjort meg slik. Begynner å bli dritt lei. Anonymous poster hash: e65bb...cbc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Du må få deg en interesse, noe du kan brenne for, slik at hjernen får noe å jobbe med. Det hjelper også på depresjon og humør generelt. Du kan jo også bevisst utelate å høre på det samme igjen og igjen, men være bevisst på å høre noe nytt, se og oppleve noe nytt og lære noe nytt. Om enn det skulle være på nett, radio eller tv. Det høres ut som du er understimulert, og det er iallefall ikke bra for psyken. Anonymous poster hash: 56eb1...876 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Ja. Og selv om svaret hadde vært nei så er det jo ganske bortkastet å bruke livet sitt på å sitte passivt og være låst til hva hjernen din sitter å grubler over. Er det ingen ting du har lyst til å oppnå eller noen ambisjoner om noe? Hvis det er det så kan du jo jobbe mot det målet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 Kan det være skadelig for hjernen å ikke få noe særlig stimuli utenfra. Da tenker jeg på vanlige aktiviteter. jeg er uføretrygdet så det sier seg selv at jeg har lite å gjøre om dagene, Da er det desto viktigere å ha noen hobbyprosjekter gående. Anonymous poster hash: 30c01...518 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.