AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 Skrevet 25. mai 2014 Kan være at dette er langt fra dit fagfelt, men prøver meg med et spørsmål likevel. Jeg har juvenil myoklon epilepsi. Har hatt mange psykiske problemer hele oppveksten egentlig. Jo mer jeg leser om det på nett, jo tydeligere forstår jeg at jeg har et syndrom som kan omfatte mye mer enn bare anfall. Normal intelligens, men har hatt store lærevansker opp igjennom, når jeg ser tilbake på mine barne - og ungdomsår skjønner jeg nå mer hvorfor jeg var så umoden som jeg var. Men jeg ser at nå som voksen har jeg tatt igjen mine jevngamle (forhåpentligvis). Men man ser jo ikke seg selv så tydelig, og blir mange ganger litt engstelig for min framtoning. Og blir veldig usikker på mine egne vurderinger. Så sliter mye med sosial angst. Hvor vanlig er det at jme pasienter utvikler psykiske vansker?, hvor homogen er egentlig denne gruppen ?, det er jo ganske lett forståelig at man utvikler psykiske problemer hvis man er mer umoden, og har vansker med kunnskapsminne osv. Men føler jeg får så lite informasjon fra nevrologer om dette her. Tenker det hadde vært interessant å vite om min sosiale angst egentlig er en del av dette syndromet. Og da er det vel veldig begrenset hvor mye jeg kan gjøre for å bli bedre. jeg er smertelig klar over at jeg feiler mye og blir usikker på forskjellige typer situasjoner, og føler meg umoden - rett og slett litt klønete. Kan sosial angst og usikkerhet være en vanlig tilleggs lidelse ved JME ?. Og da er det ikke sikkert at psykologer kan hjelpe meg så mye. Men tror jeg uansett har mye selvinnsikt. Du er jo ikke nevrolog, men kanskje du har noen erfaringer med slike pasienter. Anonymous poster hash: 2ec21...084 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.