stjernestøv Skrevet 24. mai 2014 Skrevet 24. mai 2014 tror jeg leste det en gang? Vet ikke det, men så en dokumentar om en gutt som hadde B2 og tok selvmord da han var 15 år. Selvmordstankene hadde fulgt han hele hans korte liv. Psykiateren der sa at BP var som kreft, at det var mange som døde pga sykdommen. 0 Siter
missmas Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Skrevet 24. mai 2014 Vet ikke det, men så en dokumentar om en gutt som hadde B2 og tok selvmord da han var 15 år. Selvmordstankene hadde fulgt han hele hans korte liv. Psykiateren der sa at BP var som kreft, at det var mange som døde pga sykdommen. så trist, han var så ung, så han fikk sikkert ikke medisin til å fjerne selvmordstankene. de forsvinner med litium... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2014 Skrevet 24. mai 2014 så trist, han var så ung, så han fikk sikkert ikke medisin til å fjerne selvmordstankene. de forsvinner med litium... Han tok litium en periode og da var han bedre, men så ville han slutte med det fordi han ble så tørr i munnen og følte seg avstumpet. Psykiateren gikk med på å trappe ned, han var helt uten og det var da han ble syk igjen. Men han sa han ikke hadde selvmordstanker når de spurte, psykiateren sa han klarte å holde det for seg selv siden han visste hvordan foreldrene ville reagere. Han hadde skrevet ting på pc'n før han tok selvmord....uff ja det var trist. Det var jo depresjonene som tok knekken på han, han skrev forferdelige sangtekster om hvordan han hadde det. Det var som om han aldri var et barn. Men foreldrene sa han forandret seg mye på litium, endelig kunne han være et barn sa de. For en herlig gutt han var. 0 Siter
missmas Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Skrevet 24. mai 2014 Ja man må jo drikke MASSSE på litium, men det er bedre enn smerten og selvmordstankene!! Kjipt at han ble avstumpet da, det blir ikke jeg. Men jeg har type 1, kanskje derfor? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2014 Skrevet 24. mai 2014 Ja man må jo drikke MASSSE på litium, men det er bedre enn smerten og selvmordstankene!! Kjipt at han ble avstumpet da, det blir ikke jeg. Men jeg har type 1, kanskje derfor? Man blir veldig tørst ja? Sikkert plagsomt det da, men som du sier er det nok bedre enn selve sykdommen. Vet ikke hvorfor han ble avstumpet, kanskje han hadde for høy dose? Ikke godt å si, virket ikke som han slet med manier og psykoser, det gjør man vel ved type 1? 0 Siter
missmas Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Skrevet 24. mai 2014 Man blir veldig tørst ja? Sikkert plagsomt det da, men som du sier er det nok bedre enn selve sykdommen. Vet ikke hvorfor han ble avstumpet, kanskje han hadde for høy dose? Ikke godt å si, virket ikke som han slet med manier og psykoser, det gjør man vel ved type 1? Det stemmer 0 Siter
Nycora Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Vet egentlig ikke jeg, kan bare snakke ut ifra meg selv. Det er når jeg er både oppe og nede samtidig at det er farligst. Da har jeg selvmordstanker samtidig meg en voldsom energi som gjør at jeg greier å gjennomføre det jeg tenker. Det holdt på å gå galt engang. Regner med dette er farligst for både 1 og 2? Er jeg deprimert, har jeg så lite energi at jeg blir bare sittende/liggende med en voldsom smerte. Da greier jeg nesten ikke å gå. Har jeg en hypomani ser jeg ingen problemer i det hele tatt. Da har jeg evner som kan redde verden. Jeg har bipolar 2. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.