AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 Skrevet 23. mai 2014 Kan psykopater ha evner til å være glad i andre mennesker ? tenker her da mest på nærmeste familie som foreldre søsken ol. Anonymous poster hash: 0567d...27a 0 Siter
FGT Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Da lurer jeg litt på om det her er snakk om å være følelsemessig glad i dem, føle nære relasjoner, eller en mer pliktoppfyllende kjærlighet. Heller begge deler. Begge disse to tingene er jo viktige i forhold, men jeg lurer på om en psykopat kan være glad i dem på en riktig måte. altså hvis han behandler familien dårlig, eller i verste fall terroriserer noen av dem, så vil jeg ikke kalle det at han er glad idem på en rett måte. f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Merkelig så mye psykopat-prat det var vært de siste dagene. Anonymous poster hash: 05083...e48 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Da lurer jeg litt på om det her er snakk om å være følelsemessig glad i dem, føle nære relasjoner, eller en mer pliktoppfyllende kjærlighet. Heller begge deler. Begge disse to tingene er jo viktige i forhold, men jeg lurer på om en psykopat kan være glad i dem på en riktig måte. altså hvis han behandler familien dårlig, eller i verste fall terroriserer noen av dem, så vil jeg ikke kalle det at han er glad idem på en rett måte. f Psykopater kan være "ekte" glade i sin familie og oppføre seg helt akseptabelt mot dem. 0 Siter
FGT Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Ja nettopp, Da kan en jo lure på om det kan være en større fordel med å ha en såkalt psykopathjerne for "noen" en å ha en asperger hjerne i en familiesammenheng, for å si det slik. PS! De som syns dette er et merkelig resonnement, må ikke ta det helt seriøst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.