AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Hei Jeg har ofte ganske dårlige netter der jeg sover dårlig. Jeg sovner stort sett på morgenkvisten og får sove et par timer da. Når jeg våkner opp, har jeg veldig uro i kroppen, angst og er skikkelig kvalm, og det ender opp med at jeg nesten kaster opp hver morgen før jeg gjør noe annet for å få bort litt av uroen og kvalmen. Dette hjelper til en viss grad, men er nok ikke bra for tennene mine o.l. Finnes det andre måter å håndtere denne uroen og kvalmen om morgenen? Er det noe annet jeg kan gjøre som er bedre for meg, og som kan virke? Anonymous poster hash: 8c8bb...7a7 0 Siter
XbellaX Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Det kan hjelpe å bruke kroppen, endorfiner er gode på å gi angst og uro motvekt, både i øyeblikket men og som forebygging. Dersom kvalmen blir for intens kan du kanskje ta deg et varmt lavendelbad, evt fotbad. Hva gjør du med tankene dine når dette pågår? Jeg synes du bør oppsøke din primærlege og be om hjelp, det er godt mulig du kan ha nytte av medisiner. Du skriver at du kaster opp nærmest hver morgen for å kvitte deg med uro/angst, hvorfor? Hvordan oppsto den "løsningen"? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Det kan hjelpe å bruke kroppen, endorfiner er gode på å gi angst og uro motvekt, både i øyeblikket men og som forebygging. Dersom kvalmen blir for intens kan du kanskje ta deg et varmt lavendelbad, evt fotbad. Hva gjør du med tankene dine når dette pågår? Jeg synes du bør oppsøke din primærlege og be om hjelp, det er godt mulig du kan ha nytte av medisiner. Du skriver at du kaster opp nærmest hver morgen for å kvitte deg med uro/angst, hvorfor? Hvordan oppsto den "løsningen"? Kanskje trening kan hjelpe, men jeg er usikker på om det må bli som forebyggende, fordi det kan være vanskelig å gjennomføre når jeg er så kvalm på morgenene. Jeg våkner ofte opp med uroen føler jeg, i tillegg til å være svett og ør. Jeg prøver å roe meg ned og puste dypt, men det hjelper sjeldent om morgenen. Jeg har vel ofte kastet opp når jeg har vært veldig nervøs for ting, og har merket at det har roet meg litt ned, og gjort meg mindre kvalm. Jeg tror at jeg har gjort det nesten helt siden jeg var liten, men etter hvert som jeg har blitt eldre har det blitt mer selvforskylt (ved å tvinge meg til å kaste opp). Om morgenen opplever jeg at det er en måte å kvitte seg med den dårlige natten, og roe meg litt ned. Jeg har heller ikke noe mat i meg, men det er likevel behagelig på rar måte. Anonymous poster hash: 8c8bb...7a7 0 Siter
XbellaX Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Du kan ikke holde på slik som dette, du trenger hjelp. Er du i behandling, bruker du medisiner? Om ikke bør du oppsøke din primærlege. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Du kan ikke holde på slik som dette, du trenger hjelp. Er du i behandling, bruker du medisiner? Om ikke bør du oppsøke din primærlege. Jeg er ikke i noen form for behandling eller på noen medisiner. Det er sikkert ikke bra for meg å holde på slik som dette, så burde kanskje tatt meg en tur til legen. Jeg lurte imidlertid på om det også finnes tiltak jeg kan sette i gang selv. Anonymous poster hash: 8c8bb...7a7 0 Siter
missmas Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Det kan hjelpe å bruke kroppen, endorfiner er gode på å gi angst og uro motvekt, både i øyeblikket men og som forebygging. Skulle ønske det å røre på seg hadde hjulpet på min angst også, men det blir bare verre pga den jævla Abilifyen 0 Siter
XbellaX Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Jeg er ikke i noen form for behandling eller på noen medisiner. Det er sikkert ikke bra for meg å holde på slik som dette, så burde kanskje tatt meg en tur til legen. Jeg lurte imidlertid på om det også finnes tiltak jeg kan sette i gang selv. Anonymous poster hash: 8c8bb...7a7 Det er det garantert, men nå har du kjørt deg inn i et mønster jeg tviler på om du kommer ut av på egen hånd. Jeg synes du skal ta deg en tur til din primærlege, rådføre deg ang terapi og medisiner. Alt for mange mennesker holder ut for lenge, før de søker hjelp, ikke bli en av dem. Det finnes god hjelp å få, å holde på slik som dette gjør deg bare verre. 0 Siter
XbellaX Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Skulle ønske det å røre på seg hadde hjulpet på min angst også, men det blir bare verre pga den jævla Abilifyen Har du gått på abilify lenge? Det var du som fikk et nytt liv etter litium, husker jeg rett? Hva sier din behandler til dette, har vedkommende noen kloke tanker om hva du kan gjøre? 0 Siter
missmas Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Har du gått på abilify lenge? Det var du som fikk et nytt liv etter litium, husker jeg rett? Hva sier din behandler til dette, har vedkommende noen kloke tanker om hva du kan gjøre? jeg må bare leve med det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Kjenner en som fikk hjelp av å gå til akupunktur mot slik kvalmeAnonymous poster hash: 8e2e2...22b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Kjenner en som fikk hjelp av å gå til akupunktur mot slik kvalmeAnonymous poster hash: 8e2e2...22b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.