Gå til innhold

Mangler jeg empati?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig i natt kom eksen på døra mi! Når jeg først oppdaget at det var han og ikke en innbruddstyv så åpnet jeg for han. Det var veldig koselig å se han, men det gjorde meg veldig overrasket!! Vi ble aldri uvenner eller noe, ingen drama ( bortsett fra at jeg ble innlagt etter et selvmordsforsøk, men det er ikke noe nytt. er ikke så mye til at det skjer) Og vi rotet lenge etter det ble slutt!

Men han er nå forlovet, og skal ha barn med ei annen jente! Jeg føler at jeg er følelsesmessigs over han, men må innrømme at det er litt rart at han er forlovet og skal bli far.

Men greia er at etter en stund han kom hit, så hadde vi sex. Det var han som tok det første initiativet, og før vi endte i senga så spurte jeg flere ganger om han var sikker.

Han er egentlig ikke typen som er utro, det VET jeg. Men han sa at når han så meg, så savnet han noe med oss og lysten kom! Så det ble så vi hadde sex da. Men nå føler jeg at jeg burde ha dårlig samvittighet, tenke på forloveden hans. Men jeg føler ingen ting. Og det gjør meg til en dårlig person. Kan vell nevne at jeg i en stud nå har følt mindre for andre ( ikke de nærmeste) og det er ting med meg som gjør at jeg føler meg som et dårlig menneske, at jeg er ond!!

Kan en sykdom som har vart i flere år gjøre meg ond, eller er det noe nytt? er jeg ond 

Anonymous poster hash: 8c8c8...66b
Skrevet

Selvbebreidelse tyder vel mer på att du er deprimert/har dårlig selvfølelse. Det er din eks sitt ansvar å være trofast mot hans nye flamme..

AnonymBruker
Skrevet

At du er ond fordi du ikke har dårlig samvittighet høres i mine ører voldsomt drøyt ut. 

Du har kanskje mange blandede følelser akkurat nå? Er du i tillegg deprimert tror jeg det kan være en årsak til at du er mer likegyldig.

Når det er sagt er jeg ikke helt enig med Inner Self. Joda, din eks har åpenbart ansvaret for å være trofast, men jeg ville ikke ønsket å sette meg i en situasjon der jeg vet jeg kan stå i fare for å bidra til å splitte opp en familie, spesielt med barn involvert. 

Anonymous poster hash: 5ad5f...c3d
Skrevet

Tror dette er mer vanlig enn det folk tør å innrømme.

Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet.

Jeg ville tenkt at denne fyren er ikke en skikkelig fyr uansett, siden han var utro, det er ikke din feil at han ikke tenker med hodet.

Skrevet

Hvis du tror at du er ond, og er redd for at du er ond og bruker mye tid på å tenke og bekymre deg over dette, så er det som regel et tegn på at du IKKE er ond ;-)

Skrevet

Plutselig i natt kom eksen på døra mi! Når jeg først oppdaget at det var han og ikke en innbruddstyv så åpnet jeg for han. Det var veldig koselig å se han, men det gjorde meg veldig overrasket!! Vi ble aldri uvenner eller noe, ingen drama ( bortsett fra at jeg ble innlagt etter et selvmordsforsøk, men det er ikke noe nytt. er ikke så mye til at det skjer) Og vi rotet lenge etter det ble slutt!

Men han er nå forlovet, og skal ha barn med ei annen jente! Jeg føler at jeg er følelsesmessigs over han, men må innrømme at det er litt rart at han er forlovet og skal bli far.

Men greia er at etter en stund han kom hit, så hadde vi sex. Det var han som tok det første initiativet, og før vi endte i senga så spurte jeg flere ganger om han var sikker.

Han er egentlig ikke typen som er utro, det VET jeg. Men han sa at når han så meg, så savnet han noe med oss og lysten kom! Så det ble så vi hadde sex da. Men nå føler jeg at jeg burde ha dårlig samvittighet, tenke på forloveden hans. Men jeg føler ingen ting. Og det gjør meg til en dårlig person. Kan vell nevne at jeg i en stud nå har følt mindre for andre ( ikke de nærmeste) og det er ting med meg som gjør at jeg føler meg som et dårlig menneske, at jeg er ond!!

Kan en sykdom som har vart i flere år gjøre meg ond, eller er det noe nytt? er jeg ond 

Det er neppe sykdommen som gjorde at du tok et dårlig valg.

Transnasjonal-sosialist
Skrevet

Hvis du tror at du er ond, og er redd for at du er ond og bruker mye tid på å tenke og bekymre deg over dette, så er det som regel et tegn på at du IKKE er ond ;-)

Det tror jeg er en stor misforståelse. Jeg tror de verste av oss har store problemer med seg selv, jeg. De bare kommuniserer det ikke, fordi de er ikke bekvemme med å åpne seg og vise svakhet.

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg er en stor misforståelse. Jeg tror de verste av oss har store problemer med seg selv, jeg. De bare kommuniserer det ikke, fordi de er ikke bekvemme med å åpne seg og vise svakhet.

Psykopater bryr seg vel ikke om hva andre mener?

Anonymous poster hash: 7ad8e...674

Transnasjonal-sosialist
Skrevet

Psykopater bryr seg vel ikke om hva andre mener?

Jo, det tror jeg de gjør i aller høyeste grad.

Det er jo selvsagt konvensjonell tankegang med at de er ufølsomme. Men det er faktisk forskning som kan tyde på at de er motsatte, veldig følsomme.

Ubehagelig?

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det tror jeg de gjør i aller høyeste grad.

Det er jo selvsagt konvensjonell tankegang med at de er ufølsomme. Men det er faktisk forskning som kan tyde på at de er motsatte, veldig følsomme.

Ubehagelig?

Var ikke det som stod i artikkelen det ble linket til i går.

Anonymous poster hash: 8ef10...336

Transnasjonal-sosialist
Skrevet

Var ikke det som stod i artikkelen det ble linket til i går.

Trenger ikke være sant selv om det står i en artikkel...

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være sant selv om det står i en artikkel...

Det en transete nazze skriver trenger ei heller å være sant...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at psykiske diagnoser hovedsaklig er basert på hodeløs synsing.

Gjest Ladytron
Skrevet

Det er godt mulig at du føler deg mer likegyldig på grunn av depresjon, men det virker jo som om du tankemessig skjønner at dette ikke var bra overfor forloveden hans. Hvis han prøver seg igjen så kommer du sikkert til å ha det bedre med deg selv om du sier nei.

Skrevet (endret)

Kan vell nevne at jeg i en stud nå har følt mindre for andre ( ikke de nærmeste) og det er ting med meg som gjør at jeg føler meg som et dårlig menneske, at jeg er ond!!

Vi har alle tendenser, og visse sykdommer som depresjon kan få en til å føle seg ond, men en kan lære å se seg selv mer realistisk etter hvert. Du ønsker jo ikke å ha det slik, nei derfor må du tenke mer medisinsk på det hele.Ingen kan dømme deg for det du føler, men handlinger kan du fordømme deg selv for. også andre. 

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at det at du føler deg som et dårlig menneske er et tegn på at du har samvittighet, og dermed også evne til empati.

Anonymous poster hash: 90115...751

Skrevet (endret)

Psykiske sykdommer og andre alvorlige forstyrrelser kan spille følelsene et puss noen ganger i begge retninger. Altså noen ganger er ingen ting bra nok, og noen ganger reagerer samvittigheten ikke, eller en bryr seg ikke  i het hele tatt. skummelt det der. 

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...