Gå til innhold

Ambisjoner og livsglede

Anbefalte innlegg

Skrevet

--- er blitt mangelvare - er så likegyldig , nok med å eksistere , er det depresjonstakter el er det noe annet galt. ?Lyst til å melde meg ut og vekk:(( men vet at jeg må (!)være her, har noen å leve for:) defitinitivt

Skrevet

--- er blitt mangelvare - er så likegyldig , nok med å eksistere , er det depresjonstakter el er det noe annet galt. ?Lyst til å melde meg ut og vekk:(( men vet at jeg må (!)være her, har noen å leve for:) defitinitivt

Så bra at du har noen å leve for da:-) Det er jo et lyspunkt oppi det hele. Men det går selvfølgelig an å havne i kjelleren likevel. Får håpe at de du lever for kan støtte deg på veien tilbake til ambisjonene og livsgleden da. Hvis de er ordentlige venner, så gjør de nok det:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er stor sannsynlighet for at dette er depresjon. Snakk med fastlegen din om dette.

Skrevet

Det er som om denne innstillingen har satt seg fast i meg , burde da snart kunne legge " ting" bak meg:((( fornuften vil ikke bli med- det depressive tar visst bolig i tankerekken - som viltvoksende ugress. Fastlegen vet det..,at jeg er depressiv- har vært dyp- justert til moderat.. så vanskelig å svare heelt ærlig på hvordan jeg har det, når jeg ikke burde ha det slik jeg har det:( får lyst til å si ja litt bedre.. Men ikke helt " der"- og er det skummelt å bli bedre? For meg er det visst det- litt farlig å leve, au- min sårbarhet gjør meg hudløs i blant og jeg blir så nedtrykt :( her om dagen på nasjonaldagen var det skummelt m så mange blikk og jeg var ikke i stand til å møte vennlighet, skygget unna og vendte eget blikk vekk for å slippe.. Vondt for jeg vil jo ikke ha det sånn- kan jo lett bli glad av mennesker, men så skjelven inni meg. Temmelig ekkelt. På følelsen dette ikke er helt riktig rett og desto verre å snakke om:((

Skrevet

Når jeg går til psykolog en gang pr uke er det som om jeg ikke føler d er " nok"- klarer kanskje å fortelle noe som har betydd noe- rørt noe i meg-litt respons og spørsmål.. Nærmer m bristepunkt og time slutt:( en heeeel uke til neste gang og det kjennes uendelig. Vedkommende spurte en gang om innleggelse - hva jeg tenkte- ble livredd og sa nei aldri.. Noen ganger tenker jeg at jeg bare skulle gitt meg over og sett om det hjalp-?lei av å gå rundt som en zombi og føle meg knekt.. Men er jo ikke bare bare d heller.. Og en ego handling som ville sette andre i en trist og vanskelig situasjon. Og jeg vet noen vil si skjerp deg i stedet ( ik minst forsøker jeg å si det til meg selv)Er ikke med i det jeg gjør og da blir det ikke meningsfullt. Har div ressurser jeg lar ligge brakk - men det grusomste er kampen for å klare å være god mamma- føler dyp kjærlighet for mine barn og de fortjener en mamma som er mer " med" en hva jeg makter om dagen:( Ofte overmannet av trøtthet. De lurer på om jeg er lat? Søl og rot hoper seg opp.. Trør i heimen dagen lang , tar dog ikke tak. Sofaen og meg . Fryser lett.Orker ikke ting og tørr ikke og leser ikke ..det bare humper og går sånn alldeles såvidt m alt. Heldigvis en mann som tar ansvar .. Dårlig samvittighet for mine manglende bidrag og ordene mine er så langt unna. - kjennesvut som jeg har inntatt en distansert posisjon til verden hvor jeg ikke er med el så delaktig- vil ikke at dette skal låse seg. Bør kanskje spise mer medisin..Unnskyld mitt " syt" .. På et merkelig vis innbiller jeg meg dette forumet kan være en arena hvor jeg har lov å komme m klagesang..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det høres ut som om du ikke er optimalt medisinert når dette varer over tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...