Gå til innhold

Psykopater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan  psykopater ha  evner til å være glad i andre mennesker ? tenker her da mest på nærmeste familie som foreldre søsken ol.

Anonymous poster hash: 0567d...27a
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, absolutt.

Skrevet

Da lurer jeg litt på om det her er snakk om å være følelsemessig glad i dem, føle nære relasjoner, eller en mer pliktoppfyllende kjærlighet. Heller begge deler. Begge disse to tingene er jo viktige i forhold, men jeg lurer på om en psykopat kan være glad i dem på en riktig måte. altså hvis han behandler familien dårlig, eller i verste fall terroriserer noen av dem, så vil jeg ikke kalle det at han er glad idem på en rett måte. f

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig så mye psykopat-prat det var vært de siste dagene.

Anonymous poster hash: 05083...e48
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da lurer jeg litt på om det her er snakk om å være følelsemessig glad i dem, føle nære relasjoner, eller en mer pliktoppfyllende kjærlighet. Heller begge deler. Begge disse to tingene er jo viktige i forhold, men jeg lurer på om en psykopat kan være glad i dem på en riktig måte. altså hvis han behandler familien dårlig, eller i verste fall terroriserer noen av dem, så vil jeg ikke kalle det at han er glad idem på en rett måte. f

Psykopater kan være "ekte" glade i sin familie og oppføre seg helt akseptabelt mot dem.

Skrevet

Ja nettopp, Da kan en jo lure på om det kan være en større fordel med å ha en såkalt psykopathjerne for "noen" en å ha en asperger hjerne i en familiesammenheng,  for å si det slik.

PS! De som syns dette er et merkelig resonnement, må ikke ta det helt seriøst. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...