Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Det er ikke lett å velge hva jeg skal gjøre. Jeg sovner ikke skikkelig, men vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Jeg er veldig trett så faller jeg bort et par sekunder. Det skjer flere ganger i løpet av noen timer før det letter igjen. Det går selvsagt ut over jobben. Får ikke gjort mye disse timene. I senere tid tror jeg kun det har skjedd når jeg har tatt noe for uroen. Sist jeg tok sobril ble det slik. Når jeg prøvde truxal fikk jeg i tillegg følelsen av å være dopet. Denne gang tok jeg noe fluanxol som jeg hadde liggende. Og likt ble det nå også. Har jeg ikke lenger noe annet valg enn å akseptere uroen? Vet ikke om jeg orker det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde uro i kropp og hode. Slitsomt ja, men for meg bedre enn å være sløv og trøtt av sobril o.l. iallefall. Jeg prøver å jobbe med uroen, samarbeide med den, bruke den konstruktivt til å få gjort ting og holde meg i gang med noe som okkuperer tankene, i stedet for å la den få taket på meg og gå over i angst. Det største "problemet" er at jeg ikke orker å slappe av lenger. Ligge på stranda (uten veldig god bok), sitte i ro i en båt o.l. aktiviteter som krever at jeg ikke gjør noenting, er helt blitt helt umulig. Anonymous poster hash: a18cd...f55 0 Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde uro i kropp og hode. Slitsomt ja, men for meg bedre enn å være sløv og trøtt av sobril o.l. iallefall. Jeg prøver å jobbe med uroen, samarbeide med den, bruke den konstruktivt til å få gjort ting og holde meg i gang med noe som okkuperer tankene, i stedet for å la den få taket på meg og gå over i angst. Det største "problemet" er at jeg ikke orker å slappe av lenger. Ligge på stranda (uten veldig god bok), sitte i ro i en båt o.l. aktiviteter som krever at jeg ikke gjør noenting, er helt blitt helt umulig. Anonymous poster hash: a18cd...f55 Jeg vet ikke hva som er verst jeg. Men for jobben sin del er det jo best at jeg ikke tar noe. Men blir uroen for intens så blir jeg destruktiv. Du er god som har klart å akseptere uroen. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 (endret) Det kan være du kan ha nytte av hjelp i forbindelse med tilrettelegging av arbeidsplassen din. Hva om du fikk hvile deg 30 min de dagene du jobber. Kunne det ha vært en mulighet for deg? Destruktiv er forøvrig ikke noe du blir, det er et bevisst valg du tar. Endret 26. mai 2014 av XbellaX 0 Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Det kan være du kan ha nytte av hjelp i forbindelse med tilrettelegging av arbeidsplassen din. Hva om du fikk hvile deg 30 min de dagene du jobber. Kunne det ha vært en mulighet for deg? Destruktiv er forøvrig ikke noe du blir, det er et bevisst valg du tar. Destruktiv i tanker føler jeg ikke er et valg jeg tar. Sterkt behov for å gjøre noe destruktiv har jeg ikke kontroll over. Handlingene vet jeg at jeg kan styre selv. Selv om det ikke alltid føles slik. I senere tid har jeg nesten bare hatt den intense trettheten når jeg har tatt noe for uroen. Jeg har mange ganger hatt lyst til å låse døren og legge meg på gulvet og sove. Jeg er redd at jeg bare må akseptere uroen, men tror ikke jeg klarer det. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg vet ikke om du er under NAV, men jeg synes du skal vurdere løsningen om å hvile litt hver arbeidsdag. Har du feks. forsøkt dette hjemme når trettheten tar over? 0 Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg vet ikke om du er under NAV, men jeg synes du skal vurdere løsningen om å hvile litt hver arbeidsdag. Har du feks. forsøkt dette hjemme når trettheten tar over? Jeg er ikke under NAV. Jeg har sovet mye hjemme i perioder. Ble trett etter frokost og sov til langt på ettermiddagen. Slik er det heldigvis ikke akkurat nå. Det var en spesialist også som mente jeg burde hatt hvilepause på jobb, men det er helt uaktuelt for meg. Skal heller kjempe meg gjennom det. Men nå har jeg hatt en lang god periode når det gjelder tretthet. Det er nesten bare når jeg har tatt noe, så det er der jeg må finne en løsning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg er ikke under NAV. Jeg har sovet mye hjemme i perioder. Ble trett etter frokost og sov til langt på ettermiddagen. Slik er det heldigvis ikke akkurat nå. Det var en spesialist også som mente jeg burde hatt hvilepause på jobb, men det er helt uaktuelt for meg. Skal heller kjempe meg gjennom det. Men nå har jeg hatt en lang god periode når det gjelder tretthet. Det er nesten bare når jeg har tatt noe, så det er der jeg må finne en løsning. Prøv med mindre dose Sobil? Eller Valium/Stesolid, jeg er ihvertfall mindre trøtt av disse. Anonymous poster hash: 17486...0fb 0 Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Prøv med mindre dose Sobil? Eller Valium/Stesolid, jeg er ihvertfall mindre trøtt av disse. Anonymous poster hash: 17486...0fb Jeg har bare brukt 15 mg sobril. Kan prøve å dele den. Men jeg tviler på at jeg får effekt på så lav dose. Men det skader ikke å prøve. Kanskje det vil være litt bedre enn ingenting. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg har bare brukt 15 mg sobril. Kan prøve å dele den. Men jeg tviler på at jeg får effekt på så lav dose. Men det skader ikke å prøve. Kanskje det vil være litt bedre enn ingenting. Jeg pleier bare å ta en halv 10mg. Anonymous poster hash: 17486...0fb 0 Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg pleier bare å ta en halv 10mg. Anonymous poster hash: 17486...0fb Jeg hadde god effekt på 5 mg når jeg begynte . Det er det jeg ikke liker med sobril, at noen må opp i dose for å få effekt etter en stund. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 SSRI? Anonymous poster hash: 5b104...ac3 0 Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 SSRI? Anonymous poster hash: 5b104...ac3 Jeg bruker SSRI 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Jeg er ikke under NAV. Jeg har sovet mye hjemme i perioder. Ble trett etter frokost og sov til langt på ettermiddagen. Slik er det heldigvis ikke akkurat nå. Det var en spesialist også som mente jeg burde hatt hvilepause på jobb, men det er helt uaktuelt for meg. Skal heller kjempe meg gjennom det. Men nå har jeg hatt en lang god periode når det gjelder tretthet. Det er nesten bare når jeg har tatt noe, så det er der jeg må finne en løsning. Hvorfor er det uaktuelt? 0 Siter
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Skrevet 26. mai 2014 Hvorfor er det uaktuelt? Det ville vært flaut. Men nå er det heller ikke vært nødvendig med fast hviletid. Bare de gangene jeg får disse småduppene som kommer over flere timer, ville det vært godt å kunne legge seg nedpå. Men jeg hadde aldri klart å gjøre det på en arbeidsplass. Jeg må bare prøve å finne andre måter å mestre uroen på. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2014 Skrevet 27. mai 2014 Jeg vet ikke om du er under NAV, men jeg synes du skal vurdere løsningen om å hvile litt hver arbeidsdag. Har du feks. forsøkt dette hjemme når trettheten tar over? Jeg har lurt på om det er vanlig med en slik tretthet at du dupper av et par sekunder mens du sitter og jobber? Eller er det bare jeg som klarer det. 0 Siter
XbellaX Skrevet 27. mai 2014 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har lurt på om det er vanlig med en slik tretthet at du dupper av et par sekunder mens du sitter og jobber? Eller er det bare jeg som klarer det. Det er helt normalt å kjenne seg sliten i løpet av arbeidsdagen, men jeg anser det ikke normalt å sitte å småduppe på jobb. Du sier dette kommer som følge av medisiner du tar for uro, har du det slik ellers og? 0 Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2014 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Det er helt normalt å kjenne seg sliten i løpet av arbeidsdagen, men jeg anser det ikke normalt å sitte å småduppe på jobb. Du sier dette kommer som følge av medisiner du tar for uro, har du det slik ellers og? Dette er noe jeg har slitt med i perioder i mange år. Har hatt en veldig bra periode over lang tid, men har merket at tendensene har begynt igjen, og når jeg da ble slik etter å ha tatt beroligende, så lurer jeg på om det er den som gjorde det. Jeg begynner å tenke på om jeg har brukt sobril i hele den perioden det har vært på det verste. Men så husker jeg ihvertfall en episode jeg sovnet på pauserommet før jeg hadde begynt med medisiner. Og veldig mange ganger der jeg er usikker på om jeg hadde begynt på noe. Så om det er medisinene som er årsaken, eller om de bare forsterker det, vet jeg ikke. Men jeg kan ihvertfall ikke ha det slik på jobb. Så jeg får bare prøve å klare meg uten. Når jeg er hjemme legger jeg meg og sover når jeg har det slik. Når jeg er andre steder ønsker jeg ikke å skrive her hva jeg gjør. Endret 27. mai 2014 av eller 0 Siter
XbellaX Skrevet 27. mai 2014 Skrevet 27. mai 2014 Iblant sliter jeg veldig med å skjønne hvor fornuften din er. Kanskje kunne det hjelpe om du fikk hvilt deg litt når du kjenner behovet, om så bare 15 min. Istedet velger du å gå rundt å lide og plages, prøver ut det ene medikamentet etter det andre. Hva er litt flauhet å håndtere dersom dette faktisk kunne hjulpet deg til en litt bedre hverdag på jobb? 0 Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2014 Skrevet 27. mai 2014 Iblant sliter jeg veldig med å skjønne hvor fornuften din er. Kanskje kunne det hjelpe om du fikk hvilt deg litt når du kjenner behovet, om så bare 15 min. Istedet velger du å gå rundt å lide og plages, prøver ut det ene medikamentet etter det andre. Hva er litt flauhet å håndtere dersom dette faktisk kunne hjulpet deg til en litt bedre hverdag på jobb? Jeg vet du har rett, men jeg klarer det bare ikke. Spesialisten prøvde også og overbevise meg, men jeg gråt når jeg forstod at det var det eneste han kunne tilby av hjelp. Men nå har jeg vært lenge bra. Må nok bare prøve å holde meg unna medisinene som forverrer det. Og håpe at de tendensene jeg har begynt å merke er forbigående. Både trettheten og psyken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.