Gjest Hypokonderen Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Ja her kommer ett innlegg fra meg igjen. Som du skjønner så har jeg hatt ett hav av ekstraslag etter en adopsjon. Har nå vært og fått registrert disse ved hjelp av Holter. Gikk med den ett helt døgn. Hadde alle varianter av fenomener som jeg merker ti dgal og resultatet ble som følger. Totalt 126 000 hjerteslag registrert, av disse var 800 ekstraslag av type bigemini og ves. Han sa at de utløp fra ett av hovedkamrene, han trodde mest sannsynlig høyre hovedkammer for der var ett senter som var svært mottakelig for stresshormoner spesielt hos yngre kvinner. Hjertet mitt var helt frisk sa han. Tok også ultralyd og belsatningsekg. Flott å vite at hjertet er helt friskt, men ekstraslagene plager meg enormt, jeg gruer meg til å legge meg, spesielt disse bigemini slagene er fæle. Hvordan skal jeg bli kvitt dem, hva kan jeg gjøre. Ekstraslagene er der fortsatt selv om jeg er beroliget med at hjertet er helt friskt. Tenker på dem hele tiden og klarer ikke å kose meg fullt ut med mitt lille adoptivbarn. Har nå brukt 3 mnd av adopsjonspermisjonen hvor ekstraslagene har ødelagt mye, har ikke lyst til å få ødelagt tre nye mnd. Enkelte dager er det lite slag, andre syns jeg at jeg har ekstraslag store deler av dagen sikkert mye mere enn 800. Hva kan jeg gjøre. Å begynne med betablokker er som ett lite nederlag syns jeg men samtidig ødelegger denne hjertehoppingen så mye for meg. Før denne adopsjonen hadde jeg nesten ikke ekstraslag så jeg er temmelig fortvilt nå. Noen gode råd?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hypokonderen Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Hei Ser av tidligere innlegg at bruk av betablokkere mot uregelmessig puls kan paradoksalt nok gi farlig hjerterytmeforstyrrelser. Er det tilfelle, isåfall vet jeg ikke om jeg tør bruke det. Hva mener du om selo-Zok 50 mg pr døgn. Er det mye bivirkninger. Har ikke lyst til å bruke det men vil ikke gå rundt slik jeg gjør nå uansett. Forstår ikke hvorfor jeg har disse plagene. Har ingen angst angående dem men de plager meg enormt. Kan det være "indre stress" Har ikke begynt med betablokkere enda og vil unngå det i det lengste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/#findComment-150631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hypokonderen Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Hei Ser av tidligere innlegg at bruk av betablokkere mot uregelmessig puls kan paradoksalt nok gi farlig hjerterytmeforstyrrelser. Er det tilfelle, isåfall vet jeg ikke om jeg tør bruke det. Hva mener du om selo-Zok 50 mg pr døgn. Er det mye bivirkninger. Har ikke lyst til å bruke det men vil ikke gå rundt slik jeg gjør nå uansett. Forstår ikke hvorfor jeg har disse plagene. Har ingen angst angående dem men de plager meg enormt. Kan det være "indre stress" Har ikke begynt med betablokkere enda og vil unngå det i det lengste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/#findComment-150632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Hei Ser av tidligere innlegg at bruk av betablokkere mot uregelmessig puls kan paradoksalt nok gi farlig hjerterytmeforstyrrelser. Er det tilfelle, isåfall vet jeg ikke om jeg tør bruke det. Hva mener du om selo-Zok 50 mg pr døgn. Er det mye bivirkninger. Har ikke lyst til å bruke det men vil ikke gå rundt slik jeg gjør nå uansett. Forstår ikke hvorfor jeg har disse plagene. Har ingen angst angående dem men de plager meg enormt. Kan det være "indre stress" Har ikke begynt med betablokkere enda og vil unngå det i det lengste. Hei Forstår at du plages noe av dine ekstraslag osv. Og får angst av dette. Jeg har lest om din stressede hverdag osv. Alt dette påvirker i høyeste grad hjerterytmen. Å ignorere (glemme hjertet) er jo ikke lett. Du er jo heldig som har fått alle de undersøkelser som kan gjøres for å få bekreftelse på at hjertet ditt er friskt. Men det er i hodet problemet sitter. Hjernen skjønner liksom ikke at hjertet er friskt. Tankene får altså hjertet til å slå uregelmessig. Man kan jo tenke på seg all verdens kroppssymptomer. Det siste jeg lurte på : Ettersom din mann er lege, du kan vel spørre han om eventuelle bivirkninger av de medisiner du lurer på. Og få beroligelse på dine plager? Eller har han nok med jobben? Lykke til! Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/#findComment-150734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hypokonderen Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Hei Forstår at du plages noe av dine ekstraslag osv. Og får angst av dette. Jeg har lest om din stressede hverdag osv. Alt dette påvirker i høyeste grad hjerterytmen. Å ignorere (glemme hjertet) er jo ikke lett. Du er jo heldig som har fått alle de undersøkelser som kan gjøres for å få bekreftelse på at hjertet ditt er friskt. Men det er i hodet problemet sitter. Hjernen skjønner liksom ikke at hjertet er friskt. Tankene får altså hjertet til å slå uregelmessig. Man kan jo tenke på seg all verdens kroppssymptomer. Det siste jeg lurte på : Ettersom din mann er lege, du kan vel spørre han om eventuelle bivirkninger av de medisiner du lurer på. Og få beroligelse på dine plager? Eller har han nok med jobben? Lykke til! Mvh. Hei Takk for tipset, det er noe med å plage sine nærmeste med tullet mitt om du skjønner, dessuten er det langt utenfor hans spesialområde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/#findComment-150783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Hei Ser av tidligere innlegg at bruk av betablokkere mot uregelmessig puls kan paradoksalt nok gi farlig hjerterytmeforstyrrelser. Er det tilfelle, isåfall vet jeg ikke om jeg tør bruke det. Hva mener du om selo-Zok 50 mg pr døgn. Er det mye bivirkninger. Har ikke lyst til å bruke det men vil ikke gå rundt slik jeg gjør nå uansett. Forstår ikke hvorfor jeg har disse plagene. Har ingen angst angående dem men de plager meg enormt. Kan det være "indre stress" Har ikke begynt med betablokkere enda og vil unngå det i det lengste. Svar til Hypokonderen. Det er ikke riktig at betablokkere har såkalt "proarytmisk" effekt, d.v.s. at de skal kunne provosere andre, og farligere hjerterytmeforstyrrelser. Effekten av betablokkere på rytmeforstyrrelser er rel. begrenset, men kan være god ved endel former for ekstraslag-virksomhet og rask "normalpuls", såkalt sinustachycardi. Andre rytmeforstyrrelser er avhengig av spesielle årsaker, f.eks. koronar hjertesykdom (infarkt, etc.). Slik sykdom kan i seg selv provosere rytmeforstyrrelser, som kan dempes av betablokkere. En dose på 50 mg SeloZok er ikke stor og gir lite bivirkninger, men her er det store individuelle forskjeller. Ofte er effekten utmerket, spesielt hos personer hvor nervøse reaksjoner / stress-tilstander er emdvirkende årsak til rytmeforstyrrelsene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/#findComment-150810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Svar til Hypokonderen. Hvis du har registrert 126 000 slag på 24 timer går du endel for fort. Da turde du ha en gjennomsnittsfrekvens på ca. 90/min. Det er godt mulig at du i en overgangsperiode vil kunne ha meget fordelaktig effekt av en betablokker. Jeg kan ikke se at det skulle representere noen form for nederlag. Mange har de samme plager, de er ufarlige, og har ofte god effekt av betablokkade. Å prøve dette over noen tid medfører bare den risiko at du kan bli bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/#findComment-150811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Hei Ser av tidligere innlegg at bruk av betablokkere mot uregelmessig puls kan paradoksalt nok gi farlig hjerterytmeforstyrrelser. Er det tilfelle, isåfall vet jeg ikke om jeg tør bruke det. Hva mener du om selo-Zok 50 mg pr døgn. Er det mye bivirkninger. Har ikke lyst til å bruke det men vil ikke gå rundt slik jeg gjør nå uansett. Forstår ikke hvorfor jeg har disse plagene. Har ingen angst angående dem men de plager meg enormt. Kan det være "indre stress" Har ikke begynt med betablokkere enda og vil unngå det i det lengste. Se eget svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39883-holter/#findComment-150818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.